Skocz do zawartości

Romet Sport (1979)


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Szajbajki mam do was prośbe czy możecie podrzucić pomysł na odnowienie/przerobienie starego pociwego rometa na fajną maszynke na dłuższe dystansy w mieście i by miał nie bagatelny wygląd.

Rower wymaga pełnego remontu jak i nowych części więc jak ktoś ma pomysł jak i jakieś części odsprzedać bylbym wdzięczny.

Rama: Romet Sport

Wkład suportu:klin

Blaty: Romet Custom Race ( Polska podróbka Campaniolo ale z gorszych materiałów)

Piasty: Przód ZRR Huragan. Tył Romet Sport

Obręcze: Romet 27i1/8

Przerzótka tył: Favorit ? Prawdopodobnie

Wolnobieg: Baron (4rz)

Mniej więcej to tyle z osprzętu więcej nie ma co pisać

Za pomoc i zaangażowanie z góry dziękuje. :D

20170620_121459.jpg 20170620_121516.jpg 20170620_121523.jpg 20170620_121540.jpg 20170620_121551.jpg 20170620_121600.jpg Edytowane przez PawełXC
Odnośnik do komentarza

Po pierwsze wywal tą korbę na kliny, bo przy każdym dystansie powyżej 20km zacznie skrzypieć (potwierdzone info). Po drugie potrzebujemy więcej szczegółów. Jaki masz budżet? Chcesz go unowocześnić czy zrobić klasyka? Odnawianie czy zmiana części? :D

 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Co do klinu to napewno wylatuje poniewaź jezdziłem na tym rowerze i wiem co jest 5 bardziej myślałem o klasyku z jakimś delikatnym nowoczesnym sznytem budżet do ustalenia. Myślałem o przemalowaniu na kolor miedziany metalik i nałożenie orginalnych kalkomani.

 

A tak btw ma ktoś pomysł jak koło 28" zmieścić w tak dziwną rame pięknie by było zmieścić bardziej unowocześnione koła.

Edytowane przez PawełXC
Nie zaktualizowana przeglądarka ucina kawałek tekstu
Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, PawełXC napisał:

A tak btw ma ktoś pomysł jak koło 28" zmieścić w tak dziwną rame pięknie by było zmieścić bardziej unowocześnione koła.

Może być problem ze zmieszczeniem współczesnego tylnego koła ze względu na szerokość piasty.

Drugi problem napotkasz w przypadku zmiany przedniej przerzutki - brak ślizgacza.

Odnośnik do komentarza

Jeśli mogę polecić, to poszukaj najpierw inspiracji u dwóch Youtuberów, którzy lubią się bawić w klasyki: "BikeIt UK " oraz  "RJ The Bike Guy."  

Z poszerzeniem tylnego widelca pod piastę nie powinno być problemu, tylko trzeba to zrobić umiejętnie by leciwe spawy nie puściły. Ślizgacz linki pod przednią przerzutkę też jest problemem, ale nie jest nie do rozwiązania. Sam, przerabiając niegdyś jakąś no-name'ową konstrukcję, wziąłem ramę do sklepu rowerowego i dobrałem ślizgacz. Z resztą w dobie dzisiejszej technologi, zaprojektujemy coś i wydrukujemy w 3d jak trzeba ;) 

Taka maszyna, jest fajna pod "rzeźbienie", na pewno nie będzie to czyściutkie składanie, trzeba się pobawić w ślusarza, artystę, akrobatę. Jeśli masz choćby minimalne umiejętności manualne, dasz radę :D

A tu podobny temat: 

 

Edytowane przez Rolo
Odnośnik do komentarza

Dzięki za podpowiedż napewno obejrze ja myslałem o projekcie który gdzieś wyszperałem mianowicie to byl romet huragan na oponach schwalbe Big Apple albo Big Ben i prosta kiera z unowocześnionymi skórzanymi chwytami 

48 minut temu, Rolo napisał:

Jeśli mogę polecić, to poszukaj najpierw inspiracji u dwóch Youtuberów, którzy lubią się bawić w klasyki: "BikeIt UK " oraz  "RJ The Bike Guy."  

