Skocz do zawartości

Pomocy - Pierwsze koła karbonowe pod system Tubeless

Hubert_Propel

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

planuje zakup swoich pierwszych kół karbonowych do szosy. Nie znam się w ogóle, coś tam poczytałem, ale opinii milion.

Interesują mnie tylko nowe obręcze, profil 50 mm dostosowane do systemu Tubeless. Budżet  w jakim chciałbym się zamknąć to 4000 zł.

Jeżdżę aktualnie na szosie Giant Propel (hamulce szczękowe), ważę 75kg. 3-4 razy w sezonie zawody Triathlonowe. Robię Ok 5000 km rocznie, raczej po płaskim, żadnych Alp itp. 

W necie jako pierwsze wyskakują mi polskie firmy No Limited i Evanlite.

Ogladałem też filmiki na YT i zaintersowali mnie chłopaki z Bikegaraz.pl z Krakowa. 

Zadzwoniłem do nich coś tam podpytałem, ale z racji tego, że jest to dla mnie osobiście bardzo duży wydatek nie chciałbym podejmować pochopnych decyzji.

Czy te firmy są ok, czy może rozejrzeć się za czymś innym?

Na co tak na prawdę należy zwrócić uwagę przy wyborze kół? 

Czy powierzchnia hamowania jest tak bardzo ważna ? W No limited nie używają bazaltu i mają jakiś "Hight TG" a Evanlite "Bazalt" w bikegaraż nie wiem. 

Każdy z tych producentów poleca dopłacić i wziąć piasty DT Swiss 350 oraz szprychy Sapim Cx ray typu straight pull, ok czy jet inna lepsza/tańsza lub niewiele droższa opcja ?

Czy zastosowany karbon T800 czy T1000 też robi dużą różnicę ? zwracać na to uwagę? 

P.S. A może po prostu ktoś ma coś sprawdzonego od lat i dałby dobrą radę żółtodziobowi. 

Z góry dziękuje za wszystkie porady. 

Edytowane przez Hubert_Propel
Opublikowano

No Limited Race 50, DT 350 i CX-Ray. Zrobiłem już 15k km i polecam. Akurat Twój budżet. Z tym, że ja preferuje dętki.

Opublikowano

Powiem tak, ja się przesiadłem na karbonowe koła do XC i z szczerze to szału nie ma. Za to dobra piasta i opona robi robotę. Ja Ci polecam piasty DT 350 lub wyżej 240s, a jak coś budżetowego ale dobrego to Novateci D792SB