Skocz do zawartości

Pompka do amortyzatora


Puncu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, cześć :)

 

Szukam pompki wysokociśnieniowej do amortyzatorów. Dokładniej do dampera. 
Wymagania jakie mam to:

  • Precyzyjny manometr z podziałką PSI
  • Możliwość spuszczania powietrza
  • Dodatkowy zaworek przy końcówce
  • Nakręcana końcówka

pol_pl_Pompka-do-amortyzatora-GIYO-Shock-Pump-181_2.jpg.4168bd04577afd22cfbd9750fb92e092.jpg

 

Co możecie polecić?

Odnośnik do odpowiedzi

Propozycje ciekawe. W ręku miałem tą Giyo, bardzo sympatyczna.

Od pompki nie oczekuje bardzo wysokiego ciśnienia. Obecnie maksymalne jakie moge nabić to 175psi :)

Odnośnik do odpowiedzi
Antyszprycha

Jak w temacie, czy w ogóle warto zakupić pompkę do amortyzatora powietrznego czy mija się to z celem skoro został raz napompowany pod wagę ? Jeśli jednak jest sen zakupu takiej pompki to co polecacie ?

Odnośnik do odpowiedzi
Franz Mauer

Tak. Podczas intensywnego używania może dochodzić do ubytków powietrza. Poza tym wymaga to okresowej kontroli SAGu.

W zasadzie można to ogarnąć zwykła pompką na schreder i kontrolować poprzez mierzenie poziomu ugięcia wstępnego.

Odnośnik do odpowiedzi
10 minut temu, Franz Mauer napisał:

Tak. Podczas intensywnego używania może dochodzić do ubytków powietrza. Poza tym wymaga to okresowej kontroli SAGu.

W zasadzie można to ogarnąć zwykła pompką na schreder i kontrolować poprzez mierzenie poziomu ugięcia wstępnego.

A próbowałeś zapiąć zwykłą pompkę? U mnie nie ma takiej opcji, niby jest zaworek jak w oponach ale jest zagłębiony i nie ma miejsca na założenie końcówki od zwykłej pompki. W RockShox jest zresztą podobnie. Może się da, ale czy warto się tyle męczyć, a pompka rzadko kiedy ale jednak się przydaje, i można precyzyjnie napompować i upuścić powietrze. 

rockshox wentyl.jpg Edytowane przez Wojtek
Odnośnik do odpowiedzi
Franz Mauer

Tak ale z takim adapterem za 6 zł.

pol_pm_Przedluzka-do-zaworow-wentyli-gumowa-180-mm-158_1.jpg

Zefal za 7,7 zł ma jeszcze wkręcany adapter z wentla schreder na presta (nr 3 na rysunku). Można to wkręcić i wtedy ładujesz końcówką do presty ;) 

big_adapter-wentyli.jpg

Ten wężyk wcześniejszy teraz możn akupić w Decathlonie za około 8 zeta jak pamiętam :)

Odnośnik do odpowiedzi
Franz Mauer

Nie , dlaczego?Trzeba tylko pamiętać, aby nieco więcej powietrza wtłocyzć,bo częśc pozostaje w samych przewodach. Potem i tak można sprawdzic poprzez opaskę do ustawienia SAGu i ewentualnie zmniejszyć ciśnienie.

Przecież tak samo się zachowujesz z adapterem jakbyś wkręcał zwykłą pompkę do amora. Wydawanie 100 zł na pompkę do amora, która i tak większość czasu leży niewykorzystywana to trochę nie ma sensu - prawda? Ja co prawda mam pompkę do amora, ale dostałem ja wraz z zamorem. Teraz gdybym miał inwestować w tą pompkę to wolałbym kupiś dużó bardziej precycyjny manometr do ciśnienia w kołach i zastosować go do pomiaru ciśnienia w komorze amora :)

Odnośnik do odpowiedzi
Andrzej Sawicki
43 minuty temu, Antyszprycha napisał:

Ale amor tez trzeba co jakiś czas dopompować czy raz napompowany pozostaje nie ruszony ?

Zależnie od jakości, stanu i użytkowania. Te lepsze trzymają powietrze przez cały sezon. Tańsze, nieserwisowane i ostro jeżdżone mogą wymagać pompowania częściej. Tak czy siak pompka przyda się do serwisowania.

Odnośnik do odpowiedzi
37 minut temu, Franz Mauer napisał:

Nie , dlaczego?Trzeba tylko pamiętać, aby nieco więcej powietrza wtłocyzć,bo częśc pozostaje w samych przewodach. Potem i tak można sprawdzic poprzez opaskę do ustawienia SAGu i ewentualnie zmniejszyć ciśnienie.

