Skocz do zawartości

Rockrider AM100S 2020


Rokoszoko

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie ukrywam, że czekałem aż pojawi się pierwszy który oceni ten rowerek. Wg. mnie za te pieniądze ciężko znaleźć na rynku lepszy model. Myślę, że dla ludzi chcących spróbować zabawy trailowej jest to absolutnie rewelacyjna pozycja w kategorii opłacalności. Mam nadzieję, że rowerek będzie się spisywał dobrze i po małych upgrejdach będzie tylko lepiej. 

Opublikowano

Dzięki, też mam taką nadzieje, że będzie się spisywał, na razie jestem w nim zakochany :D Ale fakt, bardzo ciężko znaleźć taki rower w tej cenie i generalnie miałem z tyłu głowy ciągle jakieś ,,nie" na ten rower - bo Decathlon, przeca to nima Canyon, a finalnie nie żaluje. Np. Scott Genius za 10 500zł ma z przodu RS Recona, shimano 2x10 Deore jak w rowerze za 4500zł.... - toć to oszustwo w biały dzień... W Treku za tą cenę może mi ktoś powie, że przecież rama, zmienna geometria - Minolink, ale w momencie gdy jeździłem z shapeshifterem canyona na manetcę, którego używałem cały czas,  gdzie i jak chce to jak zobaczyłem, że trzeba w treku przemieniać podkładki na dwa imbusy to śmiech na sali :D na trasie nierealne aby aktywnie zmieniać ten kąt, a za to odczuwałem to jak rama jest mała i niedopasowana do koła 29"... Proszę wybaczyć, że tak krytycznie, ale kupując taki rower za ponad 10k to czułbym się naciągnięty i oszukany. W tej samej cenie był Canyon z shapeshifterem, bardzo dobrym geo i spasowaniem - i tu możemy mówić o technologii i przydatnej innowacji wartej tej kasy. Fakt, rockrider jest tańszy, nie ma super innowacji, choć może bym się pokusił o tą platformę IPA i ten RS 35 Gold z Debonair - co bardzo fajnie gra, ale przynajmniej za tą cenę nie czuję się naciągnięty na znaczek na ramie. 

Opublikowano

Akurat Trek od lat prowadzi zbójecką politykę cenową, więc nie dziwi fakt, że ich rowery są wyposażone gorzej od konkurencji. A Rockrider...no cóż, wszedł z nową, aktualną geometrią i pozamiatał wszystkich. Sam rower prezentuje się według mnie rewelacyjnie.

Miłego kręcenia życzę!

PS. Można wiedzieć jaki to rozmiar ramy, i jak wzrost? 

Opublikowano (edytowane)

Dzięki ! 180cm i rozmiar L :) Finalnie nie mam siodełka na samym dole jak na zdjęciu, podniosłem je jakieś 1,5-2cm jeszcze, bo podczas luźnego kręcenia jednak było trochę za nisko. 

Edytowane przez Rokoszoko
Opublikowano

Pogratulować. Ja ujeżdżam poprzednią wersję i też jestem zadowolony. Ciekaw jestem jak odczuwa się ta różnicę w geometrii.

Opublikowano

Hej, mógłbyś powiedzieć, jaka wg. Ciebie największa opona weszłaby na tylne koło? W poprzednim modelu nie było tam zbyt wiele miejsca...

Opublikowano

Przy kole 29" między ramą na wysokości aktualnego bieżnika jest 89mm, więc myślę, że 2.8 tam od biedy wejdzie, ale będzie na styk. Nie przesadzałbym raczej z większą oponą jak 2.6", tym bardziej, że różni producenci potrafią rzucić gruby rozstrzał między tym samym rozmiarem... Jakby zrzucić koło do 27,5" to wtedy spokojnie można się bawić w jakieś balony bez problemu. Dla mnie do takiej jazdy i tak nie są potrzebne opony szersze jak 2,5 także luz 

Opublikowano (edytowane)

Chodzi mi o tą odległość:

