mapajo Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 (edytowane) Dzień dobry. Kupiłem niedawno rekreacyjny rower Giant Talon 2ge, koła 29, model z 2020 r. (2x9). Rower posiada następujący osprzęt: ManetkiSHIMANO Altus SL-M2000, 2x9 Przerzutka przedniaSHIMANO Alivio FD-M4020-D Przerzutka tylnaSHIMANO Deore RD-M592 HamulceSHIMANO BR-MT200, tarcze 160/160, hydr. Dzwignie hamulcaSHIMANO BL-M200 Kaseta / WolnobiegSHIMANO CS-HG200, 11-36T, 9s. ŁańcuchKMC X9 Mechanizm korbowySHIMANO FC-MT101, 36/22T Srodek suportuSHIMANO BB-UN100, kwadrat PiastyGIANT by FORMULA Tracker Sport, QR 5mm Z uwagi na fakt, że jestem nowicjuszem i z trudnością poruszam się wśród zagadnień dotyczących osprzętu chciałbym Państwa prosić o wyjaśnienie mi kilku kwestii. Proszę wybaczyć stosowaną przeze mnie, nieprofesjonalną terminologię: I) Z filmów Szajbajka oraz licznych postów na forum dowiedziałem się, że polecaną modyfikacją jest wymiana korby i supportu z kwadratu na ht2. Czy oprócz zwiększonej wytrzymałości i sztywności, o których mowa w postach i filmach wymiana spowoduje wzrost komfortu użytkowania, który będzie wyczuwalny dla amatora zaczynającego jazdę? II) Jestem wysoki i ciężki (195cm, 110kg). Czy w ww. osprzęcie widzicie Państwo komponent, który powinien zostać wymieniony, by sprostać mojej wadze i byłby ekonomicznie uzasadniony w moim amatorskim rowerze wykorzystywanym wyłącznie do jazd rekreacyjnych? III) Ostatnie pytanie dotyczy obrotu korby. Po cofnięciu pedałów podczas jazdy i ponownym naciśnięciu na pedały korba wykonuje niewielką część obrotu z wyczuwalnym luzem. Podczas tego nie napędza roweru. Czy istnieje możliwość zmniejszenia tego "luzu"? Za wszystkie opinie i rady bardzo dziękuję. Edytowane 20 Czerwca 2020 przez mapajo