Skocz do zawartości

Klamkomanetki - zmiana stron indeksowania przełożeń.


patryk.pietrzak

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Przychodzę do Was z prośbą o pomoc. 
Zacznę od tego, że przez ostatni okres czasu wkręciłem się w pedałowanie, jeździłem na rowerze krosowym. Pojawiły się pierwsze dłuższe dystanse, teraz chciałbym zakupić szosę i tu pojawia się problem. Ze względu na dysfunkcję ręki prawej (brak 3 palców) nie jestem w stanie obsłużyć w pełni klamkomanetki - brakuje 'zasięgu' palców.
Chciałem spytać czy jest jakaś możliwość takiej zmiany, abym miał tylną przerzutkę pod lewą ręką, a przednią pod prawą? Przy napędach 2x10/2x11 (przymierzałem się do osprzętu Shimano jak na razie) byłoby mi dużo wygodniej ze względu na to, że kasetą operuje się dużo więcej niż blatem. Co jakiś czas blat zrzucić prawą ręką to nie byłby większy problem. 
Dodatkowo chciałem spytać czy zmiana hamulców szczękowych jest także możliwa? Chyba tylko zmiana linek, czy się mylę? 

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, IOO napisał:

W bezprzewodowych rozwiązaniach można tak zrobić, niestety cena zabija. Może napisz do dystrybutora lub bezpośrednio do producenta i opisz swój problem. Może coś Ci zaproponuja.

Dzisiaj byłem w sklepie rowerowym i na razie dostałem te samą propozycję. Z tego co Pan mi tam powiedział sam napęd w takim przypadku 4k wychodził. :/

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, kaido2 napisał:

Zawsze można nabyć szosę z manetkami na kierownicy, lub na ramie. Jedne i drugie można obsługiwać jedną ręką.

Też przeszło mi to przez myśl, ale byłoby jednak uciążliwe w dłuższych podróżach. Chciałem głównie spytać czy jest opcja zamiany manetek w grupie mechanicznej czy coś. Żeby komfort jednak pozostał.

Odnośnik do komentarza

Przejechałem z takimi manetkami na kierownicy ( a dokładniej jedną) Wisłe1200 + Green Velo 2000 jednym ciągiem (razem ze wszystkim 3700km ).

Z manetkami na ramie się ścigałem,jak i jeździłem dystansy pod Ultra( 360km).

Kwestia przyzwyczajenia i tyle.

Jeżeli chodzi o zamianę klamek to może być średnio.Klamki są dopasowywane do chwytu,to tak jakby próbować założyć lewą rękawiczkę na prawą rękę.

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, kaido2 napisał:

Przejechałem z takimi manetkami na kierownicy ( a dokładniej jedną) Wisłe1200 + Green Velo 2000 jednym ciągiem (razem ze wszystkim 3700km ).

Z manetkami na ramie się ścigałem,jak i jeździłem dystansy pod Ultra( 360km).

Kwestia przyzwyczajenia i tyle.

Jeżeli chodzi o zamianę klamek to może być średnio.Klamki są dopasowywane do chwytu,to tak jakby próbować założyć lewą rękawiczkę na prawą rękę.

Dzięki za odpowiedź. 
Czy dobrze myślę, że mówisz tu już o rowerach czasowych? Bo jak tak przejrzałem to jedynie ten najtańszy Btwin ma takie rozwiązanie z "normalnych szos". 
Zacząłem jeszcze myśleć o osprzęcie campagnolo. Teoretycznie wystarczyłoby wtedy pogrzebać przy jednym elemencie - dźwigni pod klamką, bo przycisk na górze chwytu byłby ok.

Odnośnik do komentarza

A może pomyśl nad napędem SRAM, tam jest tylko jedna dźwignia zmiany biegów, na dodatek można ją dosyć konkretnie przybliżyć do kierownicy.

Masz tylko kciuka i małego palca? może być nadal problem z wrzuceniem biegu w górę

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, patryk.pietrzak napisał:

Czy dobrze myślę, że mówisz tu już o rowerach czasowych?

Nie.

Mam takie zwykłe szosy. Niektóre starsze, niektóre nie. Manetki tego typu nadal są w użyciu.

 Np po dziś dzień dostępne są manetki Shimano Sl-A050 zamieniasz miejscami i pykasz.

 

9392bc9bfab158ebee167975979a1701

 

Są  7s, ale po dziś dzień wielu producentów produkuje i 10s w standardzie Shimano z tym że  najczęściej montowane na ramę.

Tak Triban 100 ma taką manetkę, 7s, do typowej jazdy w zupełności starcza. Co najwyżej w Tribanie można by było zmienić koła na lepsze, oraz ogumienie typowo szosowe.

Można też kupić używaną starsza konkretną szosę pod ściganie z manetkami na ramie. Wtedy tylko wymienić podstawowe elementy eksploatacyjne o ile są zużyte i można śmigać. Oczywiście taka szosa, będzie niezaprzeczalnie dużo lepsza od tego Tribana.

Godzinę temu, Zajop napisał:

Masz tylko kciuka i małego palca? może być nadal problem z wrzuceniem biegu w górę

Spokojnie takie manetki obsługuję jednym palcem dowolnej ręki.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Zajop napisał:

A może pomyśl nad napędem SRAM, tam jest tylko jedna dźwignia zmiany biegów, na dodatek można ją dosyć konkretnie przybliżyć do kierownicy.

