Skocz do zawartości

Gumka recepturka na amortyzatorze.


wojt3k:)

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam może dla kogoś banalne pytanie,ale nie znam na nie odpowiedzi.

Dlaczego niektórzy zakładają gumkę recepturkę na amortyzator?

Edytowane przez wojt3k:)
Opublikowano

Do wyznaczenia czegoś takiego jak SAG. Tak luźno tłumacząc jest to poziom ugięcia się amortyzatora w pozycji neutralnej kiedy na nim siedzisz.

  • Pomógł 2
Opublikowano

Tego się nie zakłada tylko już jest z zakupem amora albo roweru

Opublikowano
10 minut temu, Kubab napisał:

Tego się nie zakłada tylko już jest z zakupem amora albo roweru

To również można dokupić oddzielnie i założyć samemu ;)
A jak nie gumka to kawałek cieniutkiego rzepa też się fajnie sprawdza ;)
Trytytek raczej bym nie polecał :P

  • Pomógł 1
Opublikowano

Nie mogę coś edytować swojego posta ale nie chodziło mi o siedzenie na amortyzatorze tylko na rowerze ;).

Opublikowano
Mam może dla kogoś banalne pytanie,ale nie znam na nie odpowiedzi.
Dlaczego niektórzy zakładają gumkę recepturkę na amortyzator?

Jak wyżej koledzy. Oring na goleni służy do wyznaczania SAG'u - ugięcia wstępnego amortyzatora. Jest to (ugięcie wstępne) o tyle ważne że amortyzator musi nie tylko połykać przeszkody na jakie najeżdża ale też prostować się kiedy koło wjeżdża w dołki zapobiegając "wpadaniu" w przeszkodę.

Wysłane z mojego XT1068

  • Pomógł 2
Opublikowano
2 godziny temu, Zalas napisał:


Trytytek raczej bym nie polecał :P

Czemu jak nie mam oryginalnej gumy, co ta trytytka może uszkodzić?

Opublikowano
9 minut temu, marekctr napisał:

Czemu jak nie mam oryginalnej gumy, co ta trytytka może uszkodzić?

W amortyzatorach które w niektórych rocznikach miały słabą anodę może przyczynić się do szybszego wytarcia górnych lag :/

Opublikowano

Porysuje goleń, zwłaszcza wtedy jak pod nią dostanie się trochę piasku :)

Opublikowano
4 minuty temu, Zalas napisał:

W amortyzatorach które w niektórych rocznikach miały słabą anodę może przyczynić się do szybszego wytarcia górnych lag :/

 

2 minuty temu, pawel2208 napisał:

uje goleń, zwłaszcza wtedy jak pod nią dostanie się trochę piasku :)

Jasna sprawa tylko SAG ustawiasz i trytytka leci do góry nie pracuje tylko odpoczywa. ;)

 

Opublikowano

Czasem używa się tej gumki w trasie, aby sprawdzić czy amor dobija/w jakim zakresie pracuje, więc wtedy może porysować ;)

  • Pomógł 1
Opublikowano
Przed chwilą, marekctr napisał:

 

Jasna sprawa tylko SAG ustawiasz i trytytka leci do góry nie pracuje tylko odpoczywa. ;)

 

No i wleci na te 30% powiedzmy i co dalej amor nie pracuje? co z resztą skoku? Poza tym trytytka jest plastikowa i może sama zjeżdżać co jakiś czas... Jak już się bawić z trytytką to założyć, ustawić SAG i zdjąć ją ;)

 

Opublikowano

Do ustawienia SAG-u można też użyć drutu z instalacji elektrycznej o małej średnicy w koszulce skręcając jego końce na czas regulacji

00000000000000drut.jpg

Opublikowano

Trytka lepsza...

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, SpiderMAN napisał:

Trytka lepsza...

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
 

Tak ale mocno trzeba uważać przy jej odcinaniu aby nie uszkodzić amorka

0000000sag.jpg

Edytowane przez alfine-11
Opublikowano

Miałem trytkę przez jakiś czas i delikatnie porysowała amor. Wolę oring

  • Pomógł 2
Opublikowano (edytowane)

Trytytka  sprawdzi się tylko przy ustawieniu SAG-u. W późniejszym czasie może trwale uszkodzić golenie naszego amorka.

Edytowane przez BikeFreak
Opublikowano (edytowane)

Do ustawienia sagu przecież, za twarda jest by tam była stale...

Przy okazji serwisu założę sobie na stałe oring

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Edytowane przez Gość
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Dnia 9.04.2017 o 10:33, pawel2208 napisał:

Miałem trytkę przez jakiś czas i delikatnie porysowała amor. Wolę oring

Wystarczyło po ustawieniu SAG-u ją ściągnąć ;)

 

Opublikowano (edytowane)

Cześć ! to nie gumka recepturka tylko, gumowy oring. Jak byś dał gumkę recepturkę miałbyś większe prawdopodobieństwo wciągnięcia jej pod uszczelkę kurzową. Dla czego ? ponieważ nie jest gładka i nie ślizga się po goleni płynnie jak oring, sam kiedyś testowałem i gdy dojdzie to minimalnego uszczypnięcia uszczelki kurzowej do gumki przy mocnym ruchu wciągnąć ją może. Dla tego są specjalne oringi które sa gładkie i grube.

Bardzo łatwo ją zamontować jeżeli mamy rozbieralną górną część widelca. Co innego gdy nie mamy w takim przypadku tylko podczas serwisu.

Tak jak koledzy napisali oring służy do ustawienia wstępnego ugięcia naszego amortyzatora. Podczas pracy w terenie też nam pokazuje do ilu % ugina się nasz widelec/damper.

Edytowane przez LukasFR22
Opublikowano

Jak ktoś chce założyć oring, ale nie chce rozbierać widelca, to można uszczelkę rozciąć, nałożyć i skleić np. klejem Loctite.

Opublikowano (edytowane)

Hmm.. spróbuję bo zapomniałem dołożyć oringa przy okazji serwisu w Raidonie żony. Najwyżej klej puści, trudno. Lepsze to niż zabawa z trytytkami ;)

 

Edit: przetestowane na reconie kumpla, patent z oringiem sklejonym kropelką działa :)

Edytowane przez misiojedzie
Opublikowano (edytowane)

Kiedyś jak nie chciałem się bawić z trytką, a chciałem tylko SAG ustawić to zawiązałem na supeł włóczkę :D Mięciutka, nic nie porysuje i w czasie jazdy też się dobrze sprawuje :P

Edytowane przez pawel2208

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...