Skocz do zawartości

Przegląd roweru szosowego.


SzajBajk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano

Jak często wykonujecie przegląd Waszej szosówki i na jakie części osprzętu zwracacie szczególną uwagę? Nie macie wrażenia, że łańcuchy wymieniamy coraz częściej, w porównaniu do starszych komponentów?

 

Opublikowano

No niestety co do łańcuchów to sie zgodzę.... ale sądzę że to wina coraz większej ilości zębatek z tyłu oraz pogonią za odchudzaniem wagi łańcucha.

W poprzednim sezonie w moim MTB pozbyłem się haka przerzutki oraz samej przerzutki X9 ( w cudnym czerwonym kolorze) przez pęknięty łańcuch (łańcuch miał przejechane 3 maratony a po każdym czyszczony)

Co do szosy to przede wszystkim czystość i nasmarowanie napędu + koła (powierzchnia hamowania na obręczy, czy nie ma bicia i jak "chodzą" łożyska) + ślizgi linek przerzutki.
Raz w miesiącu kontrola i w razie czego serwis.

  • Pomógł 1
Opublikowano (edytowane)

Co prawda to prawda, łańcuch coraz częściej jest wymieniany. Jednak zauważyłem zależność, że w takim B'twin gdzie miałem system 3x8 łanuch zużywał się mniej niż w Treku z 2x10. Ilość przełożeń ? Zębatek ? lub poprostu jak wspomniał Przemo odchudzenie rowerka czyli też słabsze leżejsze materiały co sprawia że szybciej się zużywa. Tańsze rowery są niezwykle pancerne jeśli o to chodzi.

Co do przeglądów rowerka szosowego no to czystość roweru, czy kolcki i obręcz są w dobrej kondycji, czy klamki dobrze się trzymają kierownicy, czy w sterach nic nie trzeszczy, czy koła nie biją, napięcie linek. Również obejrzenie roweru w poszukiwaniu pęknięć okolice suportu, główka ramy widelec tylni i przedni. Jednak przy sprincie dochodzi do ogromnych przeciążeń i rower wręcz ugina się pod nami. 

Ja swoja szosę serwisuje miej wiecej co 1,5 miesiąca. Bądź przed jakimś większym tripem. 

Ważne jest też poszukiwanie pęknięć na oponie czyli stan ogumienia myślę, że też jest wart obejrzenia i to nawet przed każdą jazdą. 

Edytowane przez Marek Horoś
Opublikowano

Uważam , że szybsze zużywanie łańcuchów jest pozytywnym zjawiskiem tam gdzie stykają się z dużą siłą dwa elementy ten ze słabszego materiału ulega szybszemu zużyciu , a łańcuch należy do najtańszych komponentów w naszych rowerach stąd częsta wymiana łańcucha jest mniej bolesna finansowo niż wymiana kasety czy tarczy mechanizmu korbowego

00c.jpg

Opublikowano
Dnia 2.04.2017 o 14:13, alfine-11 napisał:

Uważam , że szybsze zużywanie łańcuchów jest pozytywnym zjawiskiem tam gdzie stykają się z dużą siłą dwa elementy ten ze słabszego materiału ulega szybszemu zużyciu , a łańcuch należy do najtańszych komponentów w naszych rowerach stąd częsta wymiana łańcucha jest mniej bolesna finansowo niż wymiana kasety czy tarczy mechanizmu korbowego

00c.jpg

Generalnie tak, choć w napędach 11 rz to ta "taniość" łańcucha jest już trochę wirtualna... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...