Skocz do zawartości

Ghost SL AMR 2.7


jakdzieci

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z Was miał styczność z rowerem Ghost w wersji SL AMR - poważnie zastanawiam się nad zakupem ze względu na bardzo przystępną cenę "po znajomości" - ok 5500 zł za nowy w kartonie. Rower miałby służyć jako baza pod budowę czegoś na lepszym osprzęcie. W internetach na próżno szukać opinii odnośnie jakości wykonania ramy i trwałości materiału a na tym mi głównie zależy, przez jakiś czas jeździłem na rowerze tej marki w wersji KATO 4.9 i byłem bardzo zadowolony w tym że to nieco inny charakter roweru i czy pozytywne odczucia przełożą się na rowery z pełnym zawieszeniem w ich wykonaniu ? Dodam że rower nie będzie katowany aczkolwiek odwiedzi Polskie miejscówki typu Bielsko - Biała czy Szczyrk. Bardzo proszę o jakąkolwiek opinie odnośnie tego produktu. 

Link do specyfikacji: https://www.ghost-bikes.com/en/bikes/fully/bike/sl-amr-27-al-u

Odnośnik do komentarza

Ghost to znana i uznana Niemiecka marka z bardzo dobrej jakości zawieszeniem. U nas mniej znana choć znam kilka osób co korzystali z fulli tej marki. Raczej koneserzy kupujący dokładnie to czego chcą. Sam rower do rozbudowy w miarę zapędów na solidniejszą jazdę. Amor jest tragiczny i to jest największy minus. 

Odnośnik do komentarza

Cześć @jakdzieci 
czy zdecydowałeś się na zakup tego Ghosta? Widziałem go na żywo, prezentuje się bardzo ładnie.
Od kilku dni też go rozpatruję, nigdy nie miałem dampera sprężynowego z tył, ustawienie tym wypadku SAGu to kupno nowej sprężyny, czy jakaś regulacja tego tłumika?

@Ares mówisz, że ten widelec jest tragiczny?
ale to chyba dopiero podchodzi pod tragedię dla "profesjonalistów"?
W najtańszym modelu fulla Ghosta widzę amortyzator: "SR SUNTOUR XCR 34 LOR 130 MM" (podobno tylko sprężyna), proszę powiedzcie,
czy taki widielec ma jakikolwiek sens?
Jeżeli chodzi o hamulce w tym samym modelu Tektro HD-M285 180 mm to słyszałem tylko złe opinie, więc moje pytanie brzmi ile mniej więcej w serwisie kosztowałaby mnie wymiana tylnego hamulca na jakiś rzędu M600?

Nie skaczę, ale jeżdzę po 50-80km tygodniowo: kilkanaście km po mieście, reszta po gorszej jakości leśnych ścieżkach, korzeniach, kamieniach, nierównościach. 

Z góry dziękuję za odpowiedź!

Odnośnik do komentarza
44 minuty temu, Peter90 napisał:


@Ares mówisz, że ten widelec jest tragiczny?
ale to chyba dopiero podchodzi pod tragedię dla "profesjonalistów"?

Co to znaczy być "profesjonalistą"? Czy jak jest ze mnie kawał chłopa i zwyczajnie w trakcie hamowania amor się chowa pod ramę to już jestem prosem czy jeszcze nie. Jak widać nawet Suntour wie, że na amor działają ogromne siły i daje w podstawowych modelach grubsze golenie bo 34mm. Tym bardziej do 29er i większym skoku. Niestety RS do banda cwaniaków i kasa ze strzyżenia "baranków" ma się zgadzać. Durniami i oszustami są za to korporacje wsadzające taki szajs do rowerów typu AM. Z drugiej strony "baranki" to kupują więc chcą być strzyżone. Co za ironia... Ja jednak mogę liczyć na ciut satysfakcji gdy choć jedna osoba tego nie kupi i dla tego wyrób typu RS Yudy zawsze i wszędzie będę nazywał szajsem.  

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

@Peter90no dobra ale jak zahaczamy o logikę to nie bardzo wiem czemu chcesz się pakować w kiepskiego fulla zamiast lepszego trailowego sztywnika. Jeśli nie jest się prosem czy jak rozumiem jazda bardziej rekreacyjna to taki HT będzie nawet z zapasem możliwości. Tym bardziej, że ten Ghost nawet nie ma sztycy regulowanej czyli w sumie nie nadaje się do docelowego zastosowania. 

Po drugie nie znamy się i nie wiem gdzie i jak to chcesz użytkować. Potem powstają pytania czemu amor tak szybko pada, czemu trą mi klocki o tarczę, ... Ale może to ma być rower na faktycznie rekreacyjną jazdę gdzieś po Mazurskich czy Mazowieckich lasach to taki rower da radę. Wszak "blogerowe endurowe guru" w Polsce nie tak dawno reklamował sztywnego trailowego HT za 2,5 tys wiec o czym jest rozmowa... 

Po trzecie jak trafisz na jakąś mega okazję cenową powiedzmy poniżej 5K to i tak nie ma tematu bo cena jest wtedy na tyle niska, że w razie niedogodności i wymiany na przykład amora i tak się jest na +

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Cena jest poniżej 5000zl, ale obawiam sie, ze oprócz amortyzatora, będzie trzeba wymieniać hamulce, obręcze itd co łącznie się nie opłaci.
Wydaje mi się, że ten Ghost Kato FS 2.7 jest dużo gorszy niż rower z tematu Ghost SL AMR 2.7, stąd moje obawy czy w ogóle warto.

