Skocz do zawartości

Nowy kask - czy jest niedopasowany?

Buhaj47

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zamówiłem przez internet w promocji kask Giro Agilis (rozmiar 59-63 cm, obwód głowy 61 cm), i nie jestem pewien, czy jest on dobrze dopasowany - to mój pierwszy kask. Otóż, mam wrażenie, jakby był on trochę ciasny na skroniach - po wyjęciu przedniej wkładki jest trochę lepiej, mogę włożyć z boku między kask a głowę mały palec. Z przodu z wkładką czy bez jestem w stanie zmieścić między kaskiem a głową kciuka. Kask trzyma się na głowie bez zapiętych pasków, po zaciśnięciu szczęk czuję, że skronie napierają na przednią wkładkę.

Nie mam doświadczenia w kaskach, czy to uczucie minie (a może kask powinien przylegać do skroni?), czy jednak to oznaka, że kask nadaje się do zwrotu?

Opublikowano

Masz ewidentnie niedopasowany do kształtu głowy kask. Zwróć i zamów coś innego. Z kaskami niestety jest trochę jak z siodełkami - trzeba mierzyć, bo to co dla jednego wygodne, dla drugiego już takie nie będzie.

Raz napaliłam się na kask Endury. Podobał mi się kształt, kolor, specyfikacja, cena itd. Niestety, po przymierzeniu miałam dokładnie taki sam objaw jak u Ciebie - ucisk w skroniach pomimo dobrze dobranego rozmiaru. Nie kupiłam, bo kask musi być przede wszystkim wygodny. Obecnie posiadam kilka różnych kasków i mam je tak dobrane, że zaraz po założeniu zapominam, że mam je na głowie.

Opublikowano

Myślę, że źle dopasowany. Nie powinno nigdzie być uczucia ucisku, bo nie dasz rady go mieć dłużej na glowie,  niż tylko chwilę. 

Opublikowano

Też chciałem kupić giro, ale po prostu nie leżał na mojej głowie. Miałem podobne uczucie jak ty. Większy rozmiar był po prostu za duży.

• 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie zakładam nowego wątku, problem wpisuje się w ten temat.