GBike Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Zaletą opony zwijanej jest bez wątpienia jej niższa masa w porównaniu do jej odpowiednika drutowego. Zastanawia mnie czy to jedyna zaleta owego cudu współczesnego przemysłu rowerowego. Może ktoś wie więcej w tym temacie to fajnie by było jak by podzielił się swoją wiedzą na tym forum.
egzo23 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Dodam coś od siebie zarówno na przykładzie mtb i szosy. Opona zwijana łatwiej się zakłada i układa. 1
GBike Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2017 29 minut temu, egzo23 napisał: Dodam coś od siebie zarówno na przykładzie mtb i szosy. Opona zwijana łatwiej się zakłada i układa. Czyli następny plus. Czytałem gdzieś że opona zwijana z racji braku druta ma gęstszy oplot, ale nie wiem czy to prawda.
egzo23 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 (edytowane) Nie zawsze tak jest. Piszę z głowy więc mogę się machnąć . Maxxis crossmark co mam w MTB występuje w wersji zwijanej i drutowej i ma taki sam oplot lub różnica była bardzo mała. Edytowane 21 Czerwca 2017 przez egzo23 1
Azzader Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Podobno zwijaną oponę można też zabrać w dłuższą wyprawę jako zapasową bez ryzyka że się odkształci tak czytałem w jednym opisie osobiście nie mam tego potwierdzonego:) 1
egzo23 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 To jest prawda. Ona jak jest przechowywana, czy jak ją kupujesz, to jest zrolowana niemal. 1
Azzader Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 To kolejny plusik na stronę zwijanej:)
mariuszm Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 7 minut temu, Azzader napisał: Podobno zwijaną oponę można też zabrać w dłuższą wyprawę jako zapasową bez ryzyka że się odkształci tak czytałem w jednym opisie osobiście nie mam tego potwierdzonego:) Jak najbardziej. Zwijana może przybrać płaską formę, np. jak tu Ja przed pierwszym założeniem formuję rękami takiego placka aby przypominała oponę i dopiero wówczas nakładam na obręcz. "Zwijka" jest lżejsza, a w przypadku niektórych firm zrobiona z innych, lepszych, materiałów. Nie mam zbyt dużego porównania bo miałem tylko tanie druciane opony Authora Spanker a potem już tylko "zwijki" Vittoria/Geax ale "zwijki" wydają mi się bardziej elastyczne, lepiej "kleją" się do podłoża w terenie. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się