wojt3k:) Napisano 8 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwiecień 2017 (edytowane) Mam może dla kogoś banalne pytanie,ale nie znam na nie odpowiedzi. Dlaczego niektórzy zakładają gumkę recepturkę na amortyzator? Edytowane 8 Kwiecień 2017 przez wojt3k:) Odnośnik do komentarza
ze4lot Napisano 8 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwiecień 2017 Do wyznaczenia czegoś takiego jak SAG. Tak luźno tłumacząc jest to poziom ugięcia się amortyzatora w pozycji neutralnej kiedy na nim siedzisz. 2 Odnośnik do komentarza
Kubab Napisano 8 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwiecień 2017 Tego się nie zakłada tylko już jest z zakupem amora albo roweru Odnośnik do komentarza
Zalas Napisano 8 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwiecień 2017 10 minut temu, Kubab napisał: Tego się nie zakłada tylko już jest z zakupem amora albo roweru To również można dokupić oddzielnie i założyć samemu A jak nie gumka to kawałek cieniutkiego rzepa też się fajnie sprawdza Trytytek raczej bym nie polecał 1 Odnośnik do komentarza
ze4lot Napisano 8 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwiecień 2017 Nie mogę coś edytować swojego posta ale nie chodziło mi o siedzenie na amortyzatorze tylko na rowerze ;). Odnośnik do komentarza
Red Napisano 8 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwiecień 2017 Mam może dla kogoś banalne pytanie,ale nie znam na nie odpowiedzi. Dlaczego niektórzy zakładają gumkę recepturkę na amortyzator?Jak wyżej koledzy. Oring na goleni służy do wyznaczania SAG'u - ugięcia wstępnego amortyzatora. Jest to (ugięcie wstępne) o tyle ważne że amortyzator musi nie tylko połykać przeszkody na jakie najeżdża ale też prostować się kiedy koło wjeżdża w dołki zapobiegając "wpadaniu" w przeszkodę.Wysłane z mojego XT1068 2 Odnośnik do komentarza
marekctr Napisano 8 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwiecień 2017 2 godziny temu, Zalas napisał: Trytytek raczej bym nie polecał Czemu jak nie mam oryginalnej gumy, co ta trytytka może uszkodzić? Odnośnik do komentarza
Zalas Napisano 8 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwiecień 2017 9 minut temu, marekctr napisał: Czemu jak nie mam oryginalnej gumy, co ta trytytka może uszkodzić? W amortyzatorach które w niektórych rocznikach miały słabą anodę może przyczynić się do szybszego wytarcia górnych lag Odnośnik do komentarza
pawel2208 Napisano 8 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwiecień 2017 Porysuje goleń, zwłaszcza wtedy jak pod nią dostanie się trochę piasku Odnośnik do komentarza
marekctr Napisano 8 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwiecień 2017 4 minuty temu, Zalas napisał: W amortyzatorach które w niektórych rocznikach miały słabą anodę może przyczynić się do szybszego wytarcia górnych lag 2 minuty temu, pawel2208 napisał: uje goleń, zwłaszcza wtedy jak pod nią dostanie się trochę piasku Jasna sprawa tylko SAG ustawiasz i trytytka leci do góry nie pracuje tylko odpoczywa. Odnośnik do komentarza
pawel2208 Napisano 8 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwiecień 2017 Czasem używa się tej gumki w trasie, aby sprawdzić czy amor dobija/w jakim zakresie pracuje, więc wtedy może porysować 1 Odnośnik do komentarza
Zalas Napisano 8 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwiecień 2017 Przed chwilą, marekctr napisał: Jasna sprawa tylko SAG ustawiasz i trytytka leci do góry nie pracuje tylko odpoczywa. No i wleci na te 30% powiedzmy i co dalej amor nie pracuje? co z resztą skoku? Poza tym trytytka jest plastikowa i może sama zjeżdżać co jakiś czas... Jak już się bawić z trytytką to założyć, ustawić SAG i zdjąć ją Odnośnik do komentarza
