Rekomendowane odpowiedzi

mGniew
Napisano (edytowane)

Siem Szaje!

Poniżej Trek Domane zakupiony w 2019, który zastąpił mojego CAADa 12 Disc - ponieważ dobrali (wtedy się jeszce nie znałem) mi w sklepie za mały rozmiar i cierpień nie było końca. Szukałem geomertrii sportowej, ale sprzedawca przekonał mnie, że warto się zastanowić nad Endurance i np. pokombinować z ustawieniem. Byłem strasznie sceptycznie nastawiony, ale znowu zaufałem sprzedawcy (wtedy już już trochę znałem)... i nie żałuję :)

Jestem w pełni usatysfakcjonowany, wydaje mi się, że znalazłem idealny kompromis pomiędzy prędkością i wygodą. Rower doskonale tłumi nierówności, dobrze się toczy na tubelessacch i spokojnie moża na nim poszaleć. Zmiana kół nadała mu trochę bardziej zadziornego charakteru, odnoszę wrażenie, że jest zrywniejszy i bardziej "niespokojny".

Jeżeli będziecie mieli jakieś pytania, to postaram się w miarę możliwości na nie odpowiedzieć :)

 

Dane techniczne

Rama - Włókno węglowe OCLV Serii 500, przedni i tylny rozdzielacz IsoSpeed, zwężana główka ramy, wkład suportu BB90, hamulce tarczowe Flat Mount, oś przelotowa 12 mm, wewnętrzne prowadzenie linek, ukryte mocowania błotników, prowadnica łańcucha 3S, zgodność z DuoTrap S, maszt podsiodłowy Ride Tuned

Widelec - Domane z włókna węglowego pod hamulce tarczowe, zwężana rura sterowa z włókna węglowego, hamulce tarczowe flat mount, oś przelotowa 12 mm

Przednia piasta - DT Swiss 350 ratchet 56s

Tylna piasta - DT Swiss 350 ratchet 56s

Obręcze -  Evanlite 50mm 

Opony -GP 5000 Tubeless 28'

Manetki - Shimano 105, 11-biegowe

Przerzutka przednia Shimano 105 , zintegrowana

Przerzutka tylna Shimano 105 

Korba - Ultegra r8000 52/36 left 

Pomiar mocy - Ronde II na lewe ramię

Oś suportu BB90

Kaseta - Ultegra r8000, 11-34, 11-rzędowa

Łańcuch - Shimano 105

Pedały - 105

Zestaw hamulcowy

Tarczowe hydrauliczne flat mount Shimano 105 z tarczamii Dura-Ace 160mm

94155640_3398599793502239_5550968050070585344_o.jpg

Edytowane przez mGniew
  • Lubię to! 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
korea83

Piękna maszyna, rewelacyjnie się prezentuje na tych kołach 👍

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przemo

Pytanko.. mam akurat ten model ale z 2020 w czerwonym kolorze...

 

Jak ci się jeździ na oponach tubless 28c

Zastanawiam się nad wymianą "fabrycznych" 32c na właśnie GP5000 albo 25c albo 28c

Jak na razie w grę wchodziły dętki.... ale tubless kusi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzeszaldo

ładna maszyna tylko dlaczego te Domane są takie ciężkie ??

i mam pytanie, prawda to ze geometria w Domane jest bardzo wygodna, mówią ze to taki "kanapowiec" wśród rowerów ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mGniew
Pytanko.. mam akurat ten model ale z 2020 w czerwonym kolorze...
 
Jak ci się jeździ na oponach tubless 28c
Zastanawiam się nad wymianą "fabrycznych" 32c na właśnie GP5000 albo 25c albo 28c
Jak na razie w grę wchodziły dętki.... ale tubless kusi.

Gratulacje zakupu :)

Polecam, pięknie się toczą i mocno wpływają na komfort jazdy, czuje ze lepiej wyrównują nierówności . Nie jestem do końca pewny jak mleko sprawuje się w wyniku awarii, ale jeszcze się, odpukać, nie zdarzyło:) jeździłem na 25 i przerzuciłem się na 28.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mataman
ładna maszyna tylko dlaczego te Domane są takie ciężkie ??
i mam pytanie, prawda to ze geometria w Domane jest bardzo wygodna, mówią ze to taki "kanapowiec" wśród rowerów ..
Dziś miałem okazję przetestować SLR7 eTap. Mega,nega wygodny rower, tłumi każde drganie z drogi. Ścieżka z kostki wydaje się płaska, coś pięknego. Cena niestety zabija.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mGniew
ładna maszyna tylko dlaczego te Domane są takie ciężkie ??
i mam pytanie, prawda to ze geometria w Domane jest bardzo wygodna, mówią ze to taki "kanapowiec" wśród rowerów ..

