TomDybu Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 (edytowane) Witam, Przedstawiam mój Karbon SPIKE B30 RAMA: Wysokość ramy 19" (mój wzrost 185) Materiał KARBON ALU SUPERLITE Widelec SUNTOUR XCM 100MM Z BLOKADĄ Z MANETKI Stery PÓŁZINTEGROWANE STAL 1 1/8" KOMPONENTY: Kierownica UNO, ALUMINIUM Chwyty WTB WEIRWOLF, DWUSKŁADNIKOWE Wspornik kierownicy UNO, ALUMINIUM Wspornik siodła UNO, ALUMINIUM Siodło WTB PURE V Pedały ALUMINIUM, ŁOŻYSKOWANE (mam w planach zmienić na SPD PD-M520) NAPĘD: Manetki SHIMANO ALTUS SL-M310 Przerzutka przednia SHIMANO ALTUS FD-M190 Przerzutka tylna SHIMANO ALIVIO SHADOW RD-M4000 Hamulce SHIMANO BR-M396, HYDRAULICZNE, TARCZE przód 180mm, tył 160mm Kaseta SHIMANO CS-HG30 11-32T Łańcuch KMC-Z72 Mechanizm korbowy SHIMANO FC-M311 Środek Suportu NECO, WKŁAD USZCZELNIANY KOŁA: Obręcze KARBON RACING DISC, STOŻKOWE Opony Continental Race King Sport 29x2.2 (były WTB WOLVERINE 29X2.2") Piasty SHIMANO RM66, CENTERLOCK, USZCZELNIANE Szprychy CZARNE Dętki RUBENA, AV WAGA: ok. 15kg KOLOR: POMARAŃCZOWO/NIEBIESKO/BIAŁY Edytowane 20 Czerwca 2017 przez TomDybu
Franz Mauer Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Jak na budżetowy rower to rama ma piękny kształt. Szkoda tylko, że nazwa nie odzwierciedla się w wadze roweru Ale z czasem może się zmienić - na razie po wodzie nie jeździj
Gość Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Ile? 15kg. Straszliwe kowadło, ale wygląda ładnie, jak na pomykanie na asfalty to Ci ta waga szybko zacznie przeszkadzać...
Marceliszpakbike Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 (edytowane) Kolorystycznie fantastycznie ale waga tankowca Po paru modyfikacjach może być niezłym pomykaczem. Edytowane 20 Czerwca 2017 przez Marceliszpakbike
egzo23 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Ten widelec waży " pół tony " koła też pewnie swoje. Ale taki urok " tanich " mtbKolor superWysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
marekctr Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 (edytowane) Dajcie spokój z tą wagą rowera, Nairo Quintana miał też ciężki rower i pod górkę do szkoły i co wielki kolarzem jest Edytowane 20 Czerwca 2017 przez marekctr
egzo23 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Ja nic nie mówię sam nie mam też piórka. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
PawełXC Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Zawsze można widelec wymienic na sztywny i już 2kg mniej ja w moim marinie taką operacje przeprowadze oczywiście jeżeli na komforcie zależy to widelec carbonowy trawers provog 29 koło 500 zł nowy więc to byłby jeden z tańszych i skutecznych rozwiązań jak z kasą słabo (jak u mnie ) to polecam mosso m5 lub md5. Raczej i tak aktualny amortyzator w tym rowerze nie powala pewnie kulturą pracy. Swoją drogą zacny wygląd jak na lotniskowca.
egzo23 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Można wyrwać nowego liska z demontażu za jakieś 1000 zł, trzeba mieć trochę farta. Mi się udało. Widelec jest super, a waga ponad kilogram mniej Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
egzo23 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Zapraszam do tematu z moim GT Avalanche Foxa floata evolution 32 ctd. To już prawie dwa lata temu było i to w sklepie stacjonarnym. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
PawełXC Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 A zajże napewno ja kiedyś wyrwałem rockshox-a recon za 360zł w sklepie stacjonarnym. Jakis klient serwisu przyjechał z rowerem na zmiane amortyzatora bo wolał fox-a/marzzochi-ego już nie pamiętam
TomDybu Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2017 Co do wagi to nie jestem w 100% pewny tych 15kg. tak mi gościu powiedział w sklepie. Jak na razie nie mam jak sprawdzić ile tak dokładnie waży. Co do wymiany amortyzatora na sztywny widelec już się zastanawiałem, (bo coś szwankuje) ale nie wiem jak to będzie z geometrią...
pitmax Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 ogólnie jak na karbon bardzo ciężki, kosztem drogiej ramy masz podstawowy osprzęt, także lepiej może kupić aluminium na lepszym osprzęcie 1
TomDybu Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2017 (edytowane) Hahah, rama jest aluminiowa, a Karbon to nazwa firmy Edytowane 21 Czerwca 2017 przez TomDybu
ponczi Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 1 godzinę temu, TomDybu napisał: Co do wagi to nie jestem w 100% pewny tych 15kg. tak mi gościu powiedział w sklepie. Jak na razie nie mam jak sprawdzić ile tak dokładnie waży. Co do wymiany amortyzatora na sztywny widelec już się zastanawiałem, (bo coś szwankuje) ale nie wiem jak to będzie z geometrią... Najprostszy sposób zmierzenia wagi to stanąć na wadze, zobaczyć wynik. Następnie stanąć na wadze z rowerem i odjąć. Bądź po prostu oprzeć rower jednym kołem na wadze, tyle o ile go trzymając. W razie zmiany widelca polecam też zmienić stery. Zawsze to dodatkowe gramy. Na wielu drobnych rzeczach można ugrać nawet ze 2kg.
drWoodson Opublikowano 26 Czerwca 2017 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Fajny Karbon, wkrótce wrzucę tutaj swojego (Trail R4). Ale rzeczywiście waga tych rowerów bardziej przypomina metr sześcienny węgla, niż cokolwiek, co leżało obok włókna węglowego. Mój Karbon przed modyfikacjami ważył ~15,4kg. Zakładam, że teraz będzie ~14,5kg, a taką różnicę wyraźnie czuć podczas jazdy. W kwestii widelca, ja na starcie miałem XCT - sprężynowiec, 100mm. Był masakryczny pod względem kultury i skuteczności. W jego miejsce zamocowałem XCR-a:http://rowerowy.com/sklep/czesci/amortyzatory/cross-county-marathon/prod/xcr-rl-r-air27 600g mniej, a różnica wyraźnie odczuwalna podczas jazdy i podczas wnoszenia po schodach. Polecam inwestycje w coś lżejszego i powietrznego. Jak widzisz, nie musi to kosztować fortuny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się