Skocz do zawartości

Karbon SPIKE B30 (2016)


TomDybu

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Przedstawiam mój Karbon SPIKE B30


RAMA:

Wysokość ramy 19" (mój wzrost 185)

Materiał KARBON ALU SUPERLITE

Widelec SUNTOUR XCM 100MM Z BLOKADĄ Z MANETKI

Stery PÓŁZINTEGROWANE STAL 1 1/8"


KOMPONENTY:

Kierownica UNO, ALUMINIUM

Chwyty WTB WEIRWOLF, DWUSKŁADNIKOWE

Wspornik kierownicy UNO, ALUMINIUM

Wspornik siodła UNO, ALUMINIUM

Siodło WTB PURE V

Pedały ALUMINIUM, ŁOŻYSKOWANE (mam w planach zmienić na SPD PD-M520)


NAPĘD:

Manetki SHIMANO ALTUS SL-M310

Przerzutka przednia SHIMANO ALTUS FD-M190

Przerzutka tylna SHIMANO ALIVIO SHADOW RD-M4000

Hamulce SHIMANO BR-M396, HYDRAULICZNE, TARCZE przód 180mm, tył 160mm

Kaseta SHIMANO CS-HG30 11-32T

Łańcuch KMC-Z72

Mechanizm korbowy SHIMANO FC-M311

Środek Suportu NECO, WKŁAD USZCZELNIANY


KOŁA:

Obręcze KARBON RACING DISC, STOŻKOWE

Opony Continental Race King Sport 29x2.2  (były WTB WOLVERINE 29X2.2")

Piasty SHIMANO RM66, CENTERLOCK, USZCZELNIANE

Szprychy CZARNE

Dętki RUBENA, AV


WAGA: 
ok. 15kg :/

KOLOR:
POMARAŃCZOWO/NIEBIESKO/BIAŁY

 

bik.jpg

Edytowane przez TomDybu
Opublikowano

Jak na budżetowy rower to rama ma piękny kształt. Szkoda tylko, że nazwa nie odzwierciedla się w wadze roweru :) Ale z czasem może się zmienić - na razie po wodzie nie jeździj ;)

Opublikowano

Ile? 15kg.

Straszliwe kowadło, ale wygląda ładnie, jak na pomykanie na asfalty to Ci ta waga szybko zacznie przeszkadzać...

 

Marceliszpakbike
Opublikowano (edytowane)

Kolorystycznie fantastycznie ale waga tankowca :D

Po paru modyfikacjach może być niezłym pomykaczem.

Edytowane przez Marceliszpakbike
Opublikowano

Ten widelec waży " pół tony " koła też pewnie swoje.
Ale taki urok " tanich " mtb
Kolor super

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Dajcie spokój z tą wagą rowera, Nairo Quintana miał też ciężki rower i pod górkę do szkoły i co wielki kolarzem jest:D

Edytowane przez marekctr
Opublikowano

Ja nic nie mówię :) sam nie mam też piórka. :)

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Zawsze można widelec wymienic na sztywny i już 2kg mniej ja w moim marinie taką operacje przeprowadze oczywiście jeżeli na komforcie zależy to widelec carbonowy trawers provog 29 koło 500 zł nowy więc to byłby jeden z tańszych i skutecznych rozwiązań jak z kasą słabo (jak u mnie :D) to polecam mosso m5 lub md5. Raczej i tak aktualny amortyzator w tym rowerze nie powala pewnie kulturą pracy. 

Swoją drogą zacny wygląd jak na lotniskowca.

Opublikowano

Można wyrwać nowego liska z demontażu za jakieś 1000 zł, trzeba mieć trochę farta. Mi się udało. Widelec jest super, a waga ponad kilogram mniej :)

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Zapraszam do tematu z moim GT Avalanche :)
Foxa floata evolution 32 ctd. To już prawie dwa lata temu było :) i to w sklepie stacjonarnym.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A zajże napewno ja kiedyś wyrwałem rockshox-a recon za 360zł w sklepie stacjonarnym. Jakis klient serwisu przyjechał z rowerem na zmiane amortyzatora bo wolał fox-a/marzzochi-ego już nie pamiętam

Opublikowano

Co do wagi to nie jestem w 100% pewny tych 15kg. tak mi gościu powiedział w sklepie. Jak na razie nie mam jak sprawdzić ile tak dokładnie waży.

Co do wymiany amortyzatora na sztywny widelec już się zastanawiałem, (bo coś szwankuje) ale nie wiem jak to będzie z geometrią...

 

strava.png

 

Opublikowano

ogólnie jak na karbon bardzo ciężki, kosztem drogiej ramy masz podstawowy osprzęt, także lepiej może kupić aluminium na lepszym osprzęcie

  • Pomógł 1
Opublikowano (edytowane)

Hahah, rama jest aluminiowa, a Karbon to nazwa firmy :D
 

strava.png

 

Edytowane przez TomDybu
Opublikowano
1 godzinę temu, TomDybu napisał:

Co do wagi to nie jestem w 100% pewny tych 15kg. tak mi gościu powiedział w sklepie. Jak na razie nie mam jak sprawdzić ile tak dokładnie waży.

Co do wymiany amortyzatora na sztywny widelec już się zastanawiałem, (bo coś szwankuje) ale nie wiem jak to będzie z geometrią...

 

strava.png

 

Najprostszy sposób zmierzenia wagi to stanąć na wadze, zobaczyć wynik. Następnie stanąć na wadze z rowerem i odjąć. Bądź po prostu oprzeć rower jednym kołem na wadze, tyle o ile go trzymając.

W razie zmiany widelca polecam też zmienić stery. Zawsze to dodatkowe gramy. Na wielu drobnych rzeczach można ugrać nawet ze 2kg.

Opublikowano

Fajny Karbon, wkrótce wrzucę tutaj swojego (Trail R4). Ale rzeczywiście waga tych rowerów bardziej przypomina metr sześcienny węgla, niż cokolwiek, co leżało obok włókna węglowego. :D Mój Karbon przed modyfikacjami ważył ~15,4kg. Zakładam, że teraz będzie ~14,5kg, a taką różnicę wyraźnie czuć podczas jazdy.

 

W kwestii widelca, ja na starcie miałem XCT - sprężynowiec, 100mm. Był masakryczny pod względem kultury i skuteczności. W jego miejsce zamocowałem XCR-a:
http://rowerowy.com/sklep/czesci/amortyzatory/cross-county-marathon/prod/xcr-rl-r-air27
600g mniej, a różnica wyraźnie odczuwalna podczas jazdy i podczas wnoszenia po schodach. ;) Polecam inwestycje w coś lżejszego i powietrznego. Jak widzisz, nie musi to kosztować fortuny. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...