Qane Opublikowano 18 Czerwca 2017 Opublikowano 18 Czerwca 2017 (edytowane) Miałem dzisiaj okazję strzelić fotkę, więc wstawiam krótki opis mojego sprzętu. Jest to tegoroczny Kellys TNT50 29" rama 21" - przez producenta skategoryzowany jako rower MTB-XC. Jeżdżę spokojnie, bardziej turystycznie niż wyczynowo, głównie po ścieżkach polnych i leśnych a także po asfalcie (70% poza drogami utwardzonymi, 30% drogi), dlatego wybrałem rower MTB ale nie patrzyłem na full'e tylko na hardtail'e. W mojej okolicy terenów polnych/ leśnych jest sporo, więc wybór był oczywisty z założeniem, że z czasem delikatnie może go przerobię pod jazdę 50% las / 50% szosa (na przykład poprzez założenie mniej agresywnych opon). Mam 191cm wzrostu, przekrok 86cm, ważę ok. 105kg. Rama mogłaby być ciut mniejsza ale kolejna mniejsza 19" okazała się dla mnie zbyt mała, dlatego zdecydowałem się na większą pilnując, żeby za bardzo nie uginać nóg przy zeskakiwaniu, bo może zaboleć To mój pierwszy rower (nowy, własny ), miałem budżet którego nie musiałem się tak do końca trzymać, ale nie wiedziałem na ile kolarstwo mi się spodoba, dlatego po zbadaniu rynku obrałem sobie pewną kwotę i nie chciałem zbytnio jej nie przekraczać. Wybór padł na Kellys, bo w tej cenie oferował nie najgorsze podzespoły oraz bardzo odpowiadała mi obsługa w ich salonie. Pełna specyfikacja jest dostępna na stronie producenta, opiszę to krótko i podam moim zdaniem wady (resztę traktuję raczej jako zalety ), a także co zmieniłem/ dodałem, co planuję zmienić. Na rowerze mam założone błotniki (dostałem gratis razem z podpórką, koszykami na bidon, saszetką - trafiłem akurat na promocję). Początek sezonu nas nie rozpieszczał, więc przydały się, w najbliższym czasie wylecą i może powrócą jesienią. Nóżka jest konieczna - w obecnej chwili muszę trzymać rower w domu, nie chcę o ściany opierać (Żona krzyczy, świeżo malowane ), ale jak tylko ogarnę garaż nóżka znika. Na dłuższe wyprawy w nieznane zakładam saszetkę na górną rurę z okienkiem na telefon, wtedy ta pod ramą znika. Przerzutki i manetki w rowerze to Acera M3000 - po wyregulowaniu działają jak złoto, zero problemów. Kaseta to SHIMANO CS-HG300-9 (11-34), przód to korba SR SUNTOUR XCM (40x30x22) - więc napęd 3x9. Całość dopełnia łańcuch KMC X9. W rowerze zmieniłem siodełko z oryginalnego na siodełko WTB - komfort bez porównania lepszy, jak zajadę to to mam zamiar udać się na pomiary ID Match i kupić coś od Selle Italia. O hamulcach nie mam za wiele do napisania - proste, hydrauliczne Shimano M315 160mm tarcze - poza delikatnymi problemami z obcieraniem po zdjęciu i założeniu koła spisują się super, nie było z nimi jak dotąd żadnych problemów. Obręcze to jakiś twór Kellysa ale są solidne, podobnie opony - pomimo tego, że to dość budżetowe Rapid Roby 29x2.25 to dają radę, na asfalcie lubią pobuczeć ale taka już natura opon z takim bieżnikiem. Piasty to Shimano TX505 Center Lock na 32 szprychy. Wspornik, sztyca, kierownica, chwyty, mostek - to wszystko to podzespoły sygnowane logiem Kellysa. Największe wady to moim zdaniem: - Widelec SUNTOUR XCM HLO - najzwyklejszy sprężynowy z blokadą na goleni, bardzo słaby, odbicie łamie nadgarstki, ale jakoś muszę z tym na razie żyć - Korba SUNTOUR XCM na (o zgrozo!) kwadrat, pisałem o tym już w innym temacie - krzywi się od samej jazdy - porażka totalna, niestety kupując rower nie byłem zbytnio w temacie - chwyty Kellys Advancer 2 Density - za cienkie i zero amortyzacji, czuję