Skocz do zawartości

Strzelający napęd


Maciek21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Ostatnio kupiłem nowy rower (Merida Crossway 100) w stacjonarnym sklepie rowerowym.Na początku wszystko było w porządku ale po około 30km (mam juz przejechane 150km)zaczęło coś strzelać w napędzie i zaczęły pojawiać się drgania.Korba i łańcuch raczej to nie są ponieważ po ściągnięciu łańcucha wszystko elegancko chodzi.Łańcuch też już kilka razy czyściłem ale dalej to samo.Zdaje mi się że to bębenek piasty.I teraz pytanie czy do się to jakoś zlokalizować i naprawić w warunkach domowych.Tata mi powiedział że jeszcze wszystko musiąść się spasować czy dotrzeć.Proszę o pomoc.Z góry dziekuje!

Edytowane przez Maciek21
Odnośnik do komentarza

Jeżeli masz gwarancję to oddaj na gwarancję i nie zastanawiaj się sam co to jest. 

Przyczyn takiego strzelania może być mnóstwo, jakbyś nagrał filmik i wstawił to można by postawić jakaś diagnozę.

Odnośnik do komentarza

jesli tam masz suport na kwadrat , to on też lub strzelać ,zwłaszcza po jeździe w zapylonym terenie gdzie może dostać się piasek pomiędzy suport a gwint mufy. Przerabiałem to u siebie i pomagało wykręcenie suportu wyczyszczenie gwintów , przesmarowanie i złożenie do kupy. Stosowałem na polaczenia suport - mufa pastę miedzianą i od tej pory była cisza.

Odnośnik do komentarza

To ja się podłączę do tematu... 

Chociaż u mnie sytuacja jest zdecydowanie inna, ale sprowadza się również do strzelającego (przepuszczającego) napędu... chyba. Pozwólcie, że w skrócie opiszę sytuację.

Mój rower to Merida matts 90 służy mi już 12 lat :) .

Dane techniczne:

Wielotryb/kaseta:   SHIMANO CS-HG30-8, 11-30T   Wymienione na Kaseta Shimano Alivio CS-HG51 8-speed

Piasta przód:   FORMULA ALLOY   

Piasta tył:   SHIMANO RM30   

Wkład suportu:   CARTRIDGE   

Korby:   SHIMANO MC08, 42 / 34 / 24  Wymienione na Turney: 48/38/28 

Przerzutka przód:   SHIMANO ACERA-X   

Przerzutka tył:   SHIMANO ALIVIO   

Rok temu w kwietniu wymieniłem napęd, jak widać wyżej w opisie. Ponieważ roweru używałem jako pojazdu uniwersalnego, a przy oryginalnych tarczach, brakowało mi przełożenia czasem na szosie. Dodam, że przerzutki bez większego problemu obsługują te blaty. Jedynym "mankamentem" było to, że czasem, aby wrzucić na największy blat z przodu, to musiałem "podciągnąć" manetkę 2-3 razy i łańcuch grzecznie wskakiwał na miejsce. Od kwietnia do listopada przejechałem jakieś mniej więcej 2800 km.

W listopadzie okazało się, że łańcuch jest już rozciągnięty (przymiar wpadał całkowicie) Miałem wymienić łańcuch, ale jakoś tak zwlekałem. W listopadzie przejechałem może 50 km i rower odpoczywał przez zimę. W tym roku sezon rozpocząłem w marcu, ale były to sporadyczne przejażdżki. W kwietniu zrobiłem pewnie około 250 km nadal zwlekając z wymianą łańcucha... mając w świadomości, że to może źle się skończyć dla reszty napędu. Dodam, że poza wynikiem pomiaru łańcucha nic nie wskazywało na to żeby napęd był zużyty. Kończąc historię... 2 tygodnie temu zabrałem rower na myjkę ręczną. W domu przetarłem łańcuch i zębatki szmatką, a następnego dnia nasmarowałem oliwką do łańcucha. Po tych zabiegach pod czas jazdy czułem, że coś jest nie tak z łańcuchem, ale nie byłem w stanie określić co. Po przejechaniu 10 km łańcuch chodził coraz gorzej, aż w pewnym momencie w Lasku Bielańskim na dość stromym podjeździe zerwałem łańcuch. :/ 

Kupiłem Łańcuch SHIMANO CN-HG71 116 ogniw 6-8 rz. i w tym momencie " coś przepuszcza"

Moje pytanie brzmi... Czy w tej sytuacji powinienem kupić nową korbę i kasetę, czy pozwolić żeby łańcuch się "dotarł"

Nie znam się za bardzo, aczkolwiek opierając się na filmach z internetu oceniam raczej stan korby i kasety na "dobry" Wybaczcie tą długą wypowiedź... chętnie zapoznam się z waszymi sugestiami.

Pozdrawiam

Ps. Chyba mi ta historia nie bardzo wyszła " w skrócie" ;)

Odnośnik do komentarza

Wymień kasetę i bedzie ok, miałem podobny problem , mi też nowy łańcuch nie przyjął starej kasety .

na wszystkich przełożeniach z tyłu przeskakuje czy tylko na tych najczęściej używanych?

Edytowane przez samuel_87
Odnośnik do komentarza
23 godziny temu, samuel_87 napisał:

Wymień kasetę i bedzie ok,

Wracając z pracy wstąpiłem do sklepu i kupiłem kasetę. Ponieważ nie mieli klucza do kaset, założyli mi ją w sklepie. Po przejechaniu około 1 km... (tyle miałem do domu) nie zdarzyło się żeby coś przeskoczyło. Jak zrobię dłuższą trasę to napiszę czy rzeczywiście pomogło.

 

23 godziny temu, samuel_87 napisał:

na wszystkich przełożeniach z tyłu przeskakuje czy tylko na tych najczęściej używanych?

Najczęściej na przełożeniach 6,7,8 rzadziej na 5 i 4, a na 3,2,1 prawie wcale. Po tym jak porównałem nową kasetę ze starą (kupiłem ten sam model) po dokładniejszym obejrzeniu widać, że na częściej używanych przełożeniach, zęby są chudsze i bardziej wytarte, ale bez możliwości porównania, trudno było to zobaczyć nie wprawnym okiem :)

 

Po przejechaniu 30 km wszystko w jak najlepszym porządku. 

Edytowane przez Vernon
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...