Administrator SzajBajk Napisano 29 Marzec 2017 Administrator Udostępnij Napisano 29 Marzec 2017 Jak często wykonujecie przegląd Waszej szosówki i na jakie części osprzętu zwracacie szczególną uwagę? Nie macie wrażenia, że łańcuchy wymieniamy coraz częściej, w porównaniu do starszych komponentów? Odnośnik do komentarza
Przemo Napisano 29 Marzec 2017 Udostępnij Napisano 29 Marzec 2017 No niestety co do łańcuchów to sie zgodzę.... ale sądzę że to wina coraz większej ilości zębatek z tyłu oraz pogonią za odchudzaniem wagi łańcucha. W poprzednim sezonie w moim MTB pozbyłem się haka przerzutki oraz samej przerzutki X9 ( w cudnym czerwonym kolorze) przez pęknięty łańcuch (łańcuch miał przejechane 3 maratony a po każdym czyszczony) Co do szosy to przede wszystkim czystość i nasmarowanie napędu + koła (powierzchnia hamowania na obręczy, czy nie ma bicia i jak "chodzą" łożyska) + ślizgi linek przerzutki. Raz w miesiącu kontrola i w razie czego serwis. 1 Odnośnik do komentarza
Marek Horoś Napisano 29 Marzec 2017 Udostępnij Napisano 29 Marzec 2017 (edytowane) Co prawda to prawda, łańcuch coraz częściej jest wymieniany. Jednak zauważyłem zależność, że w takim B'twin gdzie miałem system 3x8 łanuch zużywał się mniej niż w Treku z 2x10. Ilość przełożeń ? Zębatek ? lub poprostu jak wspomniał Przemo odchudzenie rowerka czyli też słabsze leżejsze materiały co sprawia że szybciej się zużywa. Tańsze rowery są niezwykle pancerne jeśli o to chodzi. Co do przeglądów rowerka szosowego no to czystość roweru, czy kolcki i obręcz są w dobrej kondycji, czy klamki dobrze się trzymają kierownicy, czy w sterach nic nie trzeszczy, czy koła nie biją, napięcie linek. Również obejrzenie roweru w poszukiwaniu pęknięć okolice suportu, główka ramy widelec tylni i przedni. Jednak przy sprincie dochodzi do ogromnych przeciążeń i rower wręcz ugina się pod nami. Ja swoja szosę serwisuje miej wiecej co 1,5 miesiąca. Bądź przed jakimś większym tripem. Ważne jest też poszukiwanie pęknięć na oponie czyli stan ogumienia myślę, że też jest wart obejrzenia i to nawet przed każdą jazdą. Edytowane 29 Marzec 2017 przez Marek Horoś Odnośnik do komentarza
alfine-11 Napisano 2 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 2 Kwiecień 2017 Uważam , że szybsze zużywanie łańcuchów jest pozytywnym zjawiskiem tam gdzie stykają się z dużą siłą dwa elementy ten ze słabszego materiału ulega szybszemu zużyciu , a łańcuch należy do najtańszych komponentów w naszych rowerach stąd częsta wymiana łańcucha jest mniej bolesna finansowo niż wymiana kasety czy tarczy mechanizmu korbowego Odnośnik do komentarza
MZoltowski Napisano 5 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 5 Kwiecień 2017 Dnia 2.04.2017 o 14:13, alfine-11 napisał: Uważam , że szybsze zużywanie łańcuchów jest pozytywnym zjawiskiem tam gdzie stykają się z dużą siłą dwa elementy ten ze słabszego materiału ulega szybszemu zużyciu , a łańcuch należy do najtańszych komponentów w naszych rowerach stąd częsta wymiana łańcucha jest mniej bolesna finansowo niż wymiana kasety czy tarczy mechanizmu korbowego Generalnie tak, choć w napędach 11 rz to ta "taniość" łańcucha jest już trochę wirtualna... Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się