jakbym trzymał kierownicę bez chwytów, może dlatego, że mam dość duże dłonie Plany na przyszłość (bliższą lub dalszą): - Wymiana korby na sztywną oś, najpewniej korba Alivio i suport też od Shimano SM-BB52 - Wymiana chwytów na ESI Grips Chunky - Buty i pedały SPD - w obecnej chwili są tam zwykłe platformy i jeżdżę w adidasach, ale jest to niezbyt komfortowe - wymiana amortyzatora na coś powietrznego, niestety to wydatek ok. 600-700zł ale obecny mnie wykańcza - zmiana licznika Sigma STS BC 7.16 na jakąś Sigmę z kadencją (też bezprzewodową, 16.12 lub coś w tym stylu), 7.16 na razie starcza ale "apetyt rośnie (...)", poza tym chciałem skupić się bardziej na kadencji a nie jeździć tylko od wioski do wioski. Jest to mój pierwszy rower, dopiero zaczynam przygodę z kolarstwem, więc na razie czeka mnie wdrożenie i dopiero po czasie będę w stanie dokładniej stwierdzić jakie rozwiązania są dla mnie, na czym powinienem się bardziej skupić, co mi jest bardziej potrzebne a co zbędne Edytowane 18 Czerwca 2017 przez Qane
Gość Opublikowano 18 Czerwca 2017 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Nóżka psuje efekt. Przy twojej wadzę radzę tarczę z przodu zmienić na większą, wiem z doświadczenia. Siodło jakoś takie się małe wydaje, a może to złudzenie. Szerokości na szlakach!
Qane Opublikowano 18 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2017 Psuje, ale co poradzisz, jeszcze kilka tygodni się pomęcze. Hmm, myślisz że 180mm robi duża różnicę? Na razie mam pilniejsze wydatki, wymiana tarczy na większą to chyba tylko jak obecna się zużyje HTC & TT
Gość Opublikowano 18 Czerwca 2017 Opublikowano 18 Czerwca 2017 (edytowane) Oj zrobi... Jest zdecydowanie większa siła hamowania, a do tego łatwiejsza do kontrolowania. Modulacja na większej tarczy z przodu po prostu jest łatwiejsza do wyczucia. Tarcza plus adapter zmieścisz się z wysyłką w 100zł bez problemu, a tę zanim dobrze się zużyje spokojnie sprzedasz za jakieś 40-45zł Edytowane 18 Czerwca 2017 przez Gość
Qane Opublikowano 18 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2017 Pomyślę, a czemu akurat na przodzie większą? Zacisk będzie pasował? Rozumiem, że adapter muszę zmienić żeby odsunąć zacisk dalej żeby tarcza weszła? HTC & TT
marekctr Opublikowano 18 Czerwca 2017 Opublikowano 18 Czerwca 2017 (edytowane) Bardzo dobre plany Stopka moim zdaniem psuje wygląd i dodaje masy tak jak wielkie błotniki. Edytowane 18 Czerwca 2017 przez marekctr
Gość Opublikowano 19 Czerwca 2017 Opublikowano 19 Czerwca 2017 (edytowane) 15 godzin temu, Qane napisał: Pomyślę, a czemu akurat na przodzie większą? Zacisk będzie pasował? Rozumiem, że adapter muszę zmienić żeby odsunąć zacisk dalej żeby tarcza weszła? HTC & TT Podstawowe zasady mechaniki Bo przednie koło znosi przy hamowaniu znacznie większe obciążenia, większa część prędkości pochłaniana jest właśnie przez przedni hamulec. Odnośnie adaptera, to potrzebujesz taki https://dotsport.pl/shimano-sm-ma90-f180-adapter-zacisku-do-tarcz-180mm-post-post.html?gclid=CjwKEAjw7J3KBRCxv93Q3KSukXQSJADzFzVSEpcgG9MzdOhYUsVBc9eM6zYrNMwYfF8yisM7s83CdxoCHcvw_wcB Edytowane 19 Czerwca 2017 przez Gość
Fenthin Opublikowano 19 Czerwca 2017 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Dużo lepszym pomysłem jest adapter tego typu: http://allegro.pl/adapter-hamulca-tarczowego-180-przod-pm-i6849167785.html Przykręcasz raz do widelca i tego gwintu już nie ruszasz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się