Skocz do zawartości

Specialized Rockhopper Sport 29 - czy warto?


Dariusz

Rekomendowane odpowiedzi

Moje pytanie jest następujące. Chcę kupić rower MTB 29. Nie jakiś niesamowicie specjalistyczny, bo i tak nie wykorzystam jego możliwości. Rower, do jeżdżenia, po asfalcie, po jakimś tam pisaku, które nie będzie miał problemów na nierównościach, czasami jakiejś kałuży no i deszcz. Aby rower nie piszczał, nie trzeszczał, nie wdawał dziwnych dźwięków. Zastanawiam się nad tym rowerem.

https://www.evanscycles.com/specialized-rockhopper-sport-29-2017-mountain-bike-EV279810

No i konkretne pytanie. Czy ten rower, jest wart rozwagi i zakupu?

Odnośnik do komentarza

Przede wszystkim, jeśli głównym zastosowaniem ma być asfalt, szkoda iść w rower górski. Zastanow się więc, czy to tego typu rowery szukasz.

Ten rower to dużo dopłaty za znaczek i mało własnej wartości. Nie wiem, ile masz wzrostu, więc ciężko podać jakieś linki do sensownego sprzętu, ale przeglądając nawet na szybko sklep potrafiłem znaleźć lepsze propozycje w niższej cenie.

Odnośnik do komentarza
Rower, do jeżdżenia, po asfalcie, po jakimś tam pisaku, które nie będzie miał problemów na nierównościach, czasami jakiejś kałuży no i deszcz. Aby rower nie piszczał, nie trzeszczał, nie wdawał dziwnych dźwięków.

Przy takich założeniach rower górski nie jest konieczny. Na Twoim miejscu rozważał bym rower cross'owy lub gravel'a. Oczywiście Twoja decyzja ale jak napisał już kolega wyżej w tych pieniądzach można znaleźć coś lepszego od tego Spec'a.
Odnośnik do komentarza

Cena nie krzyczy  "bierz mnie", ale jeśli Ci się podoba to kupuj. Jedynie zastanowiłbym się na wymianie opon w jeszcze węższe np. 2.0, to da radę w terenie jak i na asfalcie będzie lżej się jeździło. Na pewno hamulce będą piszczeć podczas jazdy w mocno wodnistą pogodę ;)

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, PrzeLuka napisał:

Faktycznie rower nie powala ale to przyzwoita maszynka i jeśli spełniałaby Twoje oczekiwania to kupuj. Jak będziesz dbał to piszczeć i trzeszczeć nie powinien ;)

No własnie nie wiem, czy spełnia, bo nie potrafię ocenić jakości osprzętu. Moja wiedza w tym zakresie jest mizerna. A wygląd i kolor, to trochę mało. 

7 godzin temu, Fenthin napisał:

Przede wszystkim, jeśli głównym zastosowaniem ma być asfalt, szkoda iść w rower górski. Zastanow się więc, czy to tego typu rowery szukasz.

Ten rower to dużo dopłaty za znaczek i mało własnej wartości. Nie wiem, ile masz wzrostu, więc ciężko podać jakieś linki do sensownego sprzętu, ale przeglądając nawet na szybko sklep potrafiłem znaleźć lepsze propozycje w niższej cenie.

Głównie asfalt, ale jakieś dziury, krawężniki i to mnóstwo, nierówne chodniki, sporo wody, deszcz, jak to w UK, czasami piasek i tego typu tereny w parkach. Dlatego 29, żeby sprawnie, szybko, dlatego górski, żeby na tych krawężnikach dawało radę i nie trzeba było, co chwilę prostować kół. Aby był wytrzymały. Z tą dopłatą za znaczek, pewnie tak. Domyślam się, jak i pewnie w każdej marce. Właśnie w tym rzecz, że nie wiem, jak osprzęt. Nie znam się na tym. Mój wzrost, to 179. No tak, ja też znajdę całe mnóstwo w niższej cenie. Tylko tu trzeba ocenić, umieć ocenić jakość osprzętu. Moja wiedza w tym zakresie jest mizerna. Ja chętnie kupię bardzo tani z dobrym osprzętem. Ale, czy to realne? Dlatego wyznaczyłem sobie taką kwotę 700 funtów, jak zajdzie potrzeba i będzie to uzasadnione, mogę dołożyć troszkę. 

I tu już tak ogólnie napisze. Nie lubię wąskich kół. Jakoś mi nie pasują. Nie wiem. Źle mi się jeździ. Ja też troszkę ważę. 

 

Odnośnik do komentarza

Skoro masz 700 funtów, w ogóle nie patrz na tego Speca. 

Jeśli musi być z UK:
https://www.evanscycles.com/trek-x-caliber-9-2016-mountain-bike-EV242019
http://www.wiggle.co.uk/gt-zaskar-al-sport-2017-mountain-bike/
https://www.evanscycles.com/trek-x-caliber-8-2017-mountain-bike-EV280962

Z mocnym nastawieniem na pierwszą opcję.

Jeśli niekoniecznie: http://www.radon-bikes.de/mountainbike/hardtail/zr-team/zr-team-29-70/

 

Edytowane przez Fenthin
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Jestem obecnie w UK w Londynie i jakiś czas będę, dlatego rozglądam się po tym rynku. Czy koniecznie? Pewnie nie. Ale jeżeli to jest gdzie indziej, to zobaczyć raczej nie ma szans, a przekonałem się, że czasami zdjęcia, nie oddają tego, co jest rzeczywiście. Rower na zdjęciach wydawał się i mówię tu o stronie wizualnej kiepski, a na żywo, bardzo fajny. I odwrotnie. Tu też dochodzą kwestie kosztów przesyłki. Tego, czy rower trzeba będzie złożyć, bo jeżeli tak, to trzeba mieć narzędzia i mieć trochę wiedzy. Ewentualna reklamacja, dyby coś nie tak, to jest kontakt więc język, wysyłanie. Język polski i angielski ok., ale inny to kolejny kłopot. 

Rozumiem, że ten pierwszy link, czyli trek? Najlepiej ten? https://www.evanscycles.com/trek-x-caliber-9-2016-mountain-bike-EV242019

Patrząc na tabele rozmiarów do wzrostu, niby ok. Czy można się tym sugerować? Dlaczego pytam. Przymierzałem Speca XL, w Evans, bo tylko takiego mieli. I był trochę za duży. Gdyby można było obniżyć bardziej siodełku, o byłoby ok. Wynikało, że odpowiedni byłby L. Wskazywano też na L/M.                                                                                     Przeglądam tą stronę http://wrower.pl/porady/jaki-rozmiar-ramy-do-roweru,5788.html z tą rozmiarówką jak się ma "in" do tych oznaczeń L, XL itp. Na Evans-ie też tabela która podaje jaki rozmiar do wzrostu. I nie wiem, bo nie mam w tym doświadczenia, czy można się tym sugerować? 

Rama nie może być zbyt duża, co jest oczywiste. Ale chciałbym, aby nie był zbyt mała. 

Jeśli chodzi o  http://www.radon-bikes.de/mountainbike/hardtail/zr-team/zr-team-29-70/ to bardzo ciekawe rowery. Podobają mi się wizualnie. Tylko to z Niemiec, więc tylko wysyłkowo. Nie widziałem tej marki w sklepach w Londynie a szkoda.. Fajne też mają crossowe.

 

 

Odnośnik do komentarza

Dokładnie tego Treka mam na myśli. Rozmiar powinien być ok, zresztą pod kątem dostępności sprzętu pod Twój wzrost szukałem ofert. Za mała raczej nie będzie. 17,5" brałbym dla siebie, gdzie mam 174cm wzrostu. 19,5" to znów raczej dla kogoś >180cm. Z drugiej strony, jesteś na granicy, więc nie zaszkodziłoby się przymierzyć. Nawet jeśli nie do tego samego modelu, to do jakiegoś innego X-Calibera z tą samą ramą. Choć będę szczery, po analizie tabelki z geometrią będąc na Twoim miejscu brałbym w ciemno 18,5".

Korzystanie z oznaczeń S, M, L... nie ma sensu. Każdy producent nieco inaczej sobie to określa, niektórzy stosują wymiary pośrednie. Istotne są liczby.

