Serwis amora gdzie porządnie robią w Krakowie


Gophfer

Rekomendowane odpowiedzi

Gophfer


Kompletnie nie nam pojęcia co się zawiera w pełnym serwisie takiego amora (pierwszy raz mam powietrzny) ale myślę że po 1800km należałoby coś chociaż przeczyścić i przesmarować
 
Możecie polecić jakiś dobry i sprawdzony serwis w Krakowie, generalnie przy rowerze wszystko robię sam ale narazie tej czynności się nie podejmę.
 
Co wchodzi w taki full serwis i jaka cena za to jest przyzwoita a nie zwykłym zdzierstwem?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Jaki to amor to mogę Ci podać wstępna cenę za serwis pełny

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka

Serwis Recona jest dziecinnie prosty. Serio.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gophfer

Oglądałem ze dwa razy filmik Szajbajka, masa roboty tam z każdą uszczelka itd, trochę mnie to przeraża. Chyba że on to zbyt dokładnie robił

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka

Manual, zestaw uszczelek dopasowany do rocznika, oleje i kilka narzędzi. To naprawdę nic trudnego. Jest tak poskładany, że ciężko złożyć go inaczej niż przewidział to RS. Zawsze możesz robić zdjęcia podczas rozkładania i układać cześci w takiej kolejności jak w amorze. Wszystkie oringi się różnią, więc nie powinieneś się pomylić przy składaniu. Zajrzysz do środka i zdziwisz się jak prosta to konatrukcja.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gophfer

@PrzeLuka zachęcasz ale robota tj krok po kroku jak w tym filmiku Szaja, tak?
Widziałem że on tam nic nie wymieniał, tylko czyścił i dawał nowy smar i olej, uszczelki te same..













Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka

Dniel nie zrobił inaczej niż zrobił by to ktoś inny. Nie da sie inaczej po prostu 😉

Jeśli oringi są w dobrym stanie i nic nie puszcza to nie ma potrzeby ich wymieniać. Wymieniłbym profilaktycznie uszczelki kurzowe i gąbki olejowe.

Tak czy inaczej przy wkręcaniu korka tłumika musisz być ostrożnym aby nie przyszczypać oringu. Zdarza się niewprawnym i wyłazi olej spod korka.

Jak się zdecydujesz na samodzielny serwis to z niczym się nie spiesz. Na spokojnie. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gophfer

Tj nowy rower/amor w sumie to i tak wszędzie trąbią żeby recona zaraz po zakupie przeserwisować.
Muszę to przemyśleć, ze mną jest taki problem ze jestem lekko mało cierpliwy :) przez co boję się że coś spitole :(

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szczepan
28 minut temu, PrzeLuka napisał:

Jeśli oringi są w dobrym stanie i nic nie puszcza to nie ma potrzeby ich wymieniać

Jak najbardziej jest potrzeba wymiany, mimo  że oringi nie będą przepuszczać i na oko będą wyglądać dobrze to trzeba je wymieniać przy full serwisie amorka.

Przerabiałem w swoim RS Sid. Zrobiłem na szybko pełny serwis ale bez wymiany oringów myśląc że to pomoże, ale amor dalej pracował tępo. Dopiero pełny serwis z wymianą oringów pomógł.

Pełny serwis to pełny serwis, nie bawił bym się w półśrodki z zostawianiem starych oringów.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka

Na tapecie jest Recon... więc nijak się to ma do SIDa.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szczepan

Haha no tak, tam są inne oringi 😂 

Zadowolony byś był gdyby serwis skasował cię za pełny serwis amorka i zostawił stare oringi?   aaaa sorry zapędziłem sie, przecież na tapecie jest Recon 🤣

A na poważnie, przy pełnym serwisie  wymienia się wszystko, łacznie z oringami. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka

Co ma do samodzielnego przeserwisowania amora nie uczciwy serwis? Skoro tak usilnie chcesz mieć racje to niech będzie... Masz racje 👍

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gophfer

 

47 minut temu, Szczepan napisał:
Jak najbardziej jest potrzeba wymiany, mimo  że oringi nie będą przepuszczać i na oko będą wyglądać dobrze to trzeba je wymieniać przy full serwisie amorka.
Przerabiałem w swoim RS Sid. Zrobiłem na szybko pełny serwis ale bez wymiany oringów myśląc że to pomoże, ale amor dalej pracował tępo. Dopiero pełny serwis z wymianą oringów pomógł.
Pełny serwis to pełny serwis, nie bawił bym się w półśrodki z zostawianiem starych oringów.


Tu bym się chyba zgodził że przy full serwisie też bym wymienił oirngi. Nie znam kosztów, ale to chyba nie jakiś dramat....
Stąd też było moje pytanie co zawiera się pod hasłem full, i teraz w sumie drugie pytanie bo jak dobrze kumam można też zrobić serwis nie full, więc pytanie czym się różni full i na czym polega różnica z nie fullem..

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szczepan

Upieram się ponieważ porady "jeżeli wygląda ok to zostaw" są złe, szczególnie dla kogoś kto robi taki serwis pierwszy raz. Później może się okazać że po krótkim czasie od serwisu amor zacznie źle pracować i kolega będzie się zastanawiał dlaczego? skoro zrobił serwis, lub co zrobił źle, bo przecież po pełnym serwisie powinien spokojnie kolejne 100h przejeździć.

Gophfer, jak nie czujesz się na siłach to oddaj komuś kto się zna. A jeżeli sam się zdecydujesz na serwis to zrób to dobrze, i uważaj na niektóre poradniki na YT bo  możesz trafić na YT serwisanta który zalewa zły olej do dolnych goleni :) Bardziej posiłkował bym się oryginalnymi manuałami RS 

 

pozdr

  • Lubię to! 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka

RS zaleca robić serwis co 50 h.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gophfer
RS zaleca robić serwis co 50 h.
To się kurna muszę z tym serwisem pospieszyć bo nie pamiętam dokładnie ale mam nastukane ponad 100 :(
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szczepan

50h to podstawowy, czyli dolne golenie

musisz zobaczyć po ilu godzinach w Twoim Reconie potrzebny jest pełny serwis, pewnie około 100-150h

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gophfer

Ok, powiedzmy że chce zrobić "full" tak dokładnie jak szajbajk na YT z tym że plus oringi, uszczelkii co tam jeszcze trzeba..

To gdzie to zrobić porządnie w Krk i jaka cena za taką usługę będzie odpowiednią dla Recona

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gophfer
Jaki to amor to mogę Ci podać wstępna cenę za serwis pełny
I jak z tą wycena?
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PiotrekGT

Piwnicarowerowa, nie dodzwonisz sie, musisz jechac na miejsce.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614
I jak z tą wycena?
Za pełny serwis 140 zl
Wymiana oleju w tłumiku.
Wymiana jeśli jest potrzeba uszczelnień w wewnątrz amora
  • Lubię to! 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się