Skocz do zawartości

Własny składak- żółtodziub

Kax8383

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem nowy na forum i mam kilka pytań

Otóż kilka dni temu postanowiłem ze złożę swój własny rower. Oczywiście nie jestem za bardzo przy kasie więc pomyślałem czy by nie kupić jakiegoś starego używanego roweru i go odrestaurować. Rowerek już mam upatrzony i zakup odbędzie się w ciągu kilku dni. Myślę żeby cały osprzęt ( poza łańcuchem) kupić używany. Wyczyszczę go i chyba powinno być okej. Problem polega na tym że jestem całkowicie zielony w dobieraniu części rowerowych. Moje pytania:

Czy tylna przerzutka Deore RD-M510 będzie kompatybilna z przednią Alivio RD-T4000?

Jaką dobrać do tego korbę? Alivio czy deore a może jakąś inną?

Szukałem też hamulców tarczowych i znalazłem takie:

https://allegro.pl/oferta/hamulce-htm09-sbd03-kpl-tarczowe-160-140-pancerz-8275327818

Napiszcie czy warto czy może lepiej jakieś V-brake

Jeszcze pytanie czy jest jakaś szczególna różnica pomiędzy napędem 3x8 i 3x9?

Opublikowano

Kasetę też kup nową, bo stara łańcucha nie przyjmie. Tylnej przerzutki przednia nie obchodzi i odwrotnie tylko mają być dobrane do zębatek. A tak na marginesie to Alivio RD-T4000 to też tylna przerzutka.

Co do hamulców to nie ma co aż tak oszczędzać, żeby chińskie zaciski kupować:D Jak chcesz tarcze to dołóż i poszukaj używanej hydrauliki, a jak mogą być V-ki to też poszukaj jednak czegoś markowego. Hamulce to są hamulce, a zabić to się pewnie nie chcesz.

Między 3x8, a 3x9 jest taka, że masz więcej zębatek z tyłu:D Przy tej samej rozpiętości masz lepsze stopniowanie, czyli mniejsze skoki pomiędzy biegami, lub przy napędzie 9 rzędowym tylna zębatka może być większa czyli dochodzi Ci lżejszy bieg na podjazdy.

Opublikowano