kAs-09 Napisano 3 Kwiecień 2020 Udostępnij Napisano 3 Kwiecień 2020 (edytowane) Witajcie, zastanawiam się nad pewnym problemem w swoim napędzie. Gdy pedałuję to czuję od czasu do czasu taki luz przy napieraniu na pedały (tak jakby jest 1/6 obrotu korby bez przesuwu łańcucha). Zaczyna to być irytujące. Wydaje mi się, że ten problem wystąpił kiedy odkręciłem korbę i wyczyściłem powierzchnię supportu (tą powierchnię która styka się z zintegrowaną osią korby) oraz nałożyłem nowy smar. Może być to problem wynikający z rodzaju smaru? Zastosowałem smar PPL Park Tools (To jest generalnie nowy rower) Edytowane 3 Kwiecień 2020 przez kAs-09 Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 3 Kwiecień 2020 Udostępnij Napisano 3 Kwiecień 2020 Dokręć śrube lub zdejmij korbe, obróć o 90° oś korby i załóż ponownie korbe. Może wymagać kilkukrotnego powtórzenia. Odnośnik do komentarza
kAs-09 Napisano 3 Kwiecień 2020 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwiecień 2020 26 minut temu, PrzeLuka napisał: Dokręć śrube lub zdejmij korbe, obróć o 90° oś korby i załóż ponownie korbe. Może wymagać kilkukrotnego powtórzenia. Dokręcone jest na wymagany moment. Skąd ten pomysł, aby wykręcić korbę i ją obrócić? Pytam z ciekawości. Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 3 Kwiecień 2020 Udostępnij Napisano 3 Kwiecień 2020 Proszę wyłącz sygnarure w Tapatalku. EDIT: Wybacz dopiero dojrzałem, że chodzi o zintegrowaną oś. Sprawdź czy zębatka nie ma luzu. Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 3 Kwiecień 2020 Udostępnij Napisano 3 Kwiecień 2020 Jeśli nie ma luzów na zębatkach to odkręć śruby ramienia korby i dokręć tą plastikową nakrętkę trochę mocniej. Odnośnik do komentarza
kAs-09 Napisano 4 Kwiecień 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwiecień 2020 10 godzin temu, Kruk napisał: Jeśli nie ma luzów na zębatkach to odkręć śruby ramienia korby i dokręć tą plastikową nakrętkę trochę mocniej. Jaką plastikową nakrętkę? 11 godzin temu, PrzeLuka napisał: Wybacz dopiero dojrzałem, że chodzi o zintegrowaną oś. Sprawdź czy zębatka nie ma luzu. Luzy na zębatkach - chodzi Wam o to czy zębatki nie są zjechane co może powodować luzy? (Ja przejechałem na niej tylko 300 km) Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 4 Kwiecień 2020 Udostępnij Napisano 4 Kwiecień 2020 Chodzi nam o to czy blaty są dobrze dokręcone do korby. Odnośnik do komentarza
Accent_Szaj Napisano 4 Kwiecień 2020 Udostępnij Napisano 4 Kwiecień 2020 3 godziny temu, kAs-09 napisał: Jaką plastikową nakrętkę? Hehe,no to chyba się wyjaśniła sytuacja Aby założyć poprawnie korbę ze zintegrowana osią,musisz: Wsadzić korbę w łożyska nałożyć ramię dokręcić plastikową nakrętkę ( o niej mowa) dokręcić śruby na ramieniu Tu masz jej zdjęcie Odnośnik do komentarza
kAs-09 Napisano 4 Kwiecień 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwiecień 2020 (edytowane) 10 godzin temu, PrzeLuka napisał: Chodzi nam o to czy blaty są dobrze dokręcone do korby. Kumam. Blaty są dobrze dokręcone. 9 godzin temu, Accent_Szaj napisał: dokręcić plastikową nakrętkę ( o niej mowa) Chodzi Tobie o tą z wypustkami czy całość tam gdzie się imbus wkłada? Ale jest jeszcze jedno. Odkręciłem korbę i mam smar na uszczelce falowanej. Może tego smaru nie powinno tam być? Jest jeszcze jedno co mnie nie pokoi... to normalne, że gwint wygląda tak jak tutaj? Jakiś taki zwichrowany mi się on wydaje.... Może wyczyścić ten gwint ze smaru i zrobić jeszcze jedno zdjęcie? To jest gwint od ramienia korby. Edytowane 4 Kwiecień 2020 przez kAs-09 Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 4 Kwiecień 2020 Udostępnij Napisano 4 Kwiecień 2020 teraz jasne. To jest Korba FSA z tych samo-ekstrakcyjnych. Tak jak w Sramie, 1 śruba i koniec. Jeśli masz luzy na korbie w takim przypadku odkręcić supurt i dać podkładkę 0,5 czy 1 mm bo chyba ta korba nie ma regulacji docisku ramienia korby do łożyska tak jak ma Sram? Odnośnik do komentarza
kAs-09 Napisano 5 Kwiecień 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwiecień 2020 teraz jasne. To jest Korba FSA z tych samo-ekstrakcyjnych. Tak jak w Sramie, 1 śruba i koniec. Jeśli masz luzy na korbie w takim przypadku odkręcić supurt i dać podkładkę 0,5 czy 1 mm bo chyba ta korba nie ma regulacji docisku ramienia korby do łożyska tak jak ma Sram?Hmmm a ten gwint jest ok? Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 5 Kwiecień 2020 Udostępnij Napisano 5 Kwiecień 2020 Wydaję się okej ale ciężko mi to stwierdzić. Odnośnik do komentarza
Caelian Napisano 6 Kwiecień 2020 Udostępnij Napisano 6 Kwiecień 2020 sprawdź też sam suport. zdażyło mi sie z obawy przed przekręceniem, niedokręcic suportu i mi trzaskało nie wiedziałem czemu, ale podjechałem do Uni-sportu w katowicach i mi pomogli:) teraz wiem aby nie bać sie uzywać siły na suporcie. Odnośnik do komentarza
kAs-09 Napisano 6 Kwiecień 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwiecień 2020 sprawdź też sam suport. zdażyło mi sie z obawy przed przekręceniem, niedokręcic suportu i mi trzaskało nie wiedziałem czemu, ale podjechałem do Uni-sportu w katowicach i mi pomogli:) teraz wiem aby nie bać sie uzywać siły na suporcie.Ja dokręciłem na wymagany moment kluczem dynamometrycznym. Max wartość. To czego się boję to czy wcześniej nie pomyliłem kierunków przy odkręcaniu i go nie przekręciłem trochę Odnośnik do komentarza
kAs-09 Napisano 9 Kwiecień 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwiecień 2020 (edytowane) No dobra. Rozkręciłem całą korbę usunąłem stary smar. Gwint sprawdziłem i jest w porządku. Dałem nowy smar. Teraz jest wszystko w porządku. Nie wiem co mogło być tego przyczyną. Wcześniej miałem smar pomiędzy wszystkimi podkładkami.... może to miało lekki wpływ... nie wiem. W każdym bądź razie już wszystko gra. Idę w końcu na rower Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie tematem Edytowane 9 Kwiecień 2020 przez kAs-09 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się