Skocz do zawartości

Batavus Fugato


Marckok

Rekomendowane odpowiedzi

Mam / używam rower holenderski Batavus Fugato; właściwie oryginalna jest kierownica i rama, bo napęd jest Shimano który w oryginale z pewnością nie występował; na rowerze jeżdżę rekreacyjnie: ścieżki rowerowe i trochę leśnych, kupiłem jako używany i służy mi parę lat; niedawno przeprowadziłem się spod Warszawy do Gdańska i o ile na płaskie mazowieckie drogi był ok to przy licznych podjazdach w Trójmieście już trochę jest za słabo z trzema biegami

pytanie: czy opłaca się dać rower do serwisu i wymienić napęd (tak by miał te 7 biegów minimum) plus naprawy wymagają hamulce, wymiany jedna opona czy lepiej kupić nowy / używany rower (typu trekking / cross); a jeśli lepiej kupić to czy możecie zarekomendować jakieś miejsce w Trójmieście gdzie kupię coś sensownego do 1000 zł

zdjęcia aktualnego roweru: tutaj

 

Odnośnik do komentarza

link u mnie nie działa. Jak się domyślam myslisz o 7 biegowej piaście shimano nexus ? Koszt ok 400 zł, jak lubisz ten rower to warto zainwestować za 1tys i tak dużego wyboru nie bedzie.

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Masz rower raczej miejski, który daje wygodną, wyprostowaną pozycję na krótkie przejazdy. Jeśli to wszystko, co robisz, jak najbardziej pasuje zmiana napędu i serwis reszty. Jeśli myślisz o dalszych wycieczkach, chyba bardziej przyda się rower trekkingowy, który wymusi bardziej pochyloną pozycję -- do długiego pedałowania.

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Andrzej Sawicki napisał:

Masz rower raczej miejski, który daje wygodną, wyprostowaną pozycję na krótkie przejazdy. Jeśli to wszystko, co robisz, jak najbardziej pasuje zmiana napędu i serwis reszty. Jeśli myślisz o dalszych wycieczkach, chyba bardziej przyda się rower trekkingowy, który wymusi bardziej pochyloną pozycję -- do długiego pedałowania.

u mnie z racji schorzenia kręgosłupa pochylona pozycja jest mocno niewskazana

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Czyli faktycznie warto zrobić upgrade. Zabrałbym go do serwisu rowerowego i zapytał o cenę za nowy napęd i naprawy/przegląd. Na pewno zmieści się poniżej 1000 zł. Może nawet da się założyć 3x8 albo 3x9, aby był naprawdę na dowolne wzniesienia.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Odnośnik do komentarza

serwis wycenił się na 900 zł minimum (napęd Nexus); dodali też że u nich nowy rower zaczyna się od 1249 zł

zastanawiam się nad kupnem nowego, ale nie wiem gdzie szukać (nie mam wielkich pieniędzy do wydania) - podobno lepiej nie w Decathlonie

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...