Destiny96 Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 Witam serdecznie wszystkich Szajbajkow. Mam strasznie denerwujący problem ze stukajacymi klockami . Macie może jakieś sposoby żeby pozbyć się tych stuków . Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam Kacper
artfal Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 Napisz coś więcej o tych "stukach". Ja bym obstawiał na krzywe tarcze.
Red Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 Jakie hample? Niektóre modele tak po prostu mają. Możliwe też że stukają bo są niedokręcone i się przemieszczają.
Destiny96 Opublikowano 12 Lipca 2017 Autor Opublikowano 12 Lipca 2017 Stuki sa słyszalne gdy jadę po nierównym asfalcie i ewidetnie klocki uderzają o tarczę , model zacisków to Slx Br-M675
artfal Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 tarcza i klocki w jakim stanie ? Koło dobrze dokręcone ?
Destiny96 Opublikowano 12 Lipca 2017 Autor Opublikowano 12 Lipca 2017 Tarcza prawie nowa klocki Nowe.
Franz Mauer Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 Pomiędzy okładzinami powinna być taka jak na zdjęciu powycinana blaska, zwana spręzynką, której zadaniem jest dozpychanie klocków w stronę tłoczków i przy okazji przytrzymywanie ich. Wyciągnij klocki, sprawdź czy ona tam jest. Jeśli jest to rozegnij ją troszkę na boki i wsadź klocki z powrotem. Jeśłi nie ma to musisz taką nabyć. Sprawdź też spinkę przytrzymującą klocki. Jeśli wymieniałeś klocki to sprawdź czy zakupiłeś właściwe. Rozumiem, ż etarcza przykręcona na nieruchomo?
Red Opublikowano 13 Lipca 2017 Opublikowano 13 Lipca 2017 20 godzin temu, Destiny96 napisał: model zacisków to Slx Br-M675 Mam tę same hample i nigdy nie stukały. Za to przy nowych klockach ciekawie cykają. Efekt znika wraz z zużyciem klocków. Stukanie natomiast może być związane z nieprawidłowym montażem.
Destiny Opublikowano 13 Lipca 2017 Opublikowano 13 Lipca 2017 Podkleiłem taśmą izolacyjną klocki od strony tłoka i delikatnie odgiąłem sprężynkę i po dzisiejszej jeździe jest ok .
KingaM Opublikowano 6 Września 2018 Opublikowano 6 Września 2018 Podpinam się od temat. Jeśli jestem przewrażliwiona to mnie wyprostujcie. Problemem jest stukot prawdopodobnie tarcz hamulcowych na zjazdach. Zjazdy są dynamiczne i po korzeniach albo kamieniach, gdy już zjazd się kończy i zaczynam hamować słyszę stukanie. Na początku zastanawiam się czy to nie łańcuch ale ten stukot jest taki jakby głuchy i tylko w momencie gdy mocniej naciskam na klamki. Aha, hamulce Shimano BR-M615. A może one już tak mają na bardziej wymagających zjazdach? Jestem przed pierwszym serwisem, więc jakby coś to będę naciskać żeby pogrzebali przy nich...
Gość Opublikowano 6 Września 2018 Opublikowano 6 Września 2018 57 minut temu, KingaM napisał: Podpinam się od temat. Jeśli jestem przewrażliwiona to mnie wyprostujcie. Problemem jest stukot prawdopodobnie tarcz hamulcowych na zjazdach. Zjazdy są dynamiczne i po korzeniach albo kamieniach, gdy już zjazd się kończy i zaczynam hamować słyszę stukanie. Na początku zastanawiam się czy to nie łańcuch ale ten stukot jest taki jakby głuchy i tylko w momencie gdy mocniej naciskam na klamki. Aha, hamulce Shimano BR-M615. A może one już tak mają na bardziej wymagających zjazdach? Jestem przed pierwszym serwisem, więc jakby coś to będę naciskać żeby pogrzebali przy nich... U mnie ostatnio tylny hamulec w Meridzie zaczął stukać przy hamowaniu. Okazało się, że tłoczki z jednej strony się zastały i trzeba było je rozruszać. Obecnie problemu nie ma.
Gość Opublikowano 6 Września 2018 Opublikowano 6 Września 2018 2 godziny temu, KingaM napisał: Jestem przed pierwszym serwisem, więc jakby coś to będę naciskać żeby pogrzebali przy nich... Rower jest nowy ? Mozę wszytko musi się ułożyć i dotrzeć . Może warto najpierw sprawdzić czy wszytko jest dokręcone -zacisk -tarcza
KingaM Opublikowano 7 Września 2018 Opublikowano 7 Września 2018 17 godzin temu, Sziva napisał: U mnie ostatnio tylny hamulec w Meridzie zaczął stukać przy hamowaniu. Okazało się, że tłoczki z jednej strony się zastały i trzeba było je rozruszać. Obecnie problemu nie ma. Samej ci sie udało to sprawdzić? Możesz mi powiedziec jak? 16 godzin temu, piter614 napisał: Rower jest nowy ? Mozę wszytko musi się ułożyć i dotrzeć . Może warto najpierw sprawdzić czy wszytko jest dokręcone -zacisk -tarcza Tak, nowy. Dokręcenie sprawdziłam i jest wszystko ok. Z jednej strony przy dużych prędkościach i wyboistym terenie mogłoby być to normalne, aczkolwiek w Unibike'u gdzie hamulce były gorsze cos takiego nie występowało i dlatego trochę mnie to martwi. Nie chciałabym rozwalić klocków po miesiącu użytkowania
Gość Opublikowano 7 Września 2018 Opublikowano 7 Września 2018 3 godziny temu, KingaM napisał: Samej ci sie udało to sprawdzić? Możesz mi powiedziec jak? Ponaciskaj klamkę i w tym czasie obserwuj ruch tłoczków - jeśli jeden chętniej się porusza, a drugi mniej lub wcale, to się zastał. W takim wypadku trzeba wyjąć klocki, odkręcić zacisk z ramy/widelca i delikatnie operując klamką zmusić tłoczki do wysunięcia (ważne, nie mogą się wysunąć za bardzo, bo płyn wyleci - kilka mm wystarczy). Zwykle jeden się chętniej wysuwa niż drugi, więc tego chętnego przytrzymujemy palcami, żeby się nie wysuwał i pompując delikatnie klamką staramy się wysunąć drugi. Gdy już trochę wyjdzie, wciskamy go na maksa do zacisku i powtarzamy całą procedurę kilka razy, aż zacznie się chętniej wysuwać. Zwykle to czuć pod palcami, że już gładko się wciska. Dobrze jest przy okazji oczyścić z brudu cały zacisk, a jeśli posiadasz smar do tłoczków, to posmarować nim ich brzegi. Na sam koniec wciskasz na maksa oba tłoczki (lub wszystkie 4, jeśli masz), przykręcasz wstępnie zacisk, wkładasz klocki, regulujesz całość i cieszysz się jazdą.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się