Przecież tak samo się zachowujesz z adapterem jakbyś wkręcał zwykłą pompkę do amora. Wydawanie 100 zł na pompkę do amora, która i tak większość czasu leży niewykorzystywana to trochę nie ma sensu - prawda? Ja co prawda mam pompkę do amora, ale dostałem ja wraz z zamorem. Teraz gdybym miał inwestować w tą pompkę to wolałbym kupiś dużó bardziej precycyjny manometr do ciśnienia w kołach i zastosować go do pomiaru ciśnienia w komorze amora :)

Jeżeli tylko działa to spoko, ja z natury jestem gadżeciarzem więc takową pompkę posiadam :D

Odnośnik do odpowiedzi

Może i działa, ale ja widzę następujące problemy:

Po pierwsze -  jak wyobrażasz sobie nabicie amortyzatora zwykłą pompką do dajmy na to 120 PSI? Większość kończy się ok. 70-80. Wyżej pompują pompki podłogowe, ale nawet jak dają radę do 10 bar (140 PSI), to czasem trzeba więcej, np. w damperach.

Po drugie - problem ze zwykłymi pompkami jest taki, ze mają bardzo dużą komorę (w stosunku do pompek do amorów) i nie jesteś w stanie precyzyjnie dawkować powietrza. Czym większa pompka, tym problem się bardziej uwydatnia, a te które pompują do wysokich ciśnień (podłogówki) są właśnie duże.

Po trzecie wygoda - w pompce do amora masz manometr który cały czas pokazuje Ci ciśnienie. Masz też zaworek do spuszczania powietrza, możesz ustawić ciśnienie bardzo dokładnie. A są amory, gdzie kilka PSI to bardzo duża różnica w pracy.

46 minut temu, Franz Mauer napisał:

Wydawanie 100 zł na pompkę do amora, która i tak większość czasu leży niewykorzystywana to trochę nie ma sensu - prawda?

Większość narzędzi rowerowych zwykle leży niewykorzystywana. Można odkręcić kasetę przy pomocy młotka i przecinaka - też się da. W końcu wydawanie kasy na klucz do kaset, który leży nieużywany trochę nie ma sensu. Ale jednak kupujemy te klucze. A pompka przydaje się o tyle, że zawsze można poeksperymentować z zawieszeniem, zobaczyć jak pracuje przy różnych ciśnieniach itp.

  • Lubię to! 2
Odnośnik do odpowiedzi
Franz Mauer

Zgadzam się, jednak wskazałem na alternatywę dla tych którzy nie chcą wydawać 100 zł na pompkę do amora. W pompkach rowerowych też są dość precyzyjne manometry, tak że nie pompujesz w ciemno. 

Klucz do kasety kosztuje 24 zł, więc różnica dość spora. 

39 minut temu, Nurek_ napisał:

Po pierwsze -  jak wyobrażasz sobie nabicie amortyzatora zwykłą pompką do dajmy na to 120 PSI?

120 PSI ogarnie nawet ręczna pompka średniej klasy: TOPEAK Racerocket, Lezyne, ja mam mini pompkę teleskopową ZEFAL Air Profil FC03, która pozwala nabombać ciśnienie do 116 PSI.

Podłogowe pompują powyżej 170 PSI.

Odnośnik do odpowiedzi
7 godzin temu, Franz Mauer napisał:

Klucz do kasety kosztuje 24 zł, więc różnica dość spora.

Parę postów wyżej jest fajna pompka do amora za 60 zł, więc aż taki majątek to nie jest.

7 godzin temu, Franz Mauer napisał:

120 PSI ogarnie nawet ręczna pompka średniej klasy: TOPEAK Racerocket, Lezyne, ja mam mini pompkę teleskopową ZEFAL Air Profil FC03, która pozwala nabombać ciśnienie do 116 PSI.

Te pompki kosztują trochę ponad 100 zł. Jakbym miał coś takiego kupić i używać do pompowania amortyzatora plus jeszcze wężyk, to wyjdzie ok 110-120 zł. W takim razie wolałbym dedykowaną pompkę Beto za 60 zł i za pozostałe 50 coś do pompowania kół.

Uważam, że jeśli ktoś ma powietrzny amortyzator, to taka pompka jest czymś co warto mieć. 60 zł to nie jest kosmiczna kwota, a wygoda użytkowania nieporównywalna.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do odpowiedzi
Franz Mauer

@Nurek_ chyba nie do końca zrozumiałeś sens mojego postu. Nie namawiam kogoś do kupowania zwykłej pompki i do tego adapterów zamiast pompki do amora, ale zaproponowałem rozwiązanie, gdy np. ktoś ma dość mocną pompkę ręczną lub podłogową (ja kupiłem Zefala za 55 zł) i może ją wykorzystać do pompowania amora. 

