Skocz do zawartości

greenvello -green failo


stasiu

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

przejechałem 700 km po tej trasie albo w jej pobliżu. Najgorsza trasa rowerowa ( o ile w ogóle była bo czasami potrafiła zniknąć na wiele kilometrów) po jakiej jechałem z sakwami . To jest trasa dla lokalnych rowerzystów z plecaczkiem i wodą w butelce a nie dla roweru z 20-30 kilowym bagażem . grozi wyrwaniem bagażnika i wyrwaniem szprych. 
Jest w GV więcej promocji i marketingu niż samej trasy. Odniosłem wrażenie zę trasa została nakreślona na mapę przez geodetę co w życiu nie siedział na rowerze. 

  • Lubię to! 2
Opublikowano (edytowane)

Podzielam twoje zdanie. Green Velo to tylko chwyt marketingowy. Szlak wiedzie po istniejących ulicach - w większości po lokalnych o małym natężeniu ruchu, czasami po krajowych. W niektórych gminach (od Jastkowic do Ulanowa, od Rzeszowa do Budziwoja) zasypano rowy i wybudowano szlak pieszo-rowerowy przy posesjach, gdzie można napotkać zaparkowane samochody. Biegnie raz po lewej, raz po prawej stronie jezdni. Lepsze to niż nic.

Niektóre szlaki rowerowe poza Green Velo są lepiej poprowadzone.

Przydałaby się mapa ze wszystkimi ścieżkami rowerowymi - zarówno tymi asfaltowymi, leśnymi, polnymi - a także miejscami dla zaawansowanych. W okolicach Rzeszowa istnieje kilka takich szlaków, ale dopóki sam ich nie odnajdziesz lub nie przekopiesz połowy internetu, to nie nie wiesz o ich istnieniu.

Edytowane przez Korposzczur
Opublikowano

A chciałem przejechać Green Velo... i cały misterny plan "Siara Siarzewski". Zapraszam na R10. Piękna trasa :)

Opublikowano

klika tak teleexpresowo podam przykłądy
1. droga kompletnie nei oznaczona ze jest w remoncie mostek i nie ma możliwości przedostania sie na 2gi brzeg. Następny most 12 km dalej.

2. przez  rz. Bug. Nie ma oznaczenia żadnego ze prom nie kursuje... nawrotka i kolejne kilkanaście ( chyba 15) km dalej. 

3 droga prowadzi przez żwirownie ! 

4. przez bagna i wyrębowisko leśne.

5 oznaczena są, ale za mało i nie jasne ( drogi po prowadzone sa w pętle a nie jak by się wydawało z punktu A do B ) 

6 no i to co kolega wyżej napisał . Większośc dróg to drogi wioskowe bez pobocza a  nieraz i dorgi o szybkim ruchu. więc co to za ścieżka :) ?  
ale .. 

przejechać ścianę wschodnią polecam jak najbardziej !!!  
ale nie upierać sie przy GV bo ona nie istnieje :) zrobiś sobie wycieczkę taką po swojemu a będzie super. 
no i taka opinia była dosłownie wszystkich kolaży spotkanych przez 6 dnie pedałowania mojego po tamtych stronach. 

