Skocz do zawartości

Stukające klocki hamulcowe.


Destiny96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich Szajbajkow. Mam strasznie denerwujący problem ze stukajacymi klockami . Macie może jakieś sposoby żeby pozbyć się tych stuków . Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam Kacper :D

Odnośnik do komentarza

Pomiędzy okładzinami powinna być taka jak na zdjęciu powycinana blaska, zwana spręzynką, której zadaniem jest dozpychanie klocków w stronę tłoczków i przy okazji przytrzymywanie ich. Wyciągnij klocki, sprawdź czy ona tam jest. Jeśli jest to rozegnij ją troszkę na boki i wsadź klocki z powrotem. Jeśłi nie ma to musisz taką nabyć.

 

300_300_productGfx_74fb0d44d59e5a4dc991542d5175fe53.jpg

Sprawdź też spinkę przytrzymującą klocki.

Jeśli wymieniałeś klocki to sprawdź czy zakupiłeś właściwe.

Rozumiem, ż etarcza przykręcona na nieruchomo?

Odnośnik do komentarza
20 godzin temu, Destiny96 napisał:

model zacisków to  Slx Br-M675

Mam tę same hample i nigdy nie stukały. Za to przy nowych klockach ciekawie cykają. Efekt znika wraz z zużyciem klocków. Stukanie natomiast może być związane z nieprawidłowym montażem.

Odnośnik do komentarza

Podpinam się od temat.

Jeśli jestem przewrażliwiona to mnie wyprostujcie.

Problemem jest stukot prawdopodobnie tarcz hamulcowych na zjazdach. Zjazdy są dynamiczne i po korzeniach albo kamieniach, gdy już zjazd się kończy i zaczynam hamować słyszę stukanie. Na początku zastanawiam się czy to nie łańcuch ale ten stukot jest taki jakby głuchy i tylko w momencie gdy mocniej naciskam na klamki.

Aha, hamulce Shimano BR-M615.

A może one już tak mają na bardziej wymagających zjazdach? Jestem przed pierwszym serwisem, więc jakby coś to będę naciskać żeby pogrzebali przy nich...

Odnośnik do komentarza
57 minut temu, KingaM napisał:

Podpinam się od temat.

Jeśli jestem przewrażliwiona to mnie wyprostujcie.

Problemem jest stukot prawdopodobnie tarcz hamulcowych na zjazdach. Zjazdy są dynamiczne i po korzeniach albo kamieniach, gdy już zjazd się kończy i zaczynam hamować słyszę stukanie. Na początku zastanawiam się czy to nie łańcuch ale ten stukot jest taki jakby głuchy i tylko w momencie gdy mocniej naciskam na klamki.

Aha, hamulce Shimano BR-M615.

A może one już tak mają na bardziej wymagających zjazdach? Jestem przed pierwszym serwisem, więc jakby coś to będę naciskać żeby pogrzebali przy nich...

U mnie ostatnio tylny hamulec w Meridzie zaczął stukać przy hamowaniu. Okazało się, że tłoczki z jednej strony się zastały i trzeba było je rozruszać. Obecnie problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, KingaM napisał:

Jestem przed pierwszym serwisem, więc jakby coś to będę naciskać żeby pogrzebali przy nich...

Rower jest nowy ? Mozę wszytko musi się ułożyć i dotrzeć .

Może warto najpierw sprawdzić czy wszytko jest dokręcone

-zacisk

-tarcza

 

Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, Sziva napisał:

U mnie ostatnio tylny hamulec w Meridzie zaczął stukać przy hamowaniu. Okazało się, że tłoczki z jednej strony się zastały i trzeba było je rozruszać. Obecnie problemu nie ma.

Samej ci sie udało to sprawdzić? Możesz mi powiedziec jak? ;)

16 godzin temu, piter614 napisał:

Rower jest nowy ? Mozę wszytko musi się ułożyć i dotrzeć .

Może warto najpierw sprawdzić czy wszytko jest dokręcone

-zacisk

-tarcza

 

Tak, nowy. Dokręcenie sprawdziłam i jest wszystko ok.

Z jednej strony przy dużych prędkościach i wyboistym terenie mogłoby być to normalne, aczkolwiek w Unibike'u gdzie hamulce były gorsze cos takiego nie występowało i dlatego trochę mnie to martwi. Nie chciałabym rozwalić klocków po miesiącu użytkowania  :/

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, KingaM napisał:

Samej ci sie udało to sprawdzić? Możesz mi powiedziec jak? ;)

Ponaciskaj klamkę i w tym czasie obserwuj ruch tłoczków - jeśli jeden chętniej się porusza, a drugi mniej lub wcale, to się zastał. W takim wypadku trzeba wyjąć klocki, odkręcić zacisk z ramy/widelca i delikatnie operując klamką zmusić tłoczki do wysunięcia (ważne, nie mogą się wysunąć za bardzo, bo płyn wyleci - kilka mm wystarczy). Zwykle jeden się chętniej wysuwa niż drugi, więc tego chętnego przytrzymujemy palcami, żeby się nie wysuwał i pompując delikatnie klamką staramy się wysunąć drugi. Gdy już trochę wyjdzie, wciskamy go na maksa do zacisku i powtarzamy całą procedurę kilka razy, aż zacznie się chętniej wysuwać. Zwykle to czuć pod palcami, że już gładko się wciska. Dobrze jest przy okazji oczyścić z brudu cały zacisk, a jeśli posiadasz smar do tłoczków, to posmarować nim ich brzegi.

Na sam koniec wciskasz na maksa oba tłoczki (lub wszystkie 4, jeśli masz), przykręcasz wstępnie zacisk, wkładasz klocki, regulujesz całość i cieszysz się jazdą.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...