Odnośnik do odpowiedzi
Dnia 16.10.2017 o 11:37, Franz Mauer napisał:

Tak ale z takim adapterem za 6 zł.

pol_pm_Przedluzka-do-zaworow-wentyli-gumowa-180-mm-158_1.jpg

Zefal za 7,7 zł ma jeszcze wkręcany adapter z wentla schreder na presta (nr 3 na rysunku). Można to wkręcić i wtedy ładujesz końcówką do presty ;) 

big_adapter-wentyli.jpg

Ten wężyk wcześniejszy teraz możn akupić w Decathlonie za około 8 zeta jak pamiętam :)

Jak Cie lubię to nie pisz bzdur...

Nie ma możliwości by jakąkolwiek pompką do kół napompować amortyzator, a na pewno nie da się tego zrobić dobrze.

 

Po pierwsze pompka do kół ma duży tłok, przez to nie wycyrklujesz dokładnie w przypadku amorka w oczekiwane ciśnienie.

Po drugie pompka do amorka daje nawet kilkanaście atm, a także ze względu na mały tłok możesz precyzyjnie dopompować żądaną wartość ciśnienia.

Poza tymi dwoma kwestiami, pompka do amora ma zaworek umożliwiający precyzyjne upuszczenie ciśnienia, jak chcesz to zrobić klasyczną pompką do kół?

Owszem możesz nacisnąć zaworek, ale w tym momencie komorę masz już pustą i pompujesz od nowa.

W przypadku amorków RST i pewnie paru  innych producentów też, pompką do kół nie uzyskasz 15-18 atm.

 

Jak chce ktoś mieć pompkę uniwersalną to Giant takie cudo ma w ofercie: https://www.dobrerowery.pl/pompka-do-amortyzatora-control-shock?from=listing

 

 

Dnia 16.10.2017 o 13:14, Franz Mauer napisał:

Zgadzam się, jednak wskazałem na alternatywę dla tych którzy nie chcą wydawać 100 zł na pompkę do amora. W pompkach rowerowych też są dość precyzyjne manometry, tak że nie pompujesz w ciemno. 

Klucz do kasety kosztuje 24 zł, więc różnica dość spora. 

120 PSI ogarnie nawet ręczna pompka średniej klasy: TOPEAK Racerocket, Lezyne, ja mam mini pompkę teleskopową ZEFAL Air Profil FC03, która pozwala nabombać ciśnienie do 116 PSI.

Podłogowe pompują powyżej 170 PSI.

TU nie chodzi o to, że pompują... Tutaj jest ważna precyzja...

Matko boska...

:(

Odnośnik do odpowiedzi
Franz Mauer
49 minut temu, SpiderMAN napisał:

Nie ma możliwości by jakąkolwiek pompką do kół napompować amortyzator, a na pewno nie da się tego zrobić dobrze.

Oczywiscie, że nie wszytkie zwykłe pompki to ogarną i że najlepiej robić to pompką do amorów, ale można awaryjnie ( a o tym mowa) ten temat ogarnąć  np. TOPEAK 120 PSI, albo ZEFAL 116 PSI (pisałem o tym powyżej). Problem może być tylko z bikerami o wadze powyżej 99 kg, bo jak można wyczytać z tabeli RS oni potrzebują wtłoczyć od 135 PSI, więc zwykła pompka, nawet jedna z tych które wymieniłem nie da rady., chyba że podłogowa - a są takie. Ja mam 100 kg, ale ładuję 110-120 PSI. 

 

49 minut temu, SpiderMAN napisał:

o pierwsze pompka do kół ma duży tłok, przez to nie wycyrklujesz dokładnie w przypadku amorka w oczekiwane ciśnienie.

To prawda. Jeśli w pompce nie masz manometru, albo niedokładny to bazujesz na SAGu. Nie jest to precyzyjne, ale jako rozwiązanie awaryjne się sprawdza i można na tym jeździć. 

 

49 minut temu, SpiderMAN napisał:

Po drugie pompka do amorka daje nawet kilkanaście atm, a także ze względu na mały tłok możesz precyzyjnie dopompować żądaną wartość ciśnienia.

Też sie zgadzam, ale nie wykorzystujesz tego ponieważ zwykle zakres do 10 atm (135 PSI) wystarcza (patrz tabela RS, nie wiem jak jest w innych amorach). Zaznaczam, że mówimy o rozwiązaniu awaryjnym przy braku pompki do amora. 

