Skocz do zawartości

Przerobić górala... na co?

moo

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!
Dzień dobry Wszystkim, jestem tu nowy... Nie jestem specem od mechaniki rowerowej ale zupełnie zielony też nie. Majstrowałem bardzo dużo przy rowerach z lat 80tych, natomiast nie nadążam za współczesnymi rowerami. I mam taki problem...
Mam rower Giant Boulder (czyli "góral"). Rower był mało jeżdżony, potem stał ok. 15 lat w wilgotnym pomieszczeniu i ... wiadomo co dalej się stało, skorodował napęd, szprychy,  widelec przedni, linki, śruby, i inne części. W zasadzie trzeba by chyba wszystko wymienić. Wyrzucić mi po prostu szkoda, bo jest cały, niepogięty itd...
Myślałem, żeby zrobić z niego rower bez przerzutek.

Czy da się bez problemu zastosować do niego wolnobieg jednorzędowy (w oryginale jest kaseta)?
Czy w takiej ramie może pracować napęd bez przerzutek - nie ma możliwości regulacji naciągu łańcucha (chyba) - ze względu na konstrukcję haka tylnego?

Może jednak warto go wyremontować wg oryginału? A może macie jakieś inne pomysły na fajną przeróbkę?

moo

Opublikowano

Jeżeli haki są pionowe to potrzebujesz napinacza. Można wykorzystać starą przerzutkę odpowiednio zblokowaną śrubami H i L (możesz potrzebować dłuższych śrubek), albo wykorzystać gotowy napinacz przeznaczony do takich modyfikacji: https://allegro.pl/oferta/napinacz-lancucha-singlespeed-fix-ostre-fixedgear-8290514042

Możesz też próbować bez napinacza, dobrać odpowiednio długość łańcucha i rozmiary zębatek, są do tego jakieś kalkulatory w sieci. Kiedyś widziałem o tym film na yt na kanale spindatt. Wadą takiego rozwiązania jest brak możliwości niwelowania luzu wraz z wyciąganiem się łańcucha. No i oczywiście skazany jesteś na to przełożenie które ci wyjdzie z obliczeń. Można użyć łańcucha "halflink" - wówczas możliwości będą trochę większe.

Na koło z bębenkiem pod kasetę nie nakręcisz wolnobiegu, możesz pobawić się z zębatkami od kasety i podkładkami.