Kapelon Opublikowano 20 Maja 2020 Opublikowano 20 Maja 2020 Siema. Spotkał się ktoś z klikaniem w RS recon silver 120mm? Obiło mi się o uszy, że trzeba gdzieś dołożyć oring. Ponadto po wymianie oleju wedle chartów nie działa blokada skoku. Sugestie?
vdcmike Opublikowano 20 Maja 2020 Opublikowano 20 Maja 2020 Za mało oleju w tłumiku. Najlepiej lać do poziomu do którego sięga moduł tłumika kompresji. Z klikaniem się nie spotkałem.
Kapelon Opublikowano 20 Maja 2020 Autor Opublikowano 20 Maja 2020 Początkowo zalałem 150 ml tak jak w swoim reconie 130mm skoku i nie działało, później doczytałem że wersja 120mm potrzebuje 118 ml. Co mogło się schrzanić? samo pokrętło od kompresji jest rozbieralne? Jutro rozbiorę jeszcze raz i dokładnie przejże tłumik itp.
Kapelon Opublikowano 20 Maja 2020 Autor Opublikowano 20 Maja 2020 (edytowane) Bardziej jak to, rower nawet ten sam co u mnie 😃 jest tak praktycznie od nowości Jeszcze jakby ktoś mógł poinstruować ile wlać do tłumika, bo już się pogubiłem. Edytowane 20 Maja 2020 przez Kapelon
Kruk Opublikowano 20 Maja 2020 Opublikowano 20 Maja 2020 Tutaj masz manual, strona 9: https://www.sramconnect.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/front-suspension/gen0000000005335-rev-b-30-judy-recon-service-manual-english.pdf Powiedz jaki masz tłumik i gdzie blokadę. Dobra widzę. Masz 29, tłumik Motian Control, boost piasta i skok 120, czyli według manuala 140ml, oleju 5Wt
Kapelon Opublikowano 20 Maja 2020 Autor Opublikowano 20 Maja 2020 Dzięki wielkie. Z rana rozbiorę zaleje 140ml, zobaczę jeszcze dogłębnie co tak może pukać, zrobię jakieś foty. 👌
Kruk Opublikowano 20 Maja 2020 Opublikowano 20 Maja 2020 Próbuje pewnie Jak tylko będziesz wyciągał tłumik bez rozbierania amora, to spuść powietrze i po poruszaj amorem aby zlać oleju z tłumika jak najwięcej.
vdcmike Opublikowano 21 Maja 2020 Opublikowano 21 Maja 2020 (edytowane) Jak wyciągniesz tłumik to dokładnie sprawdź czy korpus nie jest pęknięty. Co do ilości oleju to najbezpieczniej jest zmierzyć wyokość modułu MC od oringu do oringu zalać goleń tak by poziom oleju sięgał dolnego oringu MC. Operację należy wykonać przy tłoku tłumika ustawionym w skrajnej dolnej pozycji. Aha i moduł MC wkładasz do goleni po uprzednim otwarciu (min. tłumienie kompresji). Edytowane 21 Maja 2020 przez vdcmike 1
Kruk Opublikowano 21 Maja 2020 Opublikowano 21 Maja 2020 Dobrze vdcmike piszę, człowiekowi to się wydaje tak oczywiste że zapomina wspomnieć
Kapelon Opublikowano 21 Maja 2020 Autor Opublikowano 21 Maja 2020 (edytowane) Uff, właśnie jakoś instynktownie otworzyłem moduł zanim włożyłem go do komory. Na chwilę obecną sytuacja wygląda tak. Rozebrałem wszystko na części pierwsze od A do Z w celu namierzenia stukania. W komorze powietrznej plastik opierający się na końcu miał za mały oring, wymiana na grubsza i większą załatwiła problem, zobaczymy na jak długo. Co do kompresji, zalałem 140 ml i wróciła kontrola pokrętłem. Dodaje też zdjęcie na którym widać który oring wymienić aby wyeleminiwac stuki w lewej goleni. Pozdrawiam i dzięki za pomoc Szaje. Edytowane 21 Maja 2020 przez Kapelon Zły załącznik 1
PawelDGL Opublikowano 7 Grudnia 2020 Opublikowano 7 Grudnia 2020 (edytowane) @Kapelon Pierwszy oring od dołu tak?Wiesz jakiej może on jest średnicy? to bym sobie już kupił zanim bym go rozebrał. Edytowane 7 Grudnia 2020 przez PawelDGL
Kapelon Opublikowano 7 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2020 (edytowane) Nie mam wymiarów niestety, nie zmierzyłem. Był ciut większy a przede wszystkim grubszy i to raczej było bardziej istotne niż średnica. Jak znajdziesz oryginalne wymiary RS, to możesz kupić taki o-ring w każdym sklepie budowlanym PS. Zobaczę jak kumpel stoi z przebiegiem, może będzie chciał serwisować. Jeżeli się nie pali to mogę tam podrzucić kiedyś wymiary. Edytowane 7 Grudnia 2020 przez Kapelon
wuwu550 Opublikowano 29 Czerwca 2023 Opublikowano 29 Czerwca 2023 Dołożenie dodatkowej uszczelki oring (została mi stara uszczelka po pełnym serwisie) na "Air spring top cap" załatwiło sprawę. Okazuje się ze Air spring top cap ma miejsce gdzie nad oryginalnym oringiem jest miejsce na dodatkowy W końcu amorek cicho chodzi Cała operacja przeprowadzona bez kompletnego rozbierania. Wystarczyło spuścić powietrze a następnie odkręcić Air spring top cap.
bartasrex Opublikowano 7 Maja 2024 Opublikowano 7 Maja 2024 Dopadlo mnie podobne stukanie w amortyzatorze, rower rockrider am50a z tym ze ledwo co odebrany i przejechane z 3h. Pojawilo sie po dopompowaniu amorka, bo po odbiorze mial z 40 psi. Dolozylem dodatkowa "uszczelke" w air top cap czyli nakretke z zaworem powietrza i na ta chwile cisza. Pytanie jak to wplywa na gwarancje i na jak dlugo pomaga ten zabieg. Czy ktos moze sie wypowiedziec w tych dwoch kwestiach?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się