Skocz do zawartości

Stare XT vs nowe Alivio


JakubD

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie o tylną przerzutkę  chodzi o model deore xt rd-m772

I o model alivio m-4000  chodzi  mi o sztywność przerzutki i utrzymanie łańcucha w terenie ponieważ alivio czasem niedomaga chciałem się dowiedzieć czy przerzutka deore xt będzie wyraźnie lepsza w lesie i w typowo górskim terenie

Opublikowano

RD-M4000 nie domaga? jakim cudem?

Jak tak to konwersja RD-M615 ze sprzęgłem na 9s.

Jaka kolwiek przerzutka bez sprzęgła będzie mieć ten sam problem za chwilę.

Opublikowano

Konwersja? Możesz wyjaśnić jak to zrobić albo podać jakieś linki  żebym wiedział co i jak ?

Opublikowano

Myślisz, że zadziała to na napędzie 3x8 bo taki właśnie posiadam 

Opublikowano

Jak zrobisz prawidłowo konwersję do 9s, to zmieniasz ratio przerzutki, a ta będzie działać wtedy też z 8s bez problemu.

Opublikowano

 

23 godziny temu, JakubD napisał:

I o model alivio m-4000  chodzi  mi o sztywność przerzutki i utrzymanie łańcucha w terenie ponieważ alivio czasem niedomaga chciałem się dowiedzieć czy przerzutka deore xt będzie wyraźnie lepsza w lesie i w typowo górskim terenie

Co dokładnie masz na myśli pisząc o problemach z Alivio w trenie?

Opublikowano
Przed chwilą, Franz Mauer napisał:

 

Co dokładnie masz na myśli pisząc o problemach z Alivio w trenie?

Też mnie to dziwi, moja sprawuje się świetnie, choć sprzęgło by się przydało...

Opublikowano

Ja używam sprzęgła w sowim XT i muszę powiedzieć, że robi robotę. Jedyna rzecz która mi przeszkadza, a do której można się przyzwyczaić to wyczuwalna zmiana biegów. Bez sprzęgła chodza one płynniej. Chyba wolałbym mieć mocniejszą sprężynę niż sprzęgło.

Opublikowano (edytowane)

Chodzi i to, że moja  m-4000  w  terenie często musi się namyślić zanim zmieni bieg a przy wrzucaniu o 2 biegi  na raz potrafi się  zatrymać na pierwszym wrzuconym biegu i dalej nie pójdzie  . Myślałem, że może przerzutka  xt rozwiąże ten problem 

Edytowane przez JakubD
Opublikowano

@JakubD no to wymiana na XT Ci nic nie zmieni, przerzutka jest do wyregulowania.

Nie wiem czy to nowy rower, czy wymieniałeś przerzutkę.

Linki mogą być wyciągnięte, pancerze zatarte.

Przyczyn może być sporo.

Generalnie, porządki i regulacja muszą rozwiązać ten problem.

Jak się za to nie potrafisz zabrać, to choćbyś XTR założył, to go i tak nie wyregulujesz.

Opublikowano

No to muszę coś z tym zrobić  ewentualnie zostaje  zabawa z  tą  deorką a w przyszłości może przerobienie na 1x10 ;b

Opublikowano

Nie coś, tylko podjedź do serwisu niech ustawią Ci przerzutkę i zapłąciśz jakieś 20 zł i po problemie :)

Opublikowano

I nie szukaj winy w podzespołach... na drugi raz jasno opisz problem.

Wymieniane osprzętu jak nie potrafi się tego co jest porządnie wyregulować nie ma najmniejszego sensu.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Cytat

A będę korzystać z tego kompendium -> https://www.pinkbike.com/forum/listcomments/?threadid=148662

Dzięki :) bo właśnie jestem na etapie zakupu jakiegoś nowego xt pod napęd 9

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...