Skocz do zawartości

Jaka suplementacja będzie najprostsza i pomoże mi lepiej trenować i odpoczywać?


tomasx6

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Szajbajki! To mój pierwszy post na forum. Jestem natomiast na bieżąco z grupą na facebooku :). 

Chciałbym poznać waszą opinię i zasięgnąć porady w sprawie prostej suplementacji. Obecnie uprawiane przez mnie sporty to rower, bieganie, trochę chodzenia po górach i wspinaczki. Wszystkie z tych sportów wymagają sporo wytrzymałości i siły, której czasem mi brakuje. Mam podstawową wiedzę z odżywiania, potrafię przeliczyć kalorię i składniki odżywcze. Wiem, że nie odżywiam się źle i nie brakuje mi białka w diecie, chociaż często jem za mało błonnika i ze względu na pracę nie zawsze jadam posiłki regularnie. Potwierdziłem to sobie również badaniami krwi, bez żadnych niedoborów. Ostatnio chodzi za mną myśl, że picie po treningu shake'ów z białkiem i dodawanie go do diety mogło by mi pomóc zarówno w budowie mięśni i siły której czasem mi brak, jak i tempie odpoczynku po treningach. Dodatkowo picie shake'ów/smoothie to dość dobry nawyk bo u mnie zawsze lądują w nich banany/zielenina/pestki/mrożone ciemne owoce itp. Starając się dowiedzieć się czegoś więcej w internecie trafiam na suplementację dla miłośników siłowni i masy mięśniowej z wielkimi plastikowymi puchami supli, z napisami typu "ENERGY MASS SUPER POWER 10000 XD" co raczej do mnie nie trafia. 

Czy powinienem stosować białko? Czy oprócz samego czystego białka warto sięgnąć po coś jeszcze np. kreatyne? (Proszę bez rozpisywania 50 korzystnych suplementów, nie jestem chory :D). Jeśli już to ile białka w proszku dodatkowo powinienem zjadać? Czy dodatkowe 20g w diecie przed treningiem i 20g w smoothie po treningu będzie odpowiednią ilością. Czy stosować suplementację białkiem również w dni nietreningowe? Czy możecie polecić jakieś rozsądne cenowo produkty? 

Odnośnik do komentarza

Skoro nie masz niedoborów to po prostu zdrowo się odżywiaj!

Biało w diecie zawsze będzie lepiej przyswajalne niż z suplów, więc jeśli nie jest dla ciebie kłopotem po treningu wypić kubek mleka a z rana zjeść jajecznicę to daruj sobie odzywki.

chyba, że chcesz być karczycho :D wielkość mięśni nie mówi o wszystkim, równie ważna jest wytrzymałość tuż obok siły. Pamiętaj - im więcej mięśni tym więcej tlenu potrzebujesz!

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
artur_gryt92@wp.pl
W dniu 24.08.2020 o 12:24, GoosiaPl napisał:

A co sądzicie o kreatynie w sportach wytrzymałościowych?

Kreatyna to najsilniejszy dozwolony suplement z punktu widzenia korzyści które daje. Poprawi znacząco osiągi zarówno w sportach siłowych jak i wytrzymałościowych. W kolarstwie poprawi moc maksymalną na sprincie jak i wytrzymałość na niższych intensywnościach. Możesz śmiało wypróbować, nie niesie to żadnego ryzyka zdrowotnego. Jest to obecnie najlepiej przebadany suplement na świecie i w praktyce nie ma sportowca który by jej nie brał 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
  • 3 lata później...

Ogladam Netflix, czytam ksiazki, pije kawe I ogladam yt, spacer zakupy jakies przyjemne popatrzec na ubrania, wyjscie na kawe do kina na lody , dzien spa w domu , dluga kapiel, simsy , dluzsze spanie

No i oczywiscie dobra książka:
https://ksiegarniakatowice.pl/

Jeśli czytacie polecam ten portal, jest tutaj wiele dobrych rekomendacji :)

Edytowane przez eqar
Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

W takich sprawach lepiej zwrócić się pośrednio do specjalistów, można skonsultować się online tutaj https://polska-sila.com/ Wszyscy oczywiście rozumieją, że każdy przypadek jest inny i uzyskanie porady na forum z własnego doświadczenia jest oczywiście ważne, ale rada kompetentnej osoby, która jest profesjonalistą w tej sprawie - ważniejsza. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...