Z poszerzeniem tylnego widelca pod piastę nie powinno być problemu, tylko trzeba to zrobić umiejętnie by leciwe spawy nie puściły. Ślizgacz linki pod przednią przerzutkę też jest problemem, ale nie jest nie do rozwiązania. Sam, przerabiając niegdyś jakąś no-name'ową konstrukcję, wziąłem ramę do sklepu rowerowego i dobrałem ślizgacz. Z resztą w dobie dzisiejszej technologi, zaprojektujemy coś i wydrukujemy w 3d jak trzeba ;) 

Taka maszyna, jest fajna pod "rzeźbienie", na pewno nie będzie to czyściutkie składanie, trzeba się pobawić w ślusarza, artystę, akrobatę. Jeśli masz choćby minimalne umiejętności manualne, dasz radę :D

A tu podobny temat: 

 

Co do zdolności manualnych jestem plastykiem (farby olejne te sprawy) 3 Lata na mechanice samochodowej więc szlifierka spawarka drobne frezy itp to lużno

Odnośnik do komentarza

Cześć,

to pierwszy mój post na forum,

Witam,

Co do Rometa, mam takiego od nowości czyli 87' albo 86' w 98' przeszedł kompletna przemianę z późniejszymi drobnymi modyfikacjami.

Do rzeczy,

koła z piastą 130mm wsadzisz spokojnie, rama wytrzyma trzeba delikatnie rozciągnąć ją na boki zakładając koło, NIE rób tego na oko i bez koła

dopasuj od razu koło.

Wymień koła te oryginalne są stalowe i chromowane, i hamują jako tako na suchej nawierzchni ale jak będą wilgotne albo mokre lecisz jak przecinak.

Przednią przerzutkę można dopasować z obejma ze starszych modeli np: Campagnolo rozmiar rury jest standardowy pod starsze modele.

Zobacz: rower klika lat temu tera ma napęd 10s i klamkomanetki Shimano 6600 i działa

  • Pomógł 2
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, GreQ napisał:

Cześć,

to pierwszy mój post na forum,

Witam,

Co do Rometa, mam takiego od nowości czyli 87' albo 86' w 98' przeszedł kompletna przemianę z późniejszymi drobnymi modyfikacjami.

Do rzeczy,

koła z piastą 130mm wsadzisz spokojnie, rama wytrzyma trzeba delikatnie rozciągnąć ją na boki zakładając koło, NIE rób tego na oko i bez koła

dopasuj od razu koło.

Wymień koła te oryginalne są stalowe i chromowane, i hamują jako tako na suchej nawierzchni ale jak będą wilgotne albo mokre lecisz jak przecinak.

Przednią przerzutkę można dopasować z obejma ze starszych modeli np: Campagnolo rozmiar rury jest standardowy pod starsze modele.

Zobacz: rower klika lat temu tera ma napęd 10s i klamkomanetki Shimano 6600 i działa

A czy klockami gumowymi/źywicznymi lub grafitowymi/syntetycznymi nie da się załatwić problemu z hamowaniem na stalowych obręczach. A po drugie czy rama wytrzyma scißnięcie i rozszerzenie pod opone schwalbe.

Odnośnik do komentarza

Co do klocków, kombinowalem z roznymi mieszankami gumy, (pracowalem w zakładzie Stomil Piastow) i nic to nie dalo, zalozylem obrecze polskie na szytki, bylo odpowiednie hamowanie i duzo nizsza waga.

Co do opon to spokojnie, ta rama jest idealna na rower zimowy, wlasnie w tym okresie trener wymagał od nas zebyśmy mieli błotniki i takowe były pełne mocowane do poprzeczki przy suporcie i do hamulca i oczywiscie druty przy hakach i bylo kupe miejsca.

Co do ściskania i rozciagania to tak jak napisalem weź kolo z piastą 130mm najlepiej bez kasety, łańcucha, i zmieniarki i wtedy zobaczysz jak nie wiele potrzeba aby to kolo weszło 2mm na srtone i postępujesz tak jakbyś zakładał koło z tym ze musisz delikatnie rozciagnac a koło samo wejdzie.

