Luz w sterach w nowym Level 7


Rekomendowane odpowiedzi

wpiszlogin

Witam!

Przejrzałem kilka wątków tego typu, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Chodzi o to, że mimo mocnego dokręcenia śrubki na kapsu, nie jestem w stanie całkiem zlikwidować luzu. Jednocześnie widać, że kierownica nie opada tak płynnie jak przy mniejszym dokręceniu. Generalnie czy miałem stery na maszynówkach czy na kulkach, to nigdy stosowałem tak dużej siły na kapsu. Oczywiście mostek luzuje podczas regulacji. Luz testuje przez ruch przód-tył na zaciśniętym hamulcu. Kierownica prosta oraz skręcona na 90.

Obserwacje:

Podkładki wydają się ok. Dają dystans ok 3mm pod kapslem. Łożyska są zamontowane ściętą krawędzią w kierunku ramy.

Wszystkie elementy sterów postarałem się uchwycić na zdjęciach. Ostatnie zdjęcie ukazuje coś, co mnie zaskoczyło - przy skręconych sterach można zobaczyć dolne łożysko.

Rower Kross Level 7.0 27.5

Amor: Rock Shox Recon RL Solo Air Tapered

Stery: Jedyne oznaczenie na kapslu - Kross

 

DSC_0080.JPG DSC_0081.JPG DSC_0084.JPG
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Motke
4 godziny temu, wpiszlogin napisał:

Wszystkie elementy sterów postarałem się uchwycić na zdjęciach. Ostatnie zdjęcie ukazuje coś, co mnie zaskoczyło - przy skręconych sterach można zobaczyć dolne łożysko.

A mnie zaskoczyło drugie. Czemu ta bieżnia nie jest nabita? Chyba, że ma przecięcie i odskoczyła.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jabolek666

dolna bieżnia nie jest "dobita"... stąd te luzy, dziwi mnie że sprzedawcy nie sprawdzają takich rzeczy przed postawieniem roweru na sklep...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Metalowa rura od odkurzacza (ewentualnie rurka pcv), gumowy młotek i po problemie. Robisz to na własną odpowiedzialność :) Jak masz odsyłać graty do sprzedającego albo czekać 2tyg na naprawę to polecam zrobić to samemu.

Edytowane przez Yan
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gophfer

Z tego co wiem to rower kupowany online więc ja bym zrobił tak:

Podszedłbym do lokalnego/najbliższego serwisu Kross wraz z dowodem zakupu i karta gwarancyjna i poprosił o usunięcie usterki. Jeśli nie chcieliby w ramach gwarancji lub tylko odpłatnie to poinformowałbym o tym firmę Kross.

 

Następnie poprosiłbym o wycenę naprawy odpłatnie i skontaktował się ze sprzedawcą, że skopali sprawę przy montażu roweru i albo pokryją koszty naprawy przez serwis lokalny i przedstawiasz im wycenę. Jeśli nie to mówisz że odsyłasz im rower na ich koszt zgodnie z prawem masz na to 14dni.

I też bym to zgłosił do firmy Kross, fakt że rower nie został odpowiednio przygotowany/sprawdzony przed wysyłką przez co ma wadę.

 

Poszukaj na stronie Krossa jest info, że sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć rower umożliwiający bezpieczną jazdę a ten taki nie jest.

 

 

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat złe nabicie bieżni to błąd po stronie producenta. Pewnie sklep dostał rower w kartonie i tak go wysłał dalej. 

Według prawa sprzedający ma obowiązek naprawić usterkę. Ja bym zadzwonił do sprzedającego i dogadał się żeby nie bawić się w odsyłanie (koszt rzędu 30-40 zł w jedną stronę) a niech on powie gdzie ma się zgłosić lokalnie w celu naprawy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gophfer

Błąd producenta czy nie ale to finalnie sprzedawca dostarcza Ci produkt, nie wiadomo co się działo z tym rowerem kiedy był u sprzedawcy. Akurat kojarzę sklep w którym był kupiony rower bo prawdopodobnie przed zakupem swojego przymierzałem się właśnie na tym , Tak jak zgodnie twierdzimy to sprzedawca powinien usunąć według mnie nieodpłatnie i w ramach gwarancji usterke.

Myślę że dowolny autoryzowany serwis Kross powinien to "pyknąć" od strzała o ile problem nie jest jakiś grubszy.

 

 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wpiszlogin

Sprawdziłem jeszcze raz dolna bieżnie i okazuje się że jest nacięta. Więc wydaje mi się że nie należy jej wbijać. 

Pobliski serwis chce 120zl za przegląd. Sklep może zwrócić tylko 49zl za niewłaściwą regulacje. Troche absurd że tego nie wyłapali. 

Tak poza tym to jestem na teraz urlopie i tylko ja nie mam sprawnego roweru. :/

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Motke
13 godzin temu, wpiszlogin napisał:

Luz testuje przez ruch przód-tył na zaciśniętym hamulcu.

Sprawdź ten plastikowy klin, który jest na górze. Może jest za mały. Nie masz czasem tarcia na górze (górny dekiel - rama)?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wpiszlogin
Napisano (edytowane)

@Motke

Hmm. Podczas kręcenia nie słuchać specjalnie tarcia. Jest dość cicho. 

Z drugiej strony jest cisno pomiędzy górnym deklem a rama. Do górnego dekla przyczepiony jest plastikowy pierścień pełniący funkcję uszczelki. 

DSC_0085.JPG

Edytowane przez wpiszlogin
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest nacięte to możliwe że jak oprzesz się na ramie to samo wskoczy na miejsce. 

