Skocz do zawartości

Modyfikacja napędu.

password

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. 

W tym roku zachęcony namowami kupiłem swój pierwszy rower: https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/129/cyclo-cross-100. Kupując rower miałem w planach jazdę po polnych, leśnych i mało uczęszczanych trasach, ponadto rower miał być odskocznią od biegania. Kolejnym kryterium była cena. Przez 20 lat nie jeździłem na rowerze. Czas jednak pokazał, że... 95% tras to asfalt. Ludzie z którymi zacząłem jeździć mają typowe szosy i zaczyna brakować mi możliwości żeby się za nimi utrzymać. Powoduje to, że praktycznie cały czas jeżdżę na najtwardszych przełożeniach. Bardzo rzadko używam zębatki tylnej 28, a pozostałe są w ogóle niedotykane. Nie chcę jeszcze wymieniać roweru (chcę nim zrobić minimum 6-7k), ale myślę że można w nim dokonać jakichś modyfikacji, które zwiększą przyjemność jazdy. Od razu zaznaczę, że jestem w tym temacie laikiem więc proszę o pomoc.

Na początek myślałem o wymianie przedniej zębatki 40T(ewentualnie całej korby jeśli ma to sens) na 44 lub 46T. 

Po drugie myślałem też na wymianie tylnej kasety, też na 11 rzędową, ale w zakresie 11-36. 

Czy takie modyfikacje są możliwe? Czy będą kompatybilne z apexem? Czy mają sens?

Jeśli tak bardzo proszę o pomoc w doborze odpowiednich komponentów.

Dziękuję

Opublikowano (edytowane)

Z tego co widać w specyfikacji roweru, nie masz pełnej grupy SRAM APEX, bo korba to jest FSA Vero Pro. Można do niej kupić zębatkę nawet chyba do 52z

np. tutaj: https://www.bike-components.de/en/FSA/Omega-Vero-Pro-4-Arm-120-90-mm-BCD-Chainring-as-of-2017-p55322/

jedyne czego bym się obawiał, to czy zmieścisz ją tak, aby został minimum 2 mm luz między zębatką a tylnym trójkątem ramy. Zobacz jak to wygląda w tej chwili i jeżeli jest na styk, a widełki się rozchodzą to może być problem. Od biedy możesz zastosować jakieś podkładki zwiększające offset zębatki, ale tym sposobem popsujesz sobie trochę linię łańcucha.