Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Nemrod Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Od jakiegoś czasu zacząłem zastanawiać się nad zastępstwem dla mojej CX Onki. Sam rowerek nie był zły. W miarę lekki i szybki. Największą wadą były hamulce obręczowe, które w deszczu czy błocie traciły sporo na efektywności dodatkowo utrudniały montaż błotników. W grudniu udało mi się kupić frameset i prace ruszyły z kopyta. Rama i widelec: Fuji Altamira CX Carbon Korba: FSA K- Force 44 - 29 Klamkomanetki: GRX RX400 Przerzutka przód i tył: GRX RX400 Kaseta: CS hg50 11 - 36 Zaciski hamