Skocz do zawartości

Przednie koło nie na środku widelca | TREK X-Caliber


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

pamiętam jeszcze jak był fanpage na FB, wiele osób (w tym ja) miały problem z przednim kołem w rowerach TREK X-Caliber. Koło nie było ustawione na środku widelca, jedni mieli dużo bliżej prawej goleni widelca, inni lewej. Do tej pory mi to nie przeszkadzało, ale postanowiłem to ogarnąć. Okazało się, że dobrano zbyt długie szprychy, trudno mi było dokręcić nyple nawet o 0,5 obrotu, aż się cofały do pozycji wyjściowej. Ostatecznie udało mi się ustawić koło prawidłowo na środku luzując i napinając kolejne szprychy (na przemian). U kolegi w X-Caliber nie było tego problemu i swobodnie można było napinać szprychy. Także w niektórych modelach 'dali co mieli' składając te koła.

Mam nadzieję, że pomoże to osobom, które miały podobne problemy i bały się, że to coś z amortyzatorem czy piastą. 

Pozdrawiam.
m4rvell0us

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Dokładnie to samo miałem już zrobiłem wszystko praktycznie i dalej tak było, ale nie pomyślałem w sumie o szprychach. Zawiozłem go wczoraj na serwis i pierwsze co to właśnie się pytał o szprychy. Mówił że to już nie pierwszy taki przypadek więc to norma, niby posprawdzał szprychy to było wszystko dobrze. Zobaczymy co po czarują w nim, ale trochę mnie to zdziwiło jak znikąd to się zaczęło dziać po 1 tyś km, fakt że nie oszczędzam tego treka i daje mu niezle po zaworach już się przestraszyłem że to moja wina. Myślisz że wymiana całego koła w tym przypadku da jakiś rezultat ?> 

Odnośnik do komentarza

Jak się da to niech napną zewnętrzne, a poluzują wewnętrzne (lub odwrotnie, zależy w którą stronę masz przesuniętą obręcz). Oczywiście po tym zabiegu trzeba wycentrować koło. Raz przekręciłem za daleko, to koło miałem bliżej drugiej goleni amortyzatora ;) Trzeba znaleźć złoty środek. Nowe koło jak najbardziej, ale niech się pobawią w serwisie tym kołem, nie jest zbyt czasochłonne.

Odnośnik do komentarza

A w taki sposób, nie bawiłem się w sumie jeszcze w centrowanie, więc wolałem zostawić to serwisowi. Trek jeszcze na gwarancji to ich obowiązek to zrobić :) Zobaczymy jak to zrobią, po odebraniu go mam zamiar mu zrobić mega test i zobaczymy czy zrobili to jak trzeba bo troszkę za słaby ten rower jest na moje katowanie :D Myślałem zrobić przesiadkę na superflya 5 lub 6 zobaczymy co caliber 8 pokaże :) Ja w caliberze miałem tak że jak hamowałem to koło auto. było bliżej lewej goleni że aż ocierało, a jak jechałem normalnie to było słychać tak jakby tarcza obijała się o klocki albo zacisk. W każdym razie był jakiś metaliczny dzwięk, nawet myślałem że to wina tego plastelinowego szybko zamykacza ale kupiłem nowy i nic to nie dało.

Edytowane przez Jakub99
Odnośnik do komentarza

To kosztować będzie 10-20 zł. Powiedz im o tym, żeby naprężyli z jednej strony, a popuścili z drugiej (czyli na przemian napinanie/popuszczenie w odpowiednim kierunku). Mówię, prawie rok to 'rozkminiałem' od kiedy dostałem X-Caliber'a, jedni pisali że skrzywiony amorek, drudzy piasta do śmietnika itd. Daj znać co z tego wyszło.

Odnośnik do komentarza

Możliwe że tylko tyle będzie kosztować ale fakt mnie to nic nie będzie kosztować bo to gwarancja coś za coś :D Chyba że jednak to nie będą szprychy to mówiłem że można zmienić piastę na mój koszt bo te piasty bodajże formula to szałowe nie są przednia po myciu karcherem chodzi praktycznie na sucho bo woda wszystko wypłuka z niej ... Może w tym tygodniu go dostanę już to dam znać co zrobili, też jestem ciekawy. 

Odnośnik do komentarza

Niestety koła w X-Caliberach nie są zbyt wysokich lotów, ja po tym sezonie na 99% będę składał nowe.

U mnie co prawda przód ładny centryczny, ale tył już kilkanaście szprych pękło na prostej równej ścieżce podczas jazdy (nie na raz, na dystansie 2700km, wymieniłem z tyłu około 12 szprych).

Koła słabiutkie i złożone bez polotu. Typowa masówka.