Edytowane przez Fenthin
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

http://wrower.pl/porady/jaki-rozmiar-ramy-do-roweru,5788.html

Na tej stronie są pewne informacje, czy można je traktować wiarygodnie?

Na stronie sklepu, przy każdym rowerze, jest rozmiarówka, czyli ile in do jakiego wzrostu, w jakim przedziale może być stosowany. Czy to jest miarodajne, wiarygodne?

5 minut temu, Fenthin napisał:

Dokładnie tego Treka mam na myśli. Rozmiar powinien być ok, zresztą pod kątem dostępności sprzętu pod Twój wzrost szukałem ofert. Za mała raczej nie będzie. 17,5" brałbym dla siebie, gdzie mam 174cm wzrostu. 19,5" to znów raczej dla kogoś >180cm. Z drugiej strony, jesteś na granicy, więc nie zaszkodziłoby się przymierzyć. Nawet jeśli nie do tego samego modelu, to do jakiegoś innego X-Calibera z tą samą ramą. Choć będę szczery, ja po analizie tabelki z geometrią brałbym w ciemno.

Rozumiem. 

Odnośnik do komentarza

Bardziej miarodajne będzie zmierzyć długość wewnętrzna nogi i pomnożyć przez 0.57. Otrzymany wynik to rozmiar ramy (długość podsiodłówki) w milimetrach. Aby otrzymać wynik w calach należy podzielić​ go przez 2.54

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Tabelka z wrower jest nieco przestarzała i nie uwzględnia tych parametrów, na które uwagę zwracamy przy współczesnych rowerach, czyli Reach i Stack. Trzeba też wziąć pod uwagę, że Trek ma "wirtualne rozmiary". Czyli masz 18,5", ale podsiodłówka ma realnie 444mm, co daje 17,4". Idzie zgłupieć. To co istotne, 18,5" ma reach 428mm. 19,5" zaś 444mm. Dla Twojego wzrostu zasadniczo oba rozmiary są ok.

Tabelka z Evans pochodzi bezpośrednio od Treka i potwierdza to, co napisałem wyżej.

Edytowane przez Fenthin
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Dobra. To już wiem, że nic nie wiem. Coś mi się wydaje, że łatwiej być pilotem, niż rowerzystą. Ja tu chciałem kupić tylko rower. Niezbyt zaawansowany, nie najgorszy. Tylko chciałem pojeździć. A im więcej pytam, tym więcej mam wątpliwości.  

A tak poważnie, to czy ten Trek i rozmiarowo i sprzętowo jest ok.?

Zapytam jeszcze o jedną rzecz. Zapytam o widelec w Trek-u. Czytałem gdzieś na jakiś forach, że Trek wstawia jakoś odwrotnie widelce. Że ma jakiś tam system z tym, że potem przy serwisowaniu i mam tu na myśli wymianę na nowy, zaczynają się schody. Że ciężko znaleźć, że problem, że koszty, że to jest udziwnienie, które stwarza problemy, a nic nie ulepsza. Ja oczywiście piszę tylko to, co przeczytałem, w miarę wiernie, starając się to odwzorować, z pamięci. Piszę o tym dlatego, że właśnie te informacje,  odepchnęły mnie od tej marki. Bo jak czytam, że jakiś systemowy problem, a przecież serwisowanie i wymiany, to oczywistość, to "zapala mi się czarowna lampka". Czy w tych informacjach jest coś na rzeczy? 

 

Odnośnik do komentarza

Tak poważnie, to ciężko Ci będzie znaleźć od ręki coś lepszego. I w Twoim rozmiarze.

 

To, o czym piszesz to geometria G2, a konkretnie tutaj przesunięcie osi koła względem standardu do przodu, tak w prostych słowach.  W praktyce to żaden problem. Raz, że widelce z offsetem 51mm są dziś szeroko dostępne, bo nie tylko Trek takich używa, a dwa w razie czego klasyczny też da radę.