  • Lubię to! 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam również wiele krytycznych uwag do Green Velo, ale na Podlasiu (jechaliśmy tam w 2016 r.) i na Mazurach (od początku trasy pod Elblągiem do Suwałk - 2017 r.) oznakowanie trasy ocenialiśmy wyżej niż innych szlaków rowerowych. Z grubsza rzecz biorąc... Jeździmy na rowerach MTB, przystosowanymi pod sakwy, z kołami 26", opony o grubości 2,1 cala. Ja na stalowym Giancie Chaosie sprzed około 20 lat ze sztywnym przednim widelcem, towarzyszka na aluminiaku z widelcem amortyzowanym. Niekiedy - mimo szerokich opon - nieomal nie dało się jechać. Szczególnie na odcinkach poprowadzonych zdewastowanymi drogami asfaltowymi (muldy, dziury) oraz na szutrówkach (Podlasie, na Mazurach było nieco lepiej) w których maszyny rolnicze i leśne (np. traktory) wytłoczyły karby i rozbełtały szuter (o ile w ogóle był kiedykolwiek walcowany). Zresztą w tym szutrze często przeważał piach. Myśleliśmy, że w deszczu i po deszczu te nawierzchnie będą lepsze. Niestety wprost przeciwnie - mokry piach oblepiał wszystko. Na Podlasiu na takiej szutrówce w lesie, gdy jadący ciężarówką z naprzeciwka wariat jeszcze dodał gazu na nasz widok, parędziesiąt metrów jechaliśmy z zamkniętymi oczami. bo w chmurze kurzu i tak nic nie było widać, a nie mieliśmy gogli narciarskich, tylko zwykłe okulary rowerowe, które nie były w stanie chronić przed wzbitym tumanem pyłu. Dobrze, że droga była prosta... Była w tym jedna korzyść: ta "pyłowa burza" odegnała wszystkie uciążliwe owady na dłuższy czas. W mojej ocenie całe to Green Velo to przewał. W sumie to niewiele ścieżek rowerowych (tzw. Dróg dla rowerów) w ramach tego przedsięwzięcia wybudowano: najczęściej wykorzystano już istniejące i lokalne drogi. Wydawać by się mogło, że greenvelowe Miejsca Obsługi Rowerzystów (raczej: samoobsługi) to dobra rzecz. Niestety, są usiane (właśnie!) na chybił trafił - tam, gdzie byłyby najbardziej potrzebne (poza miejscowościami) jest ich jakby mało. W różnych wsiach i miasteczkach służą często za miejsce do pikinikowania dla miejscowych. Do tego większości z nich nikt nie dogląda, nie wywozi śmieci z pojemników, nie konserwuje etc. Jeszcze rok, dwa i szlag to wszystko trafi. W wielu miejscach już zniknęły słupki ze znakami lub zostały zdewastowane. Kiedyś szlakami turystycznymi zarządzało PTTK i gdzieś tak do połowy lat 70-tych ubw. było zupełnie dobrze. Kto zarządza szlakami rowerowymi obecnie? Gdzieniegdzie niektóre gminy, ale słabo bardzo. Kto zarządza Green Velo? Chyba nikt - wytycza się/"buduje" trasę, ktoś na tym zarabia, ktoś to "odbiera" i koniec. Nikogo, kto by tym administrował. Strona internetowa Green Velo jest nieczynna. Czy w takim razie warto wybrać się szlakiem Green Velo? Uważam, że tak. Bo jest ciekawie. Obejrzałem sobie relacje z wyjazdów np. niemieckim szlakiem rowerowym wzdłuż Odry - nuda. Asfalt gładki jak lotnisko, na trasie nic się nie dzieje - jeśli wiatr nie jest upierdliwy, to zero trudności i emocji. Ale do roweru trekkingowego (wyprawowego) zakładałbym jak najszersze opony... No i chyba przy kołach 28" - szczególnie takich z niższej półki - konieczne zapasowe szprychy. Nam żadna szprycha nie strzeliła (koła 26"...), ale to chyba był taki dobry zbieg okoliczności... W przyszłym roku chcemy zmierzyć się z kolejnymi odcinkami Green Velo...

  • Lubię to! 1
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Może trochę póżno piszę w temacie ale te całe Green Velo to na pewno jakiś wał,od momentu kiedy powstawał w mojej okolicy czyli od Elbląga  robili to ludzie w ogóle nie w temacie świata rowerowego.Green ŚCIEMA  trzyma się swoich zasad czyli na stronie i na FB piękne trasy jak z bajki gdzie człowiek chciałby jeżdzić bez końca a po za tym ZERO kontaktu z nie wiem jak to nazwać z pseudo właścicielami drogi.W tym tygodniu  jeżdziłem tymi drogami  które od zawsze istniały i żadne Green velo ich nie stworzyło no ale skoro się pod nimi podpisują to jakoś o nie nie chcą zadbać...

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Jeśli chodzi o moje doświadczenia z GV to robiłem odcinki koło Janowa Podlaskiego oraz fragment od Łomży do Augustowa.

Ogólnie okolice Janowa - masakra. Ot postawione tabliczki na drodze wojewódzkiej i wsio.

Jeśli chodzi o podlaską część jest dużo lepiej. Na trasie często trafiają się MORy (Miejsce Obsługi Rowerzystów czy jakoś tak), czyli wiaty gdzie można odpocząć, a nawet i śmiało przekimać. Ponadto trasa poprowadzona doliną bajeczną Narwii oraz Carskim Traktem ma swoje uroki. Jedyne co było denerwujące to odcinki, które były poprowadzone momentami totalnie beznadziejnie, np. 2 km po piachu w którym zapadało się do pół łydki. W zasadzie takie newralgiczne punkty były dwa - okolice miejscowości Grądy Woniecko oraz tereny przed samym wjazdem na bagna biebrzańskie. Odcinek "augustowski" poprowadzony praktycznie w całości asfaltem.

Opublikowano

Trasę Elbląg-Chełm przejechałe w Czerwcu 2017, tutaj relacja ze zdjęciami https://www.rowerem.bikeria.eu/green-velo-elblag-chelm-1200km-w-11-dni/ Każdy sam może sobie ocenić jak to wygląda. W tym roku zaierzam przejechać Kraków-Częstochowa Szlakiem Orlich Gniazd, potem z Częstochowy do Końskich i dalej po GreenVelo do Chełma. Nauczony jednak zeszlorocnym doświadczeniam nie mam zamiaru się sztywno trzymać tego szlaku tylko dlatego że to GreenVelo :] I tak, aby cokolwiek zwiedzić trzeba z niego zjeżdząć, czaasami nawet i 20km.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...