 

Odnośnik do komentarza

Mam to samo w 9tce jadac po prostym asfalcie strzelila szprycha z tylu. Wymienilem i po kolejnych 5set km strzelila kolejna . a tak ogolnie ok z rowerka jestem zadowolony

Odnośnik do komentarza
Przed chwilą, revolta1 napisał:

Mam to samo w 9tce jadac po prostym asfalcie strzelila szprycha z tylu. Wymienilem i po kolejnych 5set km strzelila kolejna . a tak ogolnie ok z rowerka jestem zadowolony

A w Twojej  X-9-tce obręcze jakie są?

Maja oczkowane otwory?

U mnie nie ma nitów, przypuszczam, że to jest tego wina.

Zmieniam obręcze jesienią na mocniejsze i oczkowane, piasty zostaną, oczywiście pójdą lepsze szprychy i nyple i mam nadzieję, że już będzie spokój.

Odnośnik do komentarza

W końcu po tygodniu czekania odebrałem rower i z tego co widzę wymienili ośkę i dali jakiś taki bardziej masywniejszy zacisk shimano. Mówili że różnica jest sporo i po jezdzie w lesie mogę stwierdzić że jest różnica ale to nie jest jeszcze to ... Jak zjeżdżałem po wybojach to zaraz odzywała się tarcza obijająca o klocki, co mnie irytuje chodz co ciekawe koło niby może i skakało na boki ale wracało zawsze do punktu 0 czyli środka. Najprawdopodobniej będę zmieniał rower chyba ... Zapytałem się ile trzeba czekać jeśli wysłali by go na gwarancję bo tylko to im zostało to czas oczekiwania ponad miesiąc co mnie osobiście przeraziło... Zdaje mi się że czas na naprawę roweru wynosi 2 tyg. a nie ponad miesiąc ... 

Odnośnik do komentarza

No niestety wysyłka w sumie 1 tydzień roboczy, naprawa 2 tygodnie robocze. Także fakt, wyjdzie miesiąc czekania. Natomiast musi być bardzo dokładny opis usterki, najlepiej osobiście napisać - jak ja to nazywam - litanię i dołączyć razem z kartą gwarancyjną. Dziwne w sumie, u mnie już od prawie 2 tygodni jest idealnie na środku po napinaniu/luzowaniu szprych. Nawet o 1 mm się nie przesunęło. Dodam, że miałem krzywo koło przez rok czasu i kompletnie nic nie pomagało, też mi chcieli wymieniać osie, zaciski, piasty itd.

Odnośnik do komentarza

Powiem tak jeśli ktoś nie będzie jezdził tak po wyboistych drogach, tylko asfalt i ew. ścieżki to nie trzeba go wysyłać na gwarancję. W moim przypadku to albo wysyłka na gwarancję albo sprzedaż i myślałem nad krosem b7 b8 albo superfly 5, 6 dość cenowo nie zle wychodzą a już taki na pewno nie będzie płatał takich figlów... 

Odnośnik do komentarza

Tyłu bym nawet nie wymieniał bo super się toczy i jest git. Ale ten przód no od biedy można spróbować, ale nawet nie mam od kogo takowe koło pożyczyć bo większość jeżdzi na 26, 27.5 mało kto ma 29 ale może bym gdzieś dorwał zobaczę... najwyżej zrobię jak tak mówisz i zobaczę :) Fakt że przed sprzedażą muszę jeszcze łańcuch wymienić bo już przymiar na 0,75 wchodzi i oponę bo już łysa jak kolano. U Ciebie też tak szybko leciała ta opona ?  

Odnośnik do komentarza
Przed chwilą, Jakub99 napisał:

U Ciebie też tak szybko leciała ta opona ?  

Oponę zmieniłem po ok. 5 miesiącach, jeżdżone po asfalcie tylko po to, aby dostać się do lasu ;) Tył na środku był praktycznie już bez bieżnika.

Odnośnik do komentarza

Czyli identycznie u mnie po 1,2 tyś km na środku łyso już chociaż ja też po drodze dość jezdziłem ... Jaką kupiłeś ? ja myślałem nad czymś 29x2.2 ale tak przypatrzyłem się na rame i po wiosennych przebojach w błocie na ramie widać już przetarcia na lakierze więc chyba zdecyduje się na tą 29x2.0. 

Odnośnik do komentarza

Zdecydowałem się na Continental Race King 2,20". Niestety jeszcze drutowana, ale taką mieli w sklepie na stanie i nie chciało mi się czekać. Polecam oczywiście wersję zwijaną. Jak te mi padną to własnie taką kupię. Sprawdza się znakomicie, w porównaniu do fabrycznych - niebo a ziemia.

Odnośnik do komentarza

Też myślałem o conti znajomy polecał je. Oczywiście zwijana i nie ma innej opcji w starym treku po przesiadce na rocket rona nie chce inne opony niż zwijana. Tylko jak jest z miejscem bo przy oryginalnej oponie no dość dużo tego miejsca nie ma jak tam włożę 2.2 to już w ogóle ciasnawo będzie. Bardziej łańcuch będzie się oblepiał z błota hmm :/ 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...