49 minut temu, SpiderMAN napisał:

Poza tymi dwoma kwestiami, pompka do amora ma zaworek umożliwiający precyzyjne upuszczenie ciśnienia, jak chcesz to zrobić klasyczną pompką do kół?

Już pisałem wcześniej - jeśłi pompka nie ma moanometru to pozostaje bazwanie na SAGu. Oba rozwiązania nie są precyzyjne,chyba że pompka ma dokładny manometr, co zdarza sie w proządnych pompkach ręcznych, a już na pewno częściej w podłogowych.

49 minut temu, SpiderMAN napisał:

Owszem możesz nacisnąć zaworek, ale w tym momencie komorę masz już pustą i pompujesz od nowa

Wszystko zależy jak się z tym zaworkiem obchodzisz. W Nepalu napompowałem na maksa ile pozwoliła mi pompk i szybkim kliknięciem na zawór usatwiłem na tyle dobrze, aby SAG był w porządku i można było dalej jeździć. 

49 minut temu, SpiderMAN napisał:

W przypadku amorków RST i pewnie paru  innych producentów też, pompką do kół nie uzyskasz 15-18 atm.

Być może tak jest, ale wprzypadku powyższego widelca (Antyszprycha lub Wojtka) nie sądze, aby zachodziła potrzeba ładowania do komory choćby 220 PSI?Jak sądzisz?

 

49 minut temu, SpiderMAN napisał:

Jak Cie lubię to nie pisz bzdur...

Nie zamierzam nikogo przekonywać, że nie warto kupować pompki dedykowanej do amoróœ,bo na pewno jest wygodniejsza w użyciu. Nawiazałem do tematu Adama wskazując alternatywę, gdy się akurat  nie ma pompki do amora.  Ja dawałem sobie radę w inny sposób. Poz atym nie lubie jak coś leży nie używane, a wydane są pieniądze.Są tacy którym nie przeszkadza mieć wsyzstko do wsyzstkiego. Ja sie dzielę doswiadczeniem, z któ©ego ktoś może skorzystac lub nie. Robie tak samo z doświadczeniami innych osób.

Tak na marginesie - też Cię lubię :) - ale zanim mnie ocenisz przeczytaj wszystkie moje wypowiedzi, sprawdź w rzeczywistości czy mam rację ( jeśli chcesz mnie złapać na błędzie) i wtedy wypowiedź Twoja będzie miała całkiem inny wymiar. 

 

 

Edytowane przez Franz Mauer
Odnośnik do odpowiedzi
16 minut temu, Franz Mauer napisał:

Oczywiscie, że nie wszytkie zwykłe pompki to ogarną i że najlepiej robić to pompką do amorów, ale można awaryjnie ( a o tym mowa) ten temat ogarnąć  np. TOPEAK 120 PSI, albo ZEFAL 116 PSI (pisałem o tym powyżej). Problem może być tylko z bikerami o wadze powyżej 99 kg, bo jak można wyczytać z tabeli RS oni potrzebują wtłoczyć od 135 PSI, więc zwykła pompka, nawet jedna z tych które wymieniłem nie da rady., chyba że podłogowa - a są takie. Ja mam 100 kg, ale ładuję 110-120 PSI. 

Te pompki są droższe niż dedykowana pompka do amorów od BETO ;)

16 minut temu, Franz Mauer napisał:

Być może tak jest, ale wprzypadku powyższego widelca (Antyszprycha lub Wojtka) nie sądze, aby zachodziła potrzeba ładowania do komory choćby 220 PSI?Jak sądzisz?

Może być taka potrzeba, moja stareńka Aerosa HT powietrzna przyjmowała 16 atm mimo tabelki z wartością 12 atm, to zależy od wagi rowerzysty i od tego gdzie jeździ, ja na asfalty ładowałem duże ciśnienie.

16 minut temu, Franz Mauer napisał:

Tak na marginesie - też Cię lubię :) - ale zanim mnie ocenisz przeczytaj wszystkie moje wypowiedzi, sprawdź w rzeczywistości czy mam rację ( jeśli chcesz mnie złapać na błędzie) i wtedy wypowiedź Twoja będzie miała całkiem inny wymiar. 

No. ;-*

Nie wytykam błędu, nie odbieraj tego w ten sposób, ja jestem bezpośredni i piszę co myślę.

 

Rozwiązanie z tego typu pompkami do kół to proteza/prowizorka.

Na chwilę ok, ale polecam mieć dedykowaną amorkom pompeczkę.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...