 Czy została zmieniona? Pytam, gdyż może to jest powodem tego, iż fabrycznie z tyłu jest zastosowana mniejsza opona niż z przodu... A 2.25 to jednak trochę mało 😉

Edytowane przez C4D4V3R
Opublikowano (edytowane)

A to faktycznie, tutaj nie zaglądałem :P Przy kole 29 i tym 2,25 jest tam jeszcze luz, ale faktycznie nie tyle co u góry. Więc myślę, że bezpiecznie takie 2,35-2.4 tam wejdzie. Nie zwróciłem na to uwagi. Wiele rowerów ma dwie oponki różnej szerokości. I tak nie jestem fanem szerokiego kapcia to przy kole 29" i tak nie będę montował szerszych opon, ale fakt jakby ktoś chcial tam wrzucić balony na kole 29" to niestety :) Na pocieszenie w canyonie miałem opony 2.4 na kole 29" i tam przy mocniejszym pedałowaniu tylne koło rysowało wahacz :P  2.4 też było tam na styk. 

 

@@edit

Tak teraz się zastanawiam, po co w ogóle nam szersze opony w takim rowerze 🤔 ? Sam rozmiar już teoretycznie nam łyka jak 20mm skoku na amortyzatorze, co możemy uzyskać montując 27,5+. Lepsze tłumienie ? Przyczepność? Nie sądzę. Który rower do AM łyknie 2.6-2.8 na kołach 29" niebędac oznaczony jako model 29+ ? Patrząc na przeznaczenie tego roweru to opony 2.3-2.4 to jest max, który tutaj wystarczy. W zjazdówce nie miałem nigdy więcej jak 2.6, a rowery, którymi startują zadowdnicy w mistrzostwach dh są gęsto na maxxisach 2.4 :D 

 W sumie to się jakoś ulokowało w głowach ludzi. Czym wincyj tym lepiej, a to nie prawda. Tak samo ludzie, którzy na siłę montują jak największe tarcze hamulcowe, bo przeca lepiej hamują. No tak, ale dodatkowo tracimy modulację, a żeby wyrównać ten stopień średnicą do jakości hamowania to musimy pokonywać na prawdę duże prędkości w trudnym terenie, aby to odczuć. 

Edytowane przez Rokoszoko
Opublikowano

Rower gites, kolor też fajny taki majtkowy. Jeszcze jakby się dało wymienić sam bębenek na microspline to już w ogóle rewelka, przynajmniej dla mnie. Co sądzisz o oponach? Interesuje mnie ten taipan bo wygląda, że będzie lepszy niż Ikony. No i co za sztyca?

Opublikowano

Dzięki ! Taipany mi się podobają, miałem je 2-3 rowery temu, ich budowa jest owalna, więc na zakrętach gdy się kładziemy fajnie łapią, tak samo gdy jedziemy po jakimś zboczu. Gorzej na prostym, w terenie trzeba trzymać niskie ciśnienie, aby się dolepiała, ale generalnie jestem z niej zadowolony. Szczególnie gdy napompujemy do maksa, wtedy głównie jedziemy na tym środkowym odcinku i znacznie to obniża opory toczenia, jeździłem na nich w zimę, w błocie, fajnie się czyszczą, są po prostu okej.  Natomiast z TORO nie jestem zadowolony. Ma okropne opory toczenia, słabo się czyści i o ile na prostej drodze super trzyma, tak na zboczach, lub gdy składamy się do zakrętu jest jest gorzej. Choć niektózy z TORO są bardzo zadowoleni, może kwestia stylu jazdy. Na pewno będę je wymieniał, albo wrzucę sobie maxxisy, lub dwa taipany, ale to jeszcze przemyślę. 

