tomek79 Napisano 18 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipiec 2017 Witam serdecznie :-) Jedno pytanie: czy po zrzuceniu na ostatni bieg - najmniejszą zębatkę - linka przerzutki powinna być cały czas napięta czy może być luźna? Przerzutka shimano SLX, manetki Deore, kaseta 10 rz. Pozdrawiam :-) Odnośnik do komentarza
sharingan345 Napisano 18 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipiec 2017 Jeśli zrzucisz na 10 to linka powina być luźna odwrotna sytuacja jest gdy masz przerzutke na 1 w tedy linka powinna być napięta Odnośnik do komentarza
tomek79 Napisano 18 Lipiec 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipiec 2017 ok, dzięki Szukam przyczyny czemu pomimo odpowiedniej regulacji na ostatnim biegu czasami strzela tak jakby przerzutka chciała zmienić bieg. Dodatkowo dzieje się to tylko wtedy kiedy jadę i kiedy dość mocno naciskam na pedały. Na stojaku serwisowym sytuacja nie występuje. Odnośnik do komentarza
artfal Napisano 18 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipiec 2017 Linka nie powinna być luźna bo wtedy ciężko będzie wrzucać na niższy bieg ( większa koronkę ). Kolego źle ustawiłeś zakres przerzutki. Musisz podkręcić śrubą z literka "H". Tylko do tego operacji najlepiej poluzuj linkę tak żeby nic nie przeszkadzało w prawidłowej regulacji. Jak już ustawisz zakres to napnij linkę tak żeby nie zmieniła położenia wózka. Resztę zrobisz śrubą baryłkową. Odnośnik do komentarza
tomek79 Napisano 18 Lipiec 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipiec 2017 Przerzucanie biegów trwa u mnie ułamek sekundy od największej do najmniejszej zębatki. Bez żadnego zająknięcia. Mogę napiąć linkę tak jak opisujesz ale czy to pomoże w opisanym problemie? Odnośnik do komentarza
artfal Napisano 18 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipiec 2017 Pisałem głównie o zakresie przerzutki. Pewnie wózek jest zbyt bardzo zbliżony do środka kasety i dlatego samo wrzuca na większą koronkę. Odnośnik do komentarza
tomek79 Napisano 18 Lipiec 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipiec 2017 (edytowane) Wózek i łańcuch jest idealnie po środku najmniejszej zębatki (koronki), regulacja śrubą H nic nie daje. Edytowane 18 Lipiec 2017 przez tomek79 Odnośnik do komentarza
sharingan345 Napisano 18 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipiec 2017 13 minut temu, artfal napisał: Linka nie powinna być luźna bo wtedy ciężko będzie wrzucać na niższy bieg ( większa koronkę ). Kolego źle ustawiłeś zakres przerzutki. Musisz podkręcić śrubą z literka "H". Tylko do tego operacji najlepiej poluzuj linkę tak żeby nic nie przeszkadzało w prawidłowej regulacji. Jak już ustawisz zakres to napnij linkę tak żeby nie zmieniła położenia wózka. Resztę zrobisz śrubą baryłkową. Słuchaj dobrej rady i spróbuj właśnie za pomocą śruby "H" usunąć problem Odnośnik do komentarza
artfal Napisano 18 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipiec 2017 Wózek jest prosty ? Hak prosty ? Odnośnik do komentarza
tomek79 Napisano 18 Lipiec 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipiec 2017 (edytowane) Parząc od góry przerzutka powinna być idealnie w jednej linii z łańcuchem? Edytowane 18 Lipiec 2017 przez tomek79 Odnośnik do komentarza
sharingan345 Napisano 18 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipiec 2017 Tak, jeśli oczywiści też nie krzyżujesz łańcucha ( sprawdź sobie przerzutkę w dwóch skrajnych przełożeniach ) Odnośnik do komentarza
tomek79 Napisano 19 Lipiec 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipiec 2017 (edytowane) Patrząc od góry dolna część przerzutki jest tak jakby odgięta do środka. Tylko czemu problem występuje tylko na najmniejszej koronce? Edytowane 19 Lipiec 2017 przez tomek79 Odnośnik do komentarza
slawekbethke Napisano 5 Sierpień 2022 Udostępnij Napisano 5 Sierpień 2022 Mam problem i potrzeba mi pomocy. Wygląda to tak klamkomanetki SRAM RIWALS przełożenia w górę idą świetnie ale w dół jest tragedia jako że wiem ze problem występuje w jednym punkcie całego mechanizmu a jest to dokładnie na wyjściu linki z przerzutki gdzie wchodzi w pierwszy pancerz proszę o jakaś radę co mogę zrobić by zmniejszyć tarcie w tym obrebie. Linki posmarowane pancerze są ok wszystkie zakręty odpowiednio zrobione. Końcówka pancerze plastykowa zmieniona na taka z ceramicznym pierścieniem co pogorszyło sprawę następnie wymieniona na taka z większym przelotem było lepiej ale po 2 dniach przestało przerzucać. Są jakieś pancerze, linki które można zamontować tak żeby zniwelować tarcie. Albo może ustawienie klamek względem kierownicy musi być inne żeby pod innym kątem ułożył się pancerz. Każdy pomysł będzie na wagę złota. Bo to powinno działać a nie dziala Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się