KarolGiant Opublikowano 2 Lipca 2017 Opublikowano 2 Lipca 2017 Witam, od pewnego czasu posiadam amortyzator Rock Shox Tora 318 ze sprężyną Solo Air. Amortyzator pompuje pod swoja wagę (160 psi) i mam w nim sag 10%. Lecz podczas jazdy, najczęściej po szutrze amortyzator potrafi zapaść się do 2 cm skoku po czym nie cofa się do góry. Trzeba wyciągnąć go ręką. Próbowałem bawić się rebound-em ale amortyzator tak czy siak zapada się podczas agresywnej jazdy po szutrze.
Gość Opublikowano 3 Lipca 2017 Opublikowano 3 Lipca 2017 (edytowane) Rozbierz, wyczyść, wymień olej w tłumiku. Pewnie zgęstniał i nie przeciska się prawidłowo przez tłumik. Kumplowi ostatnio robiłem serwis, miał ten sam problem z Reconem. Wiem to inna liga ale podejrzewam, że przyczyna będzie podobna. Po serwisie amor odżył i działa jak nowy. Poszukaj manuala i do dzieła lub zanieś amor do serwisanta. Edytowane 3 Lipca 2017 przez Gość
Fenthin Opublikowano 3 Lipca 2017 Opublikowano 3 Lipca 2017 Tłumik jak tłumik. Trzeba też zajrzeć do komory powietrznej oraz sprawdzić stan ślizgów. Czyli gruntowny serwis, najlepiej z wymianą wszystkich uszczelnień. A Recon akurat obok Tory 318 stał (i stoi) bardzo blisko.
Gość Opublikowano 3 Lipca 2017 Opublikowano 3 Lipca 2017 (edytowane) Zerknij głównie na gęstość olejów i ich ilości. To ważne. http://www.sram.com.cn/sites/default/files/techdocs/tm_my102.pdf http://www.sram.sinocontact.com/sites/default/files/techdocs/tm_my08_e1.pdf Edytowane 3 Lipca 2017 przez Gość
Franz Mauer Opublikowano 3 Lipca 2017 Opublikowano 3 Lipca 2017 (edytowane) Edytowane 3 Lipca 2017 przez Franz Mauer
Gość Opublikowano 3 Lipca 2017 Opublikowano 3 Lipca 2017 19 minut temu, Fenthin napisał: Recon akurat obok Tory 318 stał Racja. Moja niedokładność.
KarolGiant Opublikowano 3 Lipca 2017 Autor Opublikowano 3 Lipca 2017 Wymieniłem olej i przeczyściłem tłumik. Okazało się że olej był zbyt gęsty.
Gość Opublikowano 4 Lipca 2017 Opublikowano 4 Lipca 2017 Już tak na marginesie. Dlaczego gęstość oleju ma znaczenie. Kumpel swojego Recona zalał 15 W myśląc, że to wszystko jedno. Amor "pracował" jak by go w ogóle nie było. Wystarczyło wlać odpowiedni olej i po problemie. Na przyszłość już będziesz wiedział co robić.
Gość Opublikowano 5 Lipca 2017 Opublikowano 5 Lipca 2017 Wyobraź sobie, że masz szybko wypić szklankę wody, a potem zrób to samo ze szklanką płynnego miodu. Lepkość i gęstość są różne w obu tych przypadkach i w pierwszym wariancie pójdzie to dość łatwo, a w drugim się umęczysz.
Andrzej Sawicki Opublikowano 5 Lipca 2017 Opublikowano 5 Lipca 2017 Tłumik w amortyzatorze pracuje na zasadzie przeciskania oleju przez specjalnie ukształtowane, bardzo małe otwory. Dopasowane do konkretnej gęstości oleju. Z tego samego powodu olej trzeba wymienić, kiedy się spieni albo zabrudzi -- zmieni się jego lepkość. I również dlatego należy użyć oleju do amortyzatorów, który jest sformułowany w celu zapobiegania spienianiu.
Fenthin Opublikowano 5 Lipca 2017 Opublikowano 5 Lipca 2017 (edytowane) 39 minut temu, Sziva napisał: Lepkość i gęstość Skoro już operujemy tymi dwoma własnościami. Lepkość odnosi się do oporów . Gęstość to stosunek masa/objętość. To co istotne jest w olejach to ich lepkość. Przykład z miodem. Miód ma lepkość nawet 1000 razy większą niż woda w temperaturze pokojowej. Gęstość zaledwie jakieś 1,4 raza wyższą. Ale żeby nie było zbyt prosto, parametr wg SAE (czyli np. 5W, 10W) nijak nie nadaje się do porównywania olejów przeznaczonych do amortyzatorów. Jeśli ktoś chce więcej informacji, odsyłam tutaj: https://www.forumrowerowe.org/topic/103016-amortyzacja-olej-do-amortyzatorow-faq-lepkosc-zamienniki-etc/ Edytowane 5 Lipca 2017 przez Fenthin
Gość Opublikowano 5 Lipca 2017 Opublikowano 5 Lipca 2017 Znam różnice między lepkością a gęstością Użyłam tych dwóch własności, aby lepiej zobrazować o co chodzi.
Miloszs Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 Dnia 3.07.2017 o 09:26, Fenthin napisał: A Recon akurat obok Tory 318 stał (i stoi) bardzo blisko. A co sądzicie o rock shox tora sl?
Fenthin Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 Ciężka, prosta, ale pancerna konstrukcja. Niestety jeśli chcesz kupić, jest to stary widelec i będzie potrzebował na start porządnego serwisu. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się