Skocz do zawartości

Linka przerzutki tylnej


tomek79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie :-)

Jedno pytanie: czy po zrzuceniu na ostatni bieg - najmniejszą  zębatkę - linka przerzutki powinna być cały czas napięta czy może być luźna?

Przerzutka shimano SLX, manetki Deore, kaseta 10 rz.

 

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza

ok, dzięki

 

Szukam przyczyny czemu pomimo odpowiedniej regulacji na ostatnim biegu czasami strzela tak jakby przerzutka chciała zmienić bieg. Dodatkowo dzieje się to tylko wtedy kiedy jadę i kiedy dość mocno naciskam na pedały. Na stojaku serwisowym sytuacja nie występuje.

Odnośnik do komentarza

Linka nie powinna być luźna bo wtedy ciężko będzie wrzucać na niższy bieg ( większa koronkę ). Kolego źle ustawiłeś zakres przerzutki. Musisz podkręcić śrubą z literka "H". Tylko do tego operacji najlepiej poluzuj linkę tak żeby nic nie przeszkadzało w prawidłowej regulacji. Jak już ustawisz zakres to napnij linkę tak żeby nie zmieniła położenia wózka. Resztę zrobisz śrubą baryłkową.

Odnośnik do komentarza

Przerzucanie biegów trwa  u mnie ułamek sekundy od największej do najmniejszej zębatki. Bez żadnego zająknięcia. Mogę napiąć linkę tak jak opisujesz ale czy to pomoże w opisanym problemie?

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, artfal napisał:

Linka nie powinna być luźna bo wtedy ciężko będzie wrzucać na niższy bieg ( większa koronkę ). Kolego źle ustawiłeś zakres przerzutki. Musisz podkręcić śrubą z literka "H". Tylko do tego operacji najlepiej poluzuj linkę tak żeby nic nie przeszkadzało w prawidłowej regulacji. Jak już ustawisz zakres to napnij linkę tak żeby nie zmieniła położenia wózka. Resztę zrobisz śrubą baryłkową.

Słuchaj dobrej rady i spróbuj właśnie za pomocą śruby "H" usunąć problem 

Odnośnik do komentarza

Patrząc od góry dolna część przerzutki jest tak jakby odgięta do środka.

Tylko czemu problem występuje tylko na najmniejszej koronce?

Edytowane przez tomek79
Odnośnik do komentarza

Mam problem i potrzeba mi pomocy. Wygląda to tak klamkomanetki SRAM RIWALS przełożenia w górę idą świetnie ale w dół jest tragedia jako że wiem ze problem występuje w jednym punkcie całego mechanizmu a jest to dokładnie na wyjściu linki z przerzutki gdzie wchodzi w pierwszy pancerz proszę o jakaś radę co mogę zrobić by zmniejszyć tarcie w tym obrebie. 

Linki posmarowane pancerze są ok wszystkie zakręty odpowiednio zrobione. 

Końcówka pancerze plastykowa zmieniona na taka z ceramicznym pierścieniem co pogorszyło sprawę następnie wymieniona na taka z większym przelotem było lepiej ale po 2 dniach przestało przerzucać. 

Są jakieś pancerze, linki które można zamontować tak żeby zniwelować tarcie. Albo może ustawienie klamek względem kierownicy musi być inne żeby pod innym kątem ułożył się pancerz. 

Każdy pomysł będzie na wagę złota. Bo to powinno działać a nie dziala

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...