Obecna waga to coś w granicach 8,7kg z koszykami, pedałami i uchwytem na Garmina oraz Varię, bez szpeju, coś w granicach 8,4kg w rozmiarze 58. Nie jestem przewrażliwiony na punkcie wagi roweru, w momencie gdy sam ważę 87kg to nie uważam żeby 1kg wagi roweru miał szczególny wpływ na odczucia jazdy dla takiego amatora jak ja. Zobacz, ze nowa Emonda SL 6 waży tyle co zeszłoroczne Domane SL 6. Rowery trochę puchną, widać trend wypierania znaczenia wagi przez aerodynamikę. Madone SL 6 wazy 8,7 kg w rozmiarze 56 cm.

Odnośnie geometrii, to „stockowo” gdy wyjeżdża z salonu to rzeczywiście jest dziadkowa, natomiast można ja ustawić pod siebie poprzez wywalenie podkładek, obniżenie mostka i kierownicy. Rower i tak w bardziej ekstremalnym ułożeniu jest mniej responsywny niż np. taki ścigant CAAD, ale Domane lepiej trzyma prędkość i mam na nim większa frajdę z jazdy. Spokojnie możesz mocno na nim kręcić i się nisko ułożyć. Cancellara na Domane wykręcił średnią 45 km/h, fakt ze miał zmieniona geometrię, ale jakby nie patrzeć to wciąż Domane.

Niektórzy tez mawiają, ze to rower z plasteliny i się ugina jak żelek. Wykręciłem na nim maksymalna moc w granicach 1500w i czułem, ze dalej mógłby przyjąć więcej, a ja jestem za słaby :D Chyba to po prostu tak, ze każdy zachwala swoje. I niektórym purystom ciężko zaakceptować fakt, ze rower szosowy może być komfortowy, szybki i o zgrozo, 6febd082295aa3cd8cdf147d22968036.jpg
z tarczami.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzeszaldo
W dniu 21.07.2020 o 21:55, mGniew napisał:


Obecna waga to coś w granicach 8,7kg z koszykami, pedałami i uchwytem na Garmina oraz Varię, bez szpeju, coś w granicach 8,4kg w rozmiarze 58. Nie jestem przewrażliwiony na punkcie wagi roweru, w momencie gdy sam ważę 87kg to nie uważam żeby 1kg wagi roweru miał szczególny wpływ na odczucia jazdy dla takiego amatora jak ja. Zobacz, ze nowa Emonda SL 6 waży tyle co zeszłoroczne Domane SL 6. Rowery trochę puchną, widać trend wypierania znaczenia wagi przez aerodynamikę. Madone SL 6 wazy 8,7 kg w rozmiarze 56 cm.

Odnośnie geometrii, to „stockowo” gdy wyjeżdża z salonu to rzeczywiście jest dziadkowa, natomiast można ja ustawić pod siebie poprzez wywalenie podkładek, obniżenie mostka i kierownicy. Rower i tak w bardziej ekstremalnym ułożeniu jest mniej responsywny niż np. taki ścigant CAAD, ale Domane lepiej trzyma prędkość i mam na nim większa frajdę z jazdy. Spokojnie możesz mocno na nim kręcić i się nisko ułożyć. Cancellara na Domane wykręcił średnią 45 km/h, fakt ze miał zmieniona geometrię, ale jakby nie patrzeć to wciąż Domane.

Niektórzy tez mawiają, ze to rower z plasteliny i się ugina jak żelek. Wykręciłem na nim maksymalna moc w granicach 1500w i czułem, ze dalej mógłby przyjąć więcej, a ja jestem za słaby :D Chyba to po prostu tak, ze każdy zachwala swoje. I niektórym purystom ciężko zaakceptować fakt, ze rower szosowy może być komfortowy, szybki i o zgrozo, 6febd082295aa3cd8cdf147d22968036.jpg
z tarczami.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

dzieki za szczegolowy opis , a miales moze okazje jezdzic Emonda aby porowna z Domane ??

u ciebie te stozki daja taki pazur temu rowerowi , wyglada super 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.