Będą na wakacjach to raczej bym się nie bawił w przepychanki ze sprzedającym. Idź do serwisu powiedz co mają zrobić i niech wystawią rachunek a Ty przekażesz go do sprzedającego. Pytanie co jest w tych 120zł. Czy przypadkiem nie jest zrobienie standardowych usług a za poprawienie bieżni i tak będziesz musiał dopłacić. 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wozo13

Sprawdź czy masz do końca nabitą dolną miskę...patrząc na foto mam wrażenie że tył jest dobity, a przód nie do końca dlatego widać łożysko...no chyba że jest cień od lampy i robi taki efekt...

  • Lubię to! 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wpiszlogin
Napisano (edytowane)

@Yan

@wozo13

Wygląda na to, że niewielki docisk palca jest wystarczający, by tę bieżnię docisnąć (zdj). Biorąc pod uwagę z jaką siłą dokręcam stery, to na pewno bieżnia jest na miejscu. Bieżnia jest zbyt małej średnicy, więc łożysko widać na całym obwodzie. Może brakuje tu jakiegoś elementu, bo jeśli tak miało być, to wygląda to słabo.

Wydaje mi się, że problem nie jest banalny - albo te stery nie są właściwe do tej ramy, albo problem występuje w główce ramy.

W tym momencie rozwiązania jakie rozważam to serwis i zwrot.

DSC_0096i.jpg

Edytowane przez wpiszlogin
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę po fotkach to Twoje stery wyglądają inaczej niż moje, i jak dobrze pamiętam to widziałem level 7.0 w specyfikacji z dwoma różnymi sterami

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, wpiszlogin napisał:

Może brakuje tu jakiegoś elementu, bo jeśli tak miało być, to wygląda to słabo.

To daj szczerbę z tyłu. Jednak obstawiam, że trzeba lepiej wcisnąć klin z góry.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wpiszlogin

@wozo13

Miski są równoległe. Nie wiem jak sprawdzić krzywiznę sterówki. Na oko to chyba i tak zbyt niedokładnie :) .

@Motke

Szczerbka jest z tyłu. Przy takim dokręceniu chyba powinna wskoczyć sama. Jest lekko nasmarowana.

 

Dziękuję wszystkim za propozycje rozwiązania. @Gophfer wykonał dla mnie zdjęcia porównawcze identycznego modelu i u niego owa szczelina nie występuje. Zamierzam się na to powołać w reklamacji.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, wpiszlogin napisał:

 u niego owa szczelina nie występuje. Zamierzam się na to powołać w reklamacji.

Szczelina to nie powód do reklamacji. Skoro takie bieżnie sprawdzają się w widelcach karbonowych to czemu miały by nie działać w takich z rurą aluminiową?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wpiszlogin

@Motke

Chodzi głównie o zauważenie różnicy względem identycznego roweru z identycznymi sterami. Wydaje mi się, że świadczy o tym, że od dołu coś nie siedzi na miejscu.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[mention=3095]Motke[/mention]
Chodzi głównie o zauważenie różnicy względem identycznego roweru z identycznymi sterami. Wydaje mi się, że świadczy o tym, że od dołu coś nie siedzi na miejscu.
Nie jestem specjalistą, ale rodzaj bieżni zależy od danych sterów. Kupiłem stery Neco z lożyskami maszynowymi do swojego Cube'a, bieżnia dołączona była identyczna jak u Ciebie, rama aluminiowa, rura sterowa 1 1/8 i wszystko działa jak należy. Miałem luz na początku, bo za mało dociąłem rurę sterową, dołożyłem podkładkę 5mm i wszystko odpowiednio się "dociągnęło". Może masz ten sam problem?

Zrób zdjęcie od góry ze zdjętą nakrętką, ale założonym mostkiem.
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@wpiszlogin jeżeli tam jest 2mm to moim zdaniem za mało, masz wrażenie, że śruba już dociągnęła bieżnię, ale tak nie jest. Zamień podkładkę 5mm na 10mm i powinno być dobrze, albo reklamuj z uwagą, że rura sterowa jest nieodpowiednio docięta.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Accent_Szaj

@wpiszlogin Czy robisz to wszystko zgodnie ze sztuką?

Najpierw dokręcasz śrubkę górną,a dopiero potem mostek.

Kolejna rzecz kup sobie 2mm podkładkę i wsadź ją sprawdzisz czy luz nie jest za mały,jak dla mnie jest

https://allegro.pl/oferta/dystans-podkladka-sterow-mostka-1-1-8-2-mm-ahead-7821875907

No chyba że faktycznie chcesz latać po serwisach i czekać po 14dni 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wpiszlogin
Napisano (edytowane)

@Accent_Szaj @mlgi

Nie pracuję w serwisie, ale według mnie robię to prawidłowo. Rozwiązywałem tego typu problemy z 20x i wyglądało to zupełnie inaczej. Nie wiem czy stery Tapered zachowują się inaczej, ale w normalnym A-Head po takim dokręceniu górnej śrubki właściwie kierownica przestawała się całkiem kręcić.

Dodałem podkładkę 5mm i efekt jest ten sam, czyli:

1. Dokręcam mocno górną śrubę aż zniknie luz.

2. Dokręcam mostek. Ciągle jeszcze wszystko ok.

3. Kilka razy dobijam amortyzator i luz jest od nowa.

W poprzednim podejściu próbowałem jeszcze nanieść troszkę smaru na elementy by wszystko łatwiej wskoczyło, ale to tęż nie pomogło.

Edytowane przez wpiszlogin
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się