Skocz do zawartości

Serwis piasty, zużycie opon

paulonio

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, wybaczcie za takie pewnie banalne pytania, ale jestem początkujący w kwestiach serwisowych.

Jestem szczęśliwym posiadaczem szosy Merida Scultura 500 (2017: https://katalog.bikeworld.pl/2017/web/produkt/rowery/szosowe/merida/50574/scultura_500)

Słyszałem, że powinno się wymieniać przed każdym sezonem smar w piastach kół. To prawda? Jakich narzędzi będę potrzebować do tego? Co jeszcze powinno się robić regularnie poza podstawami: czyszczenie i smarowanie łańcucha, czyszczenie innych elementów, regulacja hamulców, przerzutek, sprawdzenie ogólnego stanu?

Drugie moje pytanie: na oponach powstały mi takie hmm, pęknięcia równolegle do obręczy jak na zdjęciu. Myślicie, że opony do wymiany?

IMG_20200318_194402.jpg
Opublikowano
2 godziny temu, paulonio napisał:

Słyszałem, że powinno się wymieniać przed każdym sezonem smar w piastach kół. To prawda? Jakich narzędzi będę potrzebować do tego? Co jeszcze powinno się robić regularnie poza podstawami: czyszczenie i smarowanie łańcucha, czyszczenie innych elementów, regulacja hamulców, przerzutek, sprawdzenie ogólnego stanu?

łooo jak każdy tak by robił to by piasty były wieczne :D 

Ale poważnie to raczej dobre zalecenie niż standard. Naturalnie można to zrobić . Musisz się dowiedzieć czy to koło na maszynówkach czy na kulkach.

Regularnie powinno się sprawdzać luzy: na sterach, kołach, korbie, wszystkie śrubki sprawdzać, stan opon, ciśnienie, stan łańcucha i napędu itd....

Noo i wydaję mi się że guma opony sparciała. 

Opublikowano

Guma nie sparciała, to normalna rzecz w tych jak i w wielu innych oponach szosowych.  Takie pękniecie po całej średnicy opony przed wskaźnikiem ( lub na nim) często jest od "nowości" ( wyłazi po pierwszym 100 km jak sobie opona popracuje na wysokim ciśnieniu).

15 godzin temu, paulonio napisał:

Słyszałem, że powinno się wymieniać przed każdym sezonem smar w piastach kół. To prawda?