Skocz do zawartości

Merida Speeder 300 - dobór odpowiedniej przerzutki.

Marcelele

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Planuje zakup roweru fitness, merida speeder 300 z 2019 roku wydaję się całkiem dobra z moim budżetem. 

Tu link do roweru:

https://archiwum.rowerymerida.pl/produkt1780/speeder-300-rower-merida.html

Martwią mnie 2 rzeczy co do ilości przełożeń. 

(Próbowałem znaleźć podobne tematy na forum jednak zauważyłem że rowery szosowe i fitness rzadko mają 1x11)

1. Czy nie będzie problemu z doborem odpowiedniej przerzutki (np. 9 będzie za lekka a 10 już za ciężka)?

2. Czy nie będzie problemu na podjazdach ?

Nie znam się za bardzo na rowerach i chciałbym się dowiedzieć czy moje obawy są słuszne i czy mógłbym późnej zmienić przerzutki na 2x11 i ewentualnie ile by taka zamiana kosztowała?

Opublikowano

Kupujesz ten rower do jazdy po mieście, czy bardziej rekreacyjnej poza miasto ?

Bo jeżeli poza miasto, to pod większe górki, na jednym blacie może być na początku ciężko. No chyba, że masz wyrobioną nogę to nie ma problemu.

A co do wymiany korby, to według mnie nie ma to sensu. Lepiej kupić inny rower z dwoma blatami a nie bawić się w wymianę korby, kupno przerzutki i manetki. A na końcu może się okazać, że korba nie podejdzie do ramy.

• Lubię to! 1
Opublikowano

Kupuję raczej do jazdy poza miasto ale myślę że z czasem wyrobiłbym nogę, a co z tą różnicą pomiędzy poszczególnymi przerzutkami? 

Opublikowano

Trochę dziwne pytanie, ponieważ tyna kaseta ma różnej wielkości koronki po to, żeby podczas jazy dobrać optymalne przełożenie. Dla każdego będzie to wyglądało inaczej i nie da się tego stwierdzić na odległość :)  Musisz siąść na ten rower i trochę pojeździć przed kupnem, wtedy sam stwierdzisz.

• Pomógł 1
Opublikowano

mam fitness na ramie O1 Gridd.

przerzutka to slx m7000-11, kaseta to cs-m7000, korba to Sram Apex 1x 42t.

działa mi to sprawnie.

jest trochę graveli na napędzie 1x11. Coś za coś. Brak przedniej przerzutki bardzo sobie chwalę.