Skocz do zawartości

Hamulce tarczowe za 1000 zł i powyżej. Co kupić?


Kamyczek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, planuje kupić hamulce jednak nie za bardzo wiem jakie na początku myślałem o magurze mt7 natomiast odradzano mi je gdyż podobno często się zapowietrzają i nie potrzebuje tak mocnych gdyż jeżdżę xc . 
Potem polecono mi Shimano xtr ale o nich przeczytałem ze nie sa warte swojej ceny i różnica między xt jest tak niewielka ze lepiej kupić xt.

Niech mi ktoś doradzi/poleci jakieś topowe hamulce do jazdy xc które są lekkie, dobrze hamują i maja klamkę na jeden palec. 

Budżet 2000 w tej cenie musza się jeszcze zmieścić tarcze. 

Opublikowano

1. Magura mt7 to 4 tłoczek.

2. O jakich XTR mowa? wersja XC czy 4 tłoczkowa? Wersja XC nie ma servo więc to troche badziew.

3. Siła hamowania XTR  4tłoczka jest juz dostępna za dużo niższą cene w modelu Deore. Różnica w masie między SLX a XTR to 50g na hamulec (wersje 4tłoczkowe). Deore nie podają wagi.

4. Każde shimano ma klamke na 1 palec.

5. Nie potrzebujesz siły 4tłoczka do XC, choć ja polecam bo lepiej modulują.

6. Kup se Pan SLX i będziesz Pan zadowolony :)

7. Chyba że masz ciśnienie na wydawanie kasy i jeśli coś nie ma topowego napisu to jest be.

Opublikowano
25 minut temu, Kamyczek napisał:

Budżet 2000 w tej cenie musza się jeszcze zmieścić tarcze

Ja mam u siebie 

Przód M8120 tarcze MT900

Tył to M8100 tarcze MT900

Z tylu nawet 2tłoczkowe blokują koło.

Powinieneś zmieścić się z budżetem.

 

Opublikowano
1 godzinę temu, PiotrekGT napisał:

. Nie potrzebujesz siły 4tłoczka do XC, choć ja polecam bo lepiej modulują

Modulacja w hamulcach nie zależy od ilości tłoczków hamulcowych, a klamki z servo mają dużo gorszą modulację niż bez tego systemu. Dlatego przytoczone przez Ciebie hamulce XTR do XC bez servo mają modulację dużo lepszą niż nawet 6 tłoczkowe z serwo 😉 Wymagają wyczucia i więcej siły, ale dlatego są przeznaczone do nieco lżejszej jazdy. 

Zresztą servo uposledza pracę hamulca do systemu zerojedynkowego. Czasem hamulce mają dodatkowe możliwości ustawień dotyczącej ich pracy, ale kto się w to bawi...? 

Opublikowano
55 minut temu, Franz Mauer napisał:

Modulacja w hamulcach nie zależy od ilości tłoczków hamulcowych

To dlaczego 4tłoczkowce shimano lepiej modulują od 2tłoczkowców?

I dlaczego moje klamki XT z zaciskami MT5 modulują lepiej niż jakikolwiek hamulec shimano? 

Bo przy założeniu że porównujemy tą samą klamke z różnymi zaciskami, to im więcej pojemności (ml) oleju potrzeba do wpompowania w zacisk tym modulacja idzie na plus. Dltaego właśnie 4tłoczkowce shimano modulują lepiej i nie ma co tutaj spekulować, to od dawna empirycznie potwierdzony fakt.

Opublikowano

Nie wiem gdzie słyszałeś o "częstym zapowietrzaniu " ale ja się nie zgadzam. Magura MT7 jest świetnym produktem. Mam używam, a wiele hamulców już miałem w rowerach. Zastanów się nad MT8 , MT7 za mocne dla Ciebie. ...XTR , może fajne, ale klamka 1 palec w porównaniu z Magura HC3 , to niebo a ziemia 😆

Opublikowano

@PiotrekGT zaczynam się zastanawiać co masz na myśli pisząc "Modulacja"? Bo to o czym piszesz kompletnie zbiło mnie z tropu. 

Opublikowano

Modulacja to nic innego jak sposób w jaki zmienia się siła hamowania w nazwijmy to, funkcji kąta wcisnięcia klamki. Jest to charakter hamulca a nie jego moc efektywna. Jedni lubią taka drudzy inną, ale zazwyczaj ta "dobra" to raczej liniowy przyrost siły wraz z liniową zmianą kata klamki. Shimano przez swoje servo "serwuje" nam dość nieliniowy przyrost siły, gwałtowny, przez co siłę hamowania obsługuje się raczej siłą nacisku na klamke a nie głębokościa jej wcisnięcia. W nowych modelach 4tłoczkowców zostało to poprawione na bardziej liniową charakterystyke ale to nadal shimano. 2tłoczkowce prawie w ogóle nie modulują przez (tak domniemam) małą objętość zacisku i bardzo szybkie wypełnienie go olejem. Potwierdzało by to bardzo dobra współpraca z 4tłoczkowymi zaciskami magury, które są bardzo duże i raczej potrzebują dużo płynu aby wywołać odpowiedni nacisk. Modulacja jest wtedy bardzo ładna, niemalże taka jak z oryginalną klamką magury. 

Może się pojawić pytanie: a po co to komu? Tutaj nie chcę mi się rozpisywać, wpiszcie sobie w yt lub google hasło "shigura".