Widziales na fote mojego roweru stoi na kolach z piastami SH 6400 po ktoryms razie dojdziesz do wprawy

Odnośnik do komentarza
25 minut temu, GreQ napisał:

Co do klocków, kombinowalem z roznymi mieszankami gumy, (pracowalem w zakładzie Stomil Piastow) i nic to nie dalo, zalozylem obrecze polskie na szytki, bylo odpowiednie hamowanie i duzo nizsza waga.

Co do opon to spokojnie, ta rama jest idealna na rower zimowy, wlasnie w tym okresie trener wymagał od nas zebyśmy mieli błotniki i takowe były pełne mocowane do poprzeczki przy suporcie i do hamulca i oczywiscie druty przy hakach i bylo kupe miejsca.

Co do ściskania i rozciagania to tak jak napisalem weź kolo z piastą 130mm najlepiej bez kasety, łańcucha, i zmieniarki i wtedy zobaczysz jak nie wiele potrzeba aby to kolo weszło 2mm na srtone i postępujesz tak jakbyś zakładał koło z tym ze musisz delikatnie rozciagnac a koło samo wejdzie.

Widziales na fote mojego roweru stoi na kolach z piastami SH 6400 po ktoryms razie dojdziesz do wprawy

Dzięki za odpowiedż prawdopodobnie w następnym tygodniu zaczne rozbiórke i przygotowania do malowania/napraw.

Ale posiadam jeszcze jedno pytanie jak taki zastany suport odkręcić dzisiaj próbowalem (oczywiście na patęcie bez odpowiednich kluczy) i ani rusz jak stoi ośka tak stoi tak samo te nakrętki a nie chciałbym urwać bo nie posiadam takich gwintowników

Odnośnik do komentarza

Ja nie miałem tego problemu bo rower był ciągle w ruchu, ale jak potrzebowałem rozebrać suport to odkręcałem go młotkiem i śrubokrętem (takim w który można było uderzać młotkiem).

Najpierw wsadź suport do miseczki tak żeby można było go namoczyć w coca coli, niech się pomoczy możesz zastosować jakiś rozpuszczalnik.

wepnij koła jeśli jest możliwość do ja napompuj i zacznij delikatnie pukać w nakrętkę kontrującą albo użyj starego klucz do tego typu nakrętek taki jak był w (składakach Wigry 3 ) jak odkręcisz nakrętkę to tak samo odkręć lewą miskę.

Jeśli masz dostęp do imadła zamontuj w nim stary płaski pilnik albo jakiś płaskownik taki który będzie pasował w szczelinę w misce prawej (powinna być nacięta) i kręć ramą tak będziesz miał większą dźwignię.

A jak nie to pozostaje improwizacja.

Jeśli będziesz coś spawał przy ramie to sprawdź czym była lutowana/spawana fabrycznie czy mosiądz czy cyna, jeśli to drugie to uważaj żebyś nie wypalił dziur, i ne spawaj jej na pewno elektrodami tylko palnik.

Odnośnik do komentarza

Tak wiem palniczek cyna i jazda pracy od groma. Niestety widelec pęknięty przy sterówce może spróbuje pospawać i wyszlifować. A lakier potraktuje chemią by nie za bardzo rysować powieszchni skróce sobie robote przy malowaniu

Odnośnik do komentarza
Dnia 06/23/2017 o 10:15, PawełXC napisał:

Tak wiem palniczek cyna i jazda pracy od groma. Niestety widelec pęknięty przy sterówce może spróbuje pospawać i wyszlifować. A lakier potraktuje chemią by nie za bardzo rysować powieszchni skróce sobie robote przy malowaniu

Hmmm jak widelec pekniety to troche kiszka, spawany raczej sie nie nadaje do jazdy. A korek byl od spodu w sterowce czy nie?

I jaki rozmiar masz tej ramy, 560?

Odnośnik do komentarza

Rozmiar ramy z tego co pamiętam od suportu do zacisku mam 58 cm a korka nasoadowego u mnie wogle go nie ma.

Wymoczyłem suport i niespodzianka  suport stoi a ja jeden klucz neo pogiełem a drugi pękł :(

Odnośnik do komentarza

Może w złą stronę odkręcasz :/

spróbuj może z imadłem.

A co do widelca, to nabij od spodu jakiś kawałek drewna w widelec jak już będziesz miał gotowy rower do jazdy, zapobiega to ich pękaniu.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...