Skocz do zawartości

Knock Block - dziwny objaw?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Posiadam Trek-a FuelEX. W ostatnim czasie (przypadkowo) zauważyłem dziwny objaw. Podczas skręcania kierownicy w prawo lub w lewo system Knock Block prawidłowo blokuje ruch do pewnego momentu, ale mimo to jestem w stanie "dokręcić" kierownicę o kilka stopni w każdą ze stron. Rower jest nowy. Nie miałem na nim żadnego wypadku, aby coś mogło się uszkodzić. Niczego także nie rozbierałem w rowerze. Niestety nie wiem na czym polega problem oraz czy to w ogóle jest problem? Może ten system tak ma? Poniżej przesyłam przykładowy film (nie dotyczy mojego roweru, a wychylenie jest o wiele większe niż u mnie). Będę wdzięczny za pomoc! :)

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
11 minut temu, Raptor napisał:

Jeśli to nowy rower to wszystko jest w porządku. Trek na ten rok poprawił Knock Block aby skręt kierownicy był większy. Dużo ludzi narzekało na problem przewożenia roweru w aucie 

To jest akurat model z zeszłego roku, ale nie wiem czy taki objaw jest normalny. Blokada to blokada.

Odnośnik do komentarza

Tak, widziałem - dzięki 🙂

Napisałem w tej sprawie bezpośrednio do TREK-a oraz jednego z dilerów w Polsce. Otrzymałem identyczną odpowiedź. "Dodatkowe" wychylenie kierownicy to normalny objaw i nie ma się czym przejmować. Knock Block posiada minimalny luz pracy. Inaczej można byłoby go łatwo uszkodzić.

Poszperałem także po grupach fb i większość potwierdza ten fakt. Taki objaw pojawia się nawet w nowych (jeszcze nie używanych) rowerach. Wszystko zależy od stopnia spasowania całego systemu.

Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Semius11

Witam. Czy takie "szpara" między główka ramy a miska sterów jest normalna? Jeśli nie jak można to usunąć ? Pacjent procaliber 2021, luzu na sterach nie ma.

IMG_20220513_200838.jpg
Odnośnik do komentarza
W dniu 14.05.2022 o 03:26, Semius11 napisał:

Witam. Czy takie "szpara" między główka ramy a miska sterów jest normalna? Jeśli nie jak można to usunąć ? Pacjent procaliber 2021, luzu na sterach nie ma.

IMG_20220513_200838.jpg

U mnie:

a) identyczna szpara,

b) knock block pozwala przekręcić kierownicę poza zakres.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...