Opublikowano
34 minuty temu, PiotrekGT napisał:

Shimano przez swoje servo "serwuje" nam dość nieliniowy przyrost siły, gwałtowny, przez co siłę hamowania obsługuje się raczej siłą nacisku na klamke a nie głębokościa jej wcisnięcia

Servo odpowiada za to, aby przy niewielkim skoku klamki siła hamowania rosła. Stąd działanie 0-1. Początkowy, niewielki ruch klamki powoduje gwałtowny ruch tłoczków. Potem jest to bardziej liniowe, choć zwykle jest już za późno. 

Pojemność cylindrów zacisków i klamek u poszczególnych producentów jest dobrana dla optymalnej pracy układu. Mieszanie komponentów różnych producentów nie jest rozsądne. 

Opublikowano
1 minutę temu, Franz Mauer napisał:

Początkowy, niewielki ruch klamki powoduje gwałtowny ruch tłoczków. Potem jest to bardziej liniowe, choć zwykle jest już za późno. 

Dokładnie to samo napisałem. Tylko że w 4tłoczkach juz nie jest tak za późno.

2 minuty temu, Franz Mauer napisał:

Mieszanie komponentów różnych producentów nie jest rozsądne. 

Ale skuteczne. 

Opublikowano
41 minut temu, PiotrekGT napisał:

Ale skuteczne

Jak coś jest głupie ale działa,to nie jest głupie ;)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Pociągnę temat dalej bo widzę jest potencjał :)

Co co byście wybrali:

1) SLX M7120

2) SLX M7100

3) Deore MT520

4) Magura MT5

5) mix w/w np przod SLX m7120 a tył M7100

Uwagi: Szukam mało awaryjnych, prostych w obsłudze, ważę 90kg, nie wyczynowe ale nadające się na strome zjazdy ....maja zastąpić oczywiście standardowe M355 w Treku :D

Opublikowano

4 tłoczkowce mają siłę hamowania kilka % większą niż 2-tłoczki od slx w górę. Więcej, bo kilkanaście %, do zrobienia większą tarczą.

Odnośnie modulacji - za bardzo się tym przejmujecie. Kwestia przyzwyczajenia. Jeździłem na chyba wsystkich istniejących hamulcach i sam miałem kilkadziesiąt modeli... Po przesiadce z dobrze ogarniętego, dwutłoczkowego xt/slx na mt7 jest wrażenie, że hamulce nie hamują. Dlatego też całkiem spora rzesza osób do zacisków magury stosowała klamki shimano (gdyby ktoś chciał poczytać - shigura). 

Najtańsze ze świetnych to klamki slx i zaciski mt520. Da się to poskładać za 750zł. Mega dużo zależy od zastosowanych tarcz. A od kiedy shimano przeniosło produkcję SLXów do chin to dobrych tarcz z tej stajni już nie ma.

Opublikowano

Klamki BL-M640 (Biostern - jeszcze są) pozwolą ci używać starszych manetek - nowe z jedynką po pierwszej cyfrze w oznaczeniu (np 7100) mają już 'nowoczesne' klamki z podpórką - nie ustawisz poprawnie starych manetek na obejmę. Powinny być do nich manetki z nowych serii (obejma) lub z mocowaniem EV.

Zaciski - M6100, ewentualnie na przód M6120. Do tego klocki półmetaliczne. Tarcza na przód 180mm jeśli amorek pozwala. 

Opublikowano (edytowane)

Lepiej zaciski mt520, maja ceramiczne tłoczki i są tańsze o 25% od m6120 (które maja tłoczki alu). A co do klamek bl-m640 to już dostępność leży. Można szukać mt501/m6000 ale winszują sobie za taką lewą w okolicy 170-200zł więc lepiej kombinować z manetkami (wymienić albo strugać)

Edytowane przez vdcmike
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Trochę drogo ale biorąc pod uwagę dostępność starszych klamek...

Opublikowano

może złe szukam ale najtaniej znalazłem te "poobijane z magazynu" a normalnie cena to +100

i sa tez takie M6120 - 4 tłoczkowe

https://www.rowertour.com/p/205826/shimano-br-m6120-deore-hamulce-tarczowe-pm-okl.-zywiczne?gclid=Cj0KCQiAgP6PBhDmARIsAPWMq6mILi_FmC5wbh1ScoEhXK4bRxsKkylNudgpuiEDwQMMnKZC9AiwwegaAhu5EALw_wcB

ciężko powiedzieć co jest teraz normalna ceną :) czekam z kilkoma innymi zakupami aż spadnie cena i chyba się nie doczekam

Opublikowano

Kupowałem niedawno w PL nowe, w sklepie wyszło nicałe 660 ale było trochę dłubania bo hamulec przedni miał prawą klamkę w komplecie (zestaw na rynek UK) ale byl w świetnej cenie (240zł) wiec zamiast kompletnego tyłu musiałem osobno kupić klamkę lewą, zacisk i przewód. Dzisiaj widzę, że byłby prob z lewą klamką w normalnej cenie.

Opublikowano

Kupiłem w końcu mt520 takie podobno nowe ale "z demontażu"

bo na tym linku powyżej cena podskoczyła do 899

Dzięki za porady i poświęcony czas!

 

Opublikowano

Pytanie, które się pojawiło to

czy do zacisków mt520 z żywicznymi klockami mogę zostawić tarcze SM-RT56-M ?

czy muszę zmienić na zalecaną SM-RT70 ?

Będę wdzięczny za odpowiedz czym to skutkuje - w przeciwnym razie kilka dni strace na rozeznanie tematu :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...