alfine-11 Napisano 8 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwiecień 2017 Do ustawienia SAG-u można też użyć drutu z instalacji elektrycznej o małej średnicy w koszulce skręcając jego końce na czas regulacji Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 8 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwiecień 2017 Trytka lepsza...Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
alfine-11 Napisano 8 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwiecień 2017 (edytowane) 19 minut temu, SpiderMAN napisał: Trytka lepsza... Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Tak ale mocno trzeba uważać przy jej odcinaniu aby nie uszkodzić amorka Edytowane 8 Kwiecień 2017 przez alfine-11 Odnośnik do komentarza
pawel2208 Napisano 9 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 9 Kwiecień 2017 Miałem trytkę przez jakiś czas i delikatnie porysowała amor. Wolę oring 2 Odnośnik do komentarza
BikeFreak Napisano 9 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 9 Kwiecień 2017 (edytowane) Trytytka sprawdzi się tylko przy ustawieniu SAG-u. W późniejszym czasie może trwale uszkodzić golenie naszego amorka. Edytowane 9 Kwiecień 2017 przez BikeFreak Odnośnik do komentarza
Melon Napisano 9 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 9 Kwiecień 2017 Trytytką porysowałem laga xd. Nie polecam Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 9 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 9 Kwiecień 2017 (edytowane) Do ustawienia sagu przecież, za twarda jest by tam była stale... Przy okazji serwisu założę sobie na stałe oring Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Edytowane 2 Maj 2017 przez Gość Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 29 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 29 Kwiecień 2017 Dnia 9.04.2017 o 10:33, pawel2208 napisał: Miałem trytkę przez jakiś czas i delikatnie porysowała amor. Wolę oring Wystarczyło po ustawieniu SAG-u ją ściągnąć Odnośnik do komentarza
pawel2208 Napisano 29 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 29 Kwiecień 2017 Zbyt późno o tym pomyślałem Odnośnik do komentarza
LukasFR22 Napisano 29 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 29 Kwiecień 2017 (edytowane) Cześć ! to nie gumka recepturka tylko, gumowy oring. Jak byś dał gumkę recepturkę miałbyś większe prawdopodobieństwo wciągnięcia jej pod uszczelkę kurzową. Dla czego ? ponieważ nie jest gładka i nie ślizga się po goleni płynnie jak oring, sam kiedyś testowałem i gdy dojdzie to minimalnego uszczypnięcia uszczelki kurzowej do gumki przy mocnym ruchu wciągnąć ją może. Dla tego są specjalne oringi które sa gładkie i grube. Bardzo łatwo ją zamontować jeżeli mamy rozbieralną górną część widelca. Co innego gdy nie mamy w takim przypadku tylko podczas serwisu. Tak jak koledzy napisali oring służy do ustawienia wstępnego ugięcia naszego amortyzatora. Podczas pracy w terenie też nam pokazuje do ilu % ugina się nasz widelec/damper. Edytowane 29 Kwiecień 2017 przez LukasFR22 Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 30 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 30 Kwiecień 2017 Jak ktoś chce założyć oring, ale nie chce rozbierać widelca, to można uszczelkę rozciąć, nałożyć i skleić np. klejem Loctite. Odnośnik do komentarza
misiojedzie Napisano 30 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 30 Kwiecień 2017 (edytowane) Hmm.. spróbuję bo zapomniałem dołożyć oringa przy okazji serwisu w Raidonie żony. Najwyżej klej puści, trudno. Lepsze to niż zabawa z trytytkami Edit: przetestowane na reconie kumpla, patent z oringiem sklejonym kropelką działa Edytowane 30 Kwiecień 2017 przez misiojedzie Odnośnik do komentarza
pawel2208 Napisano 30 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 30 Kwiecień 2017 (edytowane) Kiedyś jak nie chciałem się bawić z trytką, a chciałem tylko SAG ustawić to zawiązałem na supeł włóczkę Mięciutka, nic nie porysuje i w czasie jazdy też się dobrze sprawuje Edytowane 30 Kwiecień 2017 przez pawel2208 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się