Można powiedzieć, że jeżdzę rekreacyjnie, ale praktycznie codziennie.
Nie skaczę, jeżdzę po 50-80km tygodniowo: kilkanaście km po mieście, kilkadziesiąt po gorszej jakości leśnych ścieżkach, korzeniach, kamieniach, nierównościach.
Miałem kiedyś fulla i chciałbym mieć fulla znowu.

Odnośnik do komentarza
25 minut temu, Peter90 napisał:

Cena jest poniżej 5000zl, ale obawiam sie, ze oprócz amortyzatora, będzie trzeba wymieniać hamulce, obręcze itd co łącznie się nie opłaci.
Wydaje mi się, że ten Ghost Kato FS 2.7 jest dużo gorszy niż rower z tematu Ghost SL AMR 2.7, stąd moje obawy czy w ogóle warto.

No widzisz jak sam poskładasz klocki to wychodzi lipa. Obręcze na wew 19mm to już nawet w xc nie uchodzi. Model z tytułu wątku jest już sporo lepszy i nawet może ten amor jakoś da radę. Albo szukać alternatywy bo ta zawsze jest. 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Tak się zastanawiam to chyba żadne promocje nie przebiją w stosunku cena/jakość tych fulli z Decathlonu i chyba na takiego będę musiał dozbierać tj AM 100 S.

A tego Ghosta z tego tematu tj. Ghost SL AMR 2.7 chyba nie da się dorwać za 5500 tak jak pisał założyciel tematu.

@Ares

Z ciekawości o jaki hardtail za 2500zł Ci chodziło?

Odnośnik do komentarza

@PiotrekGT
Dziękuję za odpowiedź, jednak nie wiem czy w tym rowerze cokolwiek spełniałoby moje niewygórowane wymagania...
Altus i widelec sprężynowy?
Rozumiem cenę, ale to już chyba lepszy będzie Indiana X-Enduro 7.7 albo coś podobnego mimo, że nigdy (nie szukałem roweru na oponach 2.8 to w mojej jeździe nie musi to wcale być minus) za 2800zł z Media Expert.

Nie znam się na rowerach tak jak Wy, ale to nie jest przypadkiem tak, że 1enduro jakoś dziwnie przychylnie skłania się do wszystkich Marin'ów?
I to co u konkurencji kuje Go w oczy to u Marina jest dla Niego akceptowalne?

Odnośnik do komentarza

Co z tego że kupisz rower na wypasionym osprzęcie jak rama będzie kijowa i nie podpasuje tobie. Osprzęt wymienisz lecz ramy już nie. Jeśli nie znasz się kompletnie na rowerach to polecam odpalić 1enduro i zagłębić się w artykuły Michała odnośnie dopasowania ram. Sam z tego korzystałem i nie żałuję. Sam nie wiem wszystkiego i korzystam tu na forum z pomocy kolegów. 

Edytowane przez Raptor
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
29 minut temu, Peter90 napisał:

Nie znam się na rowerach tak jak Wy, ale to nie jest przypadkiem tak, że 1enduro jakoś dziwnie przychylnie skłania się do wszystkich Marin'ów?
I to co u konkurencji kuje Go w oczy to u Marina jest dla Niego akceptowalne?

1enduro to od jakiegoś czasu zwykła platforma reklamowa w tym Marina. No pomyśl co możesz dostać za 2,5 tys. Fajną nowoczesną choć tylko pod względem geometrii ramę, kilka rurek a reszta jest jaka jest czyli nawet nie dali taperowanej główki ramy... Raczej unikaj doradzania od takich ludzi czy ogólnie z tego środowiska. Choć sam od wielu już lat jestem powiedzmy "ędurowcem" to ludzi z tego środowiska uważam za mocno odrealnionych od świata zwykłych ludzi. Niech się lepiej zajmują tym na czym się znają a nie doradztwem w kwotach, które sami uważają za śmiesznie niskie. Sami zresztą kijem by tego Marina nawet nie ruszyli więc daj sobie spokój. 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi o Mariny to jest to dosyć specyficzna marka, robią budżetowe rowery które nieźle jeźdżą. Na pewno wybrałbym fulla Marina a nie jakiegoś fulla Dartmoora. Bo jednak wykonanie ramy w marinie "istnieje". Decathlona ja bym nie kupił ponieważ nie spełnia moich wymarzonych odległości w ramie, ale to wcale nie znaczy, że jest zły, miażdzy osprzętem konkurencje w swojej cenie. Racja Raptor, ramy nie zmieni ale z tego co napisał, po czym ma zamiar jeździć - jak na moje oko RR będzie jego strzałem w 10.

Odnośnik do komentarza

@PiotrekGTMarin to jest bardzo dobra nawet kultowa marka ale czy to Marin, Trek czy inny Dartmoor przegina z ofertą trailowego roweru z podrzędnym napędem 2x8 i xcm-em. Uważam, że jak ktoś ma mało pieniędzy to lepiej skierować się do ofert wspomnianego Deca czy nawet tej Indiany tutaj na forum. Chodzi mi raczej o to, że ludzie ze środowiska ęduro w ogóle nie akceptują do jazdy czegoś co ma 70 stopni na kacie główki a produkt Deca uważają za bardzo słaby. Choć francuska marka ma bogate doświadczenie w projektach swoich ram. Jeszcze nie tak dawno mieli swój projekt VPP w zawiasie. Innymi słowy w d... byli g...widzieli w tym przedziale cenowym ale zabierają się za doradztwo czy testowanie. 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...