Masz tylko kciuka i małego palca? może być nadal problem z wrzuceniem biegu w górę

Testowałem się już na SRAMie właśnie w sklepie - tak, jak mówisz był problem z wrzucaniem w górę. Brak kciuka, mam dwa palce ze środka jakby. Byłaby możliwość napędu 1x (jakiś gravelowy) załóżmy i zamiany manetek. Wydaje mi się, że wtedy lewą ręką po prostu przy takim napędzie odginałbym sobie po prostu manetke w drugą stronę - chyba byłoby wygodniej niż w shimano. Ergonomia byłaby lepsza bo nie ściągałbym ręki z łapy. Pozostaje kwestia tego, czy taka zamiana jest technicznie możliwa. Myślałem też trochę o nakładce jakiejś żeby 'podwyższyć' manetkę, wtedy byłby zasięg palcami. 

 

2 godziny temu, kaido2 napisał:

Nie.

Mam takie zwykłe szosy. Niektóre starsze, niektóre nie. Manetki tego typu nadal są w użyciu.

 Np po dziś dzień dostępne są manetki Shimano Sl-A050 zamieniasz miejscami i pykasz.

 

9392bc9bfab158ebee167975979a1701

 

Są  7s, ale po dziś dzień wielu producentów produkuje i 10s w standardzie Shimano z tym że  najczęściej montowane na ramę.

Tak Triban 100 ma taką manetkę, 7s, do typowej jazdy w zupełności starcza. Co najwyżej w Tribanie można by było zmienić koła na lepsze, oraz ogumienie typowo szosowe.

Można też kupić używaną starsza konkretną szosę pod ściganie z manetkami na ramie. Wtedy tylko wymienić podstawowe elementy eksploatacyjne o ile są zużyte i można śmigać. Oczywiście taka szosa, będzie niezaprzeczalnie dużo lepsza od tego Tribana.

Spokojnie takie manetki obsługuję jednym palcem dowolnej ręki.

Na zakup szosy chciałem przeznaczyć coś około 4k. Generalnie pomysł dobry tylko w sumie i tak będę musiał ściągać rękę z uchwytu i tak, więc wychodzi na to samo jakbym zdjął rękę z łapy i przełączył bieg po prostu na klamkomanetce. Właśnie tego chciałem uniknąć. :/

Rower z grupą elektroniczną (używany) to pewnie zakup około 8-10k?

Odnośnik do komentarza
16 minut temu, tadzikpl napisał:

Tak tylko niesmialo podpytam, ale czy dostosowanie roweru nie podeszloby pod programy PFRON lub samorzadowe? Moze poszukaj w tym kierunku takze..

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 

Nie, nie ma szans :D Ludzie mają problem, żeby dostać cokolwiek na jakieś rowery trójkołowe czy "ręczne", a co dopiero dofinansowanie na szosę :D

Odnośnik do komentarza
W dniu 2.09.2020 o 18:48, patryk.pietrzak napisał:

Cześć!

Przychodzę do Was z prośbą o pomoc. 
Zacznę od tego, że przez ostatni okres czasu wkręciłem się w pedałowanie, jeździłem na rowerze krosowym. Pojawiły się pierwsze dłuższe dystanse, teraz chciałbym zakupić szosę i tu pojawia się problem. Ze względu na dysfunkcję ręki prawej (brak 3 palców) nie jestem w stanie obsłużyć w pełni klamkomanetki - brakuje 'zasięgu' palców.
Chciałem spytać czy jest jakaś możliwość takiej zmiany, abym miał tylną przerzutkę pod lewą ręką, a przednią pod prawą? Przy napędach 2x10/2x11 (przymierzałem się do osprzętu Shimano jak na razie) byłoby mi dużo wygodniej ze względu na to, że kasetą operuje się dużo więcej niż blatem. Co jakiś czas blat zrzucić prawą ręką to nie byłby większy problem. 
Dodatkowo chciałem spytać czy zmiana hamulców szczękowych jest także możliwa? Chyba tylko zmiana linek, czy się mylę? 

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam!

Bar end shifter - możesz prawy zainstalować po lewej stronie. Jesli użyjesz Shimano to do 11 zębatek masz indeksowanie.

https://www.wiggle.co.uk/shimano-dura-ace-9000-11-speed-bar-end-shifters

Mógłbyś zostawić lewą manetkę fo zmiany FD i bar end do RD - wszystko operowane lewą ręką.

Hamulce to zaden problem, po prostu prowadzisz linki jak w UK

Odnośnik do komentarza
W dniu 20.12.2020 o 17:00, Eziemniak napisał:

Bar end shifter - możesz prawy zainstalować po lewej stronie. Jesli użyjesz Shimano to do 11 zębatek masz indeksowanie.

https://www.wiggle.co.uk/shimano-dura-ace-9000-11-speed-bar-end-shifters

Mógłbyś zostawić lewą manetkę fo zmiany FD i bar end do RD - wszystko operowane lewą ręką.

Hamulce to zaden problem, po prostu prowadzisz linki jak w UK

Dzięki za podpowiedź, w późniejszym czasie jeden ze sklepów rowerowych doradził mi takie rozwiązanie. Skończyło się jednak na okazyjnym zakupie używanej szosy na starej wersji ultegry DI2 i przeprogramowaniu przerzutek. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...