Co do sztycy jest to TranzX z zwykłą manetką jak do zmiany biegów, nie poploc - ogromny plus, bo tej drugiej nie lubię. Niestety dokładnego kodu/modelu tej sztycy nie znam 

Opublikowano
12 godzin temu, Medzamir napisał:

Rower gites, kolor też fajny taki majtkowyemoji3.png. Jeszcze jakby się dało wymienić sam bębenek na microspline to już w ogóle rewelka, przynajmniej dla mnie. Co sądzisz o oponach? Interesuje mnie ten taipan bo wygląda, że będzie lepszy niż Ikony. No i co za sztyca?

no ale sam bębenek często jest w kosmicznych pieniądzach ... jakbyś rozważał zmianę na 1x12 np. Deore/SLX, to można same koła przepleść na nowej piaście np. Novatec 462 i powinno wyjść najtaniej. 

Opublikowano

Bardzo nie lubię napędu shimano 1x12. Działa to dla mnie jak drewno, a ten dźwięk manetki przyprawia mnie o ból zębów :P Sram dla mnie działa o wiele przyjemniej, tak... Smuklej. No ale SRAM vs Shimano to jak android, czy iOS, zdania ekspertów są podzielone i każdy wybierze swoje. 

Opublikowano

SPoko, to taka offtopic-owa dyskusja. Rower jest fajny i sam się zastanawiam, czy po planowanym zakupie e-bike'a nie kupić tego jako analoga ;) 

Opublikowano

Ja intensywnie tłumaczę żonie, że kupno drugiego fulla jest absolutnie konieczne jeśli mamy razem jeździć 😋

Opublikowano

Dla żony :D ? Może trzeba tłumaczyć w drugą stronę, pokazać jej jak można sobie potem rower dopasować, np. Wstawić ładne kolorowe tarcze

 

 

tarcza.jpg
Opublikowano

Żona czuje pismo nosem, więc oczekuje ode mnie porządnej,wielowątkowej  historii która by usprawiedliwiała taki zakup. Zwłaszcza, że marzy mi się AM 500. Trzymajcie kciuki 😀

Opublikowano

Fulla - dwa amortyzatory, lepsza trakcja, większe bezpieczeństwo, lepszy komfort, możliwość jazdy w terenie, gdzie sztywne wymiękają - co za tym idzie więcej jeździmy, jesteśmy bardziej wysportowani, gubimy zbędne KG, mamy lepsze samopoczucie, mniej zrzędzimy :D:D:D 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Dla chociaż trochę ogarniających język włoski: 

 

Opublikowano

Streszczę jeśli ktoś Italy ani trochę :D W sumie z gościem się prawie w wszystkim zgadzamy o czym pisałem:

- do podjazdu mniejsza zębatka, bo na 34 się gość zmęczył

- opona z przodu do wymiany, strasznie się zapycha

-  bardzo dobra kontrola (mostek, kierownica), na zjazdach stabilnie

- za małe tarcze hamulcowe min. 200/180mm

- przydałaby się manetka na tylny amortyzator - regulacja na tyle ,,ukryta", że jest niepraktyczna

- zły offset korby ? Jak kręci do tyłu to spada łańcuch z zębatek, wg. niego to zły offset korby, ale aż poleciałem sprawdzić to do mojego, nic takiego się nie dzieje :P

- Cena do jakości niesamowita, nawet dopłacając do wymiany tarczy i przedniej opony

Opublikowano

Kręcę kolejne traski i niezmienne jestem bardzo zadowolony z rowerka, ale nowe tarcze hamulcowe i oponka już są w drodze do mnie, cykne traskę w okolicy na przepalenie i wybiorę się na coś konkretniejszego

Bez tytułu.jpg
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Hej,

Czy któryś z posiadaczy tego roweru jest z okolic Wrocławia? Chciałbym go porównać z moim zeszlorocznym . Chodzi mi o różnicę w geometrii.

Opublikowano
Teraz, Drzonos napisał:

Hej,

Czy któryś z posiadaczy tego roweru jest z okolic Wrocławia? Chciałbym go porównać z moim zeszlorocznym . Chodzi mi o różnicę w geometrii.

Hej, 

W Decathlon Wrocław Korona jest jeden AM 100S dostępny, zatem jedź swoim rowerem po prostu do sklepu;-)

 

 

 

Przechwytywanie.JPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...