Edytowane przez Fenthin
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Przyznam szczerze, że wyglądem, te rowery Radon, są super. Zupełnie nie znałem tej marki, ale dla mnie, bo to wiadomo, kwestia indywidualna, te rowery wygląd mają super. Nie wiem, jak osprzęt w porównaniu z Trek-iem, ale wygląd znacznie lepszy. Chętnie kupiłbym ten rower. 

Odnośnik do komentarza

O ile, bardzo mi się podoba Radon, o czym  pisałem powyżej, o tyle po zagłębieniu się i poczytaniu bardzo wielu komentarzy, o sprzedaży, o obsłudze klienta, podejściu do klienta, oczekiwaniu, to jednak sobie daruję. A niestety, tylko taka forma zakupu wchodzi w grę. Bo gdyby można było kupić stacjonarnie, to owszem. 

Zatem zostaje ten Trek, jako jedyna sensowna opcja.

Pozwolę sobie przy tej okazji, zapytać o Scott-a. Na rynku w UK, ta marka jest dość mocno widoczna. Nawet w sklepach można zobaczyć ich przewagę. Czy z tej marki, patrząc na przywołany tu już wcześniej, sklep Evans, jest coś, co byłoby warte uwagi, warte zakupu, patrząc na osprzęt? Powiedzmy w takiej kwocie, jak ten Trek, o osprzęcie takim, jak ma Trek, porównywalnym? 

 

 

Odnośnik do komentarza

No to troszkę sytuacja się zmieniła. Rower https://www.evanscycles.com/trek-x-caliber-9-2016-mountain-bike-EV242019 nie jest dostępny. Podobno, już go nie mają. Ogólnie rzecz biorąc, to MTB, niby są, niby nie. Coś jest, a okazuje się, że nie ma. W UK rowery MTB chyba idą średnio, bo generalnie to tu rowery szosowe, na cieńkich kołach, albo takie  krosowe. Trochę to zrozumiałe, bo tu generalnie asfalt. Będąc w sklepach trafiłem akurat na dobry rozmiar dla mnie, bo przymierzyłem - Scott-a i  Specjala.

 https://www.evanscycles.com/scott-aspect-970-2017-mountain-bike-EV286177

https://www.evanscycles.com/specialized-rockhopper-sport-29-2017-mountain-bike-EV279810

I na jednym i na drugim fajnie się jeździ. Scott bardziej podoba mi się konstrukcyjnie, jeśli chodzi o ramę szczególni przód i ma trochę inną kierownicę bardziej mi się ona podoba. Natomiast Special ma lepszy osprzęt. 

No i generalnie, to jeśli chodzi o MTB, to kończy się wybór, potem żeby móc zobaczyć to trzeba zamawiać no i oczywiście wpłacić 50 funtów. A jak pokazuje życie, niby jest, a jednak jak już człowiek wybierze, to okazuje się, że nie ma, albo trzeba czekać ponad dwa tygodnie. Oczywiście są inne, ale tu już mówmy o innych cenach, znacznie wyższych, więc odpada.  

I tak to wygląda. 

Zaczynam się zastanawiać, czy brać MTB, z tych, co  jest, może z tych dwóch, czy też darować sobie MTB i szukać w hybrydowych. Już sam nie wiem. Może coś z tego? 

https://www.evanscycles.com/scott-sub-cross-20-2017-hybrid-bike-EV286275

https://www.evanscycles.com/scott-sub-cross-30-2017-hybrid-bike-EV286277

https://www.evanscycles.com/specialized-crosstrail-disc-2017-hybrid-bike-EV279746

https://www.evanscycles.com/specialized-crosstrail-sport-2017-hybrid-bike-EV279745

 

Edytowane przez Dariusz
Odnośnik do komentarza
18 minut temu, Dariusz napisał:

Zaczynam się zastanawiać, czy brać MTB, z tych, co  jest, może z tych dwóch, czy też darować sobie MTB i szukać w hybrydowych. Już sam nie wiem.

A nie mówiłem?

Ode mnie dwie propozycje:
https://www.evanscycles.com/gt-transeo-1-0-2017-hybrid-bike-EV281712 - jeśli ma być z amortyzacją
https://www.evanscycles.com/pinnacle-neon-4-2017-hybrid-bike-EV275613 - jeśli niekoniecznie

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...