Skocz do zawartości

Modernizacja roweru.


Kacper

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam was szajbajki, mam pytanko jest sens zmiany czegoś w tym rowerze na "lepsze", jako tako myślę, że trzeba zmienić na 100% hamulce bo są nie do wytrzymania. Specyfikacja roweru:

 

Rama - UD Carbon

Widelec - Rock Shox Recon Silver, Poploc 100mm

Przerzutka tylna - SHIMANO Deore XT RD-M781

Przerzutka przednia - SHIMANO Deore FD-M610

Manetki - Shimano Deore, SL-M 610, Rapidfire

Korba - Shimano FC-M627, 38-24 zęby

Wkład suportu - Shimano Press Fit SM-BB 71

Hamulce - TEKTRO Auriga, tarczowe hydrauliczne, tarcze 180 mm / 160 mm

Dźwignia hamulca - TEKTRO Auriga

Kaseta - Sram PG 1020 11-36 zębów, 10 biegów

Łańcuch - FSA CN-910N

Opony - Schwalbe Racing Ralph Performance, 27,5x2,25

Obręcze - RYDE DISC 19

Piasty - XLC EVO Disc

Stery - FSA No. 57, A-Head, 1 1/8''

Kierownica - Haibike Top-Flatbar, oversize, 720mm

Wspornik kierownicy - Haibike Alu, superlight

Siodełko - SELLE ITALIA X1

Sztyca - Haibike 31,6mm, Alu

Opublikowano

Komponenty są na przyzwoitym poziomie więc nie wiem czy jest sens. Powiedz w jakim sposób użytkujesz rower? Jakieś zawody ? W jakim stanie są wymienione części ?

Opublikowano

na ta chwilę w żadnych zawodach udziału nie brałem, nie mówię że nie wykluczam takiej opcji, ale jeśli już bym mial startować to raczej w amatorach i e dodatku myślę że raczej w przyszłym sezonie, co do stanu części to są one w stanie nienagannym, tak jak napisałem wyżej na ta chwilę bardzo irytują mnie hamulce tektro, na których boję się szybciej rozpędzić na leśnej drodze w obawie o wylądowanie na drzewie ....

Opublikowano

te xt oglądałem właśnie na necie za 330 zeta je znalazłem w komplecie, a jest np zmiany przedniej przerzutki na xt, czy jest to zbędny zakup? i wtedy np dokupić manetki rowniez od xt żeby zrobić napęd z heblami od xt tyle ze oczywiści bez korb o aż tyle nie jestem w stanie przeznaczyć 

Opublikowano

racja mój błąd spojrzałem szybko na nagłówek gdzie pisało komplet a okazuje się że chodziło o zacisk z klamką, czyli inwestycja wyżej niż deore w przód się nie opłaca ? a co w sprawie manetek opłaca się zmienić te legendarne deorki na xt/slx ? 

Opublikowano

Jak masz zasobniejszy portfel to polecam heble SLX. Poezja!

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/hamulce-tarczowe-hydrauliczne/p,hamulec-tarczowy-slx-br-m7000-shimano,622628.html

A  jak nieco mniej to pochyl się nad tymi.

http://allegro.pl/hamulce-komplet-shimano-deore-br-m615-75-150-cm-i6878933595.html

 

Reszta podzespołów w rowerze masz na naprawdę przyzwoitym poziomie. Jedyne nad czym bym się ewentualnie zastanowił to czy może nie wypróbować 1 x 10 i uprościć rower.  

Opublikowano

Okej to poczytam sobie o tych manetkach od xtka, wiesz co do tej pory miałem 3x10 Ale sprawy potoczyły się tak że miałem okazję zmienić cały rower i właśnie wybrałem 2x10 więc na ta chwilę muszę "przyzwyczaić" się do 2x10 bo podejrzewam że na 1x10 czy tam 1x11 będzie duża różnica, zresztą czy aż tak na wadze mi nie zależy więc myślę że wolałbym dołożyć do tych hamulcy czy nawet kół dt, ale dzięki za sugestie 

Opublikowano (edytowane)

Kwestia upodobań. Zmieniłem napęd na 1 x 10 (choć planowałem 2 x 10) nie dla zbijania masy a dla wygody i prostoty użytkowania. Owszem ma swoje wady ale plus jest jeden i za to ogromny. Brak lewej manetki :) Napęd może poczekać jeśli nie jest mocno zużyty. Heble przede wszystkim! Podałem Ci dwie propozycje i której byś nie wybrał różnica w hamowaniu będzie znacząca. SLX używam od około pół roku i absolutnie polecam każdemu kto ma zasobniejszy portfel. 615 to tańszy odpowiednik ale wart polecenia. Wnioskuje, że tarcze taż masz jakieś Tektro? Co do manetek jeśli mocno irytuje Cię opóźnienie w działaniu Deore to czemu nie iść w model wyżej ale pytanie jest jedno. Po co? No chyba, że naprawde chcesz je mieć to kupuj jak Cię stać. Do amatorskiej jazdy nie warto (w moim przekonaniu) pakować się w zakup czegoś co nie będzie mieć większego znaczenia dla samych osiągów. Lepiej już zainwestować ten hajs w heble. Do obsługi mojej ZEE mam Deorke i bardziej mnie wkurza "monitorek" niżeli jej działanie. Koła bezapelacyjnie na piastach NovaTec. Zerknij.

http://allegro.pl/kola-27-5-kpl-maszynowe-disc-novatec-rodi-2-kol-i6764105274.html

Edytowane przez Gość
Opublikowano

to w takim razie zrobię jak mówisz, zostawiam przerzutkę i manetki te co są, a w głównej mierze skupiam się na tych heblach bo jest dramat, a jak budżet pozwoli to może na jakiś promo w zimę nowe kółeczka, a czy np same piasty novatec do tych obręczy i szprych opyla się dawać, czy komplecik lepiej wyjdzie??

Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, Kacper napisał:

same piasty novatec do tych obręczy i szprych opyla się dawać, czy komplecik lepiej wyjdzie??

Przelicz. Piasty, zaplatanie itd. 360 zł to naprawdę dobra cena za kompletne koła na NovaTec i tańszych chyba nie dostaniesz. Dwa, że stare koła możesz sprzedać lub zostawić w zapasie. Piasty masz na QR 9? Obręcze Rodi też są dobrej jakość od półtora roku katuje je po lasach i jak były proste tak są. Polecałem je już paru forumowiczom i nikt się nie skarżył na jakość.

Napęd zużyj a potem można się zastanawiać czy coś przerabiać. Wyczyść wszystko, nasmaruj i posłuży Ci jeszcze długo.

Heble to podstawa. Dziś przejechałem odcinek Dziwnów-Wisełka wzdłuż klifu i bez dobrych hebli raczej o własnych siłach bym nie wrócił. Serio SLX na naprawdę szybkim zjeździe rower zatrzymywały mi niemal w miejscu. 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Oks to w takim razie inwestuje najpierw w hamulce a potem się pomyśli 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...