Skocz do zawartości

[szosa] Ustawienie kierownicy i klamkomanetek


sabat jr.

Rekomendowane odpowiedzi

Servus Szajbajki,

moj pierwszy post tutaj i od razu z grubej rury: mam pytanie odnosnie ustawienia kierownicy i klamkomanetek w rowerze szosowym. Potrzebuje jakies poradnika czy best practices jak to sie powinno robic. Wymienilem ostatnio pare czesci, w tym wlasnie kierownice, z uwagi na to, ze wydawalo mi sie, ze na rowerze jestem zbyt bardzo wyciagniety. Ogolnie uskarzalem sie na dretwienie stop i palcow u stop oraz dretwienie pindola. To ostatnio udalo mi sie wyeliminowac poprzez obnizenie siodelka oraz zakup porzadnych spodenek. Ze stopami jeszcze sie mecze i pewnie tez zaloze jakis temat z tym problemem. Ale jak juz napisalem, pozycja nadal wydawala mi sie nie byc optymalna, dlatego kombinowalem dalej. Kupilem sobie sztyce z mniejszym o 1 cm offsetem, kupilem krotszy mostek (90 zamiast 100) oraz mniejsza kierownice (pod wzgledem szerokosci: 44 -> 42, reach: 82 -> 70 i drop: 150 -> 125). No i ogolnie pozycja stala sie wygodniejsza dla mnie, ale pojawil sie dotad chyba nie wystepujacy problem, czyli dretwiejace dlonie czy tez bol w dloniach. Co ciekawe, ten problem jest podczas pierwszych 20 minut jazdy, zrobie sobie potem chwile przerwy jade dalej i problemu juz nie ma. Dzieje sie tak niezaleznie od tego, czy mam rekawiczki czy nie. Jak ustawialem kierownice i klamkomanetki, to staralem sie je tak ustawic, zeby klamkomanetka i kierownica stanowila jedna linie i zeby ta linia byla ustawiona poziomo. Zdaje sie, ze kiedys w GCN widzialem jak koles to tak ustawial. Plus jest taki, ze rower ma wtedy fajny agresywny wyglad.  No ale z uwagi na moje dolegliwosci wydaje mi sie ze mozna by ty jeszcze pokombinowac. Najchetniej jaky ktos mi wytlumaczyl jak sie powinno ustawiac kierownice i klamkomanetki albo wrzucil jakis poradnik. Co jeszcze myslalem, to to ze moze mam po prostu slaba owijke (Deda korkowa, wczesniej mialem jakiegos fizika). Nie zrobilem tez tego sposobu, ktory polecal Szajbajk na kanale, zeby stara owijka poowijac miejsca wokol klamkomanetki (m.in. ten plastik pod gume). Zwlaszcza ze jak jade, to czuje tam ucisk wlasnie gdzie jest ten plastik (miedzy kciukiem a palcem wskazujacym). Czujesz tez bol, ktory jakby powstaje od nacisku glowki klamkomanetki na te skore miedzy kciukiem a palcem wskazujacym, dlatego wydaje mi sie ze nalezaloby lapy zadrzec troche do gory (zwlaszcza ze wydaje mi sie tez, ze w dolnym chwycie jedzie mi sie niewygodnie dla nadgartskow), ale zanim zaczne dalej kombinowac zasiegne rade tutaj na forum. Wrzucam fote jak jesz na chwile obecnie ustawione. Z gory dzieki za pomoc. 

Pozdrawiam Kuba 
 

PS. Tutaj linki ze zdjeciami z obecnymi ustawieniami:

https://drive.google.com/open?id=0B4ZwnXFH7n_pb3hEYVNvNFV4S2I4b1VZa0UzeUoxY2MzT2JN

https://drive.google.com/open?id=0B4ZwnXFH7n_pd09WemhGNnpNcEpGWUpnbU9Wd0F3MlVhd2lz

Odnośnik do komentarza

Cześć,

przede wszystkim zaznaczam, że pomimo wielu tysięcy km przejechanych na rowerze szosę mam od kilku dni, żaden więc ze mnie ekspert. Nie wydaje mi się, żeby kierownica na Twoich zdjęciach była ustawiona w jakiś szczególny sposób. Zwróciłem uwagę na coś innego - rama ma chyba wyraźny sloping (o ile zdjęcie jest zrobione z zachowaniem poziomu) a pomimo tego sztyca jest relatywnie mało wysunięta. Stąd pytanie - czy ta rama nie jest po prostu dla Ciebie zbyt duża? 

Odnośnik do komentarza

Klamkomanetki są dobrze ustawione góra dół, pytanie jak to z kokpitu wygląda.

Spróbuj poluzować śruby na mostku trzymające kierownice i obrócić ją ta by łapy były wyżej. Zrównałbym tą płaszczyznę z mostkiem.

Pozwoliłem sobie zaznaczyć ;)

 

IMG_1014.jpg
Odnośnik do komentarza

Pozwolę sobie odkopać temat bo mam dość podobny problem. Kupiłem pierwszy rower z barankiem (nie liczę komunijnej "półkolarzówki") i nie mam pojęcia czy kierownica która tam jest jest choćby w przybliżeniu dobrze ustawiona. Ja mam wrażenie, że jest mocno za wysoko bo dolny chwyt mogę chwycić jedynie przy wygiętych nadgarstkach natomiast jak obniżę kierownicę to łapy są chyba za nisko. Niech się wypowie ktoś kto ma jakieś doświadczenie z tego typu kierownicami.

ps. te paskudne odblaski ściągnąłem zanim pedały przykręciłem :D

 

20181228_120234.jpg
Odnośnik do komentarza

@bbc

Pytasz od wysokość kierownicy na mostku czy samo ustawienie baranka i klamkomanetek? Jeśli to pierwsze, to tu musisz sam poeksperymentować.

Jeśli to drugie to:

Jak patrzysz z boku, górna część kierownicy, przed klamkomanetkami, powinna być poziomo lub minimalnie pochylona w dól.

Co do pozycji klamkomanetek, są trzy "szkoły" - dźwignia ma być pionowo lub łapy poziomo lub łapy minimalnie w górę (w tym wypadku chodzi o początek łap, tam gdzie opierasz ręce jadąc w górnym chwycie)

Ze zdjęcia wydaje mi się, że kierownica jest obrócona za bardzo do góry, a łapy są za nisko. Powinno to wyglądać mniej więcej tak:

How-to-set-up-drop-handlebars-14.jpg

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Dzięki @nctrns, właśnie wydaje mi się, że kierownica jest za bardzo do góry i łapy za nisko. Takie właśnie miałem odczucie po pierwszej jeździe. Zmyliło mnie bo na zdjęciach w necie te kierownice tak są poustawiane. Spróbuję w weekend odwinąć wszystko, ustawić kierownicę jak piszesz (poziomo) i przestawić łapy. Będzie to pewnie dużo lepsze przybliżenie do późniejszego dopasowywania niż to co jest teraz.

Co od wysokości kierownicy na mostku to tutaj sprawa jest prostsza bo pewnie popróbuję co kilkaset kilometrów zmienić i będę wiedział jak mi lepiej (a sama zmiana to szybka sprawa bo tylko kilka śrubek).

Dam znać po weekendzie jak mi wyszło.

Odnośnik do komentarza
W dniu 2.01.2019 o 21:12, nctrns napisał:

@bbc

Pytasz od wysokość kierownicy na mostku czy samo ustawienie baranka i klamkomanetek? Jeśli to pierwsze, to tu musisz sam poeksperymentować.

Jeśli to drugie to:

Jak patrzysz z boku, górna część kierownicy, przed klamkomanetkami, powinna być poziomo lub minimalnie pochylona w dól.

Co do pozycji klamkomanetek, są trzy "szkoły" - dźwignia ma być pionowo lub łapy poziomo lub łapy minimalnie w górę (w tym wypadku chodzi o początek łap, tam gdzie opierasz ręce jadąc w górnym chwycie)

Ze zdjęcia wydaje mi się, że kierownica jest obrócona za bardzo do góry, a łapy są za nisko. Powinno to wyglądać mniej więcej tak:

How-to-set-up-drop-handlebars-14.jpg

 

Hej wiem że trochę czasu minęło już od tego postu ale właśnie wymieniałem klamkomanetki i  znalazłem Twoją poradę :)  . Mam pytanie o ten kąt prosty - w klamkomanetkach jest ustawienie zasięgu dźwigni i ja będę tą dźwignie maksymalnie przybliżał z uwagi na małe dłonie  . Jak rozumiem ten kąt prosty powinien ustawić na początku kiedy dźwignia jest w początkowym/najdalszym położeniu ?

 

Dzięki 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...