Skocz do zawartości

korba na kwadrat

Pan Piotr

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry

Postanowiłem wymienić napęd w moim rowerze, więc zacząłem szukać. Wybór na jakim osprzęcie miał jeździć mój rower wpadł na shimano altus. Mam przerzutkę 9 rzędową altus, zamierzam do tego kupić przednią przerzutkę, kasetę, łańcuch no i oczywiście korbę. Rzecz w tym że posiadam suport na kwadrat o długości 115mm, a dedykowana długość do tej korby to 122,5 do 123mm. Czy jeśli kupiłbym takie coś to takiego czegoś czy to będzie jakiś ,,problem''? Napęd będzie jakoś nierówno chodził, strzelał, bądź szybko się zużywał? Rowerami zainteresowałem się dopiero niedawno, więc jestem zielony w tym temacie. I jeszcze, jeśli trzeba by było znaleźć inną korbę (chodzi też o inne rzeczy) to może być na przykład tak że korba to np. acera, kaseta to alivio,? Chodzi części napędowe mogą być różne, a nie tylko jedna grupa. Z góry dziękuję za przeczytanie i liczę na odpowiedź.

Opublikowano

Alivio, acera i altus to prawie to samo. 

Opublikowano

Jeśli do twojej korby dedykowana jest dłuższa niż posiadana przez ciebie oś suportu to istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie założysz korby, a nawet jak założysz to zębatki będą haczyć o ramę. Wiem, bo dziś to przerabiałem z korba Shimano na kwadrat.

Opublikowano

Okej, więc trzeba zrezygnować z tej korby i poszukać innej. Skoro niektóre grupy shimano jak to napisał pan kolega elmapeto są prawie takie same to będą współpracować z osprzętami, które chcę zakupić.

Opublikowano

Musisz szukać korbę, dla której odpowiednią długością osi suportu będzie 115mm. Nikt Ci nie zagwarantuje, że będzie to choćby Shimano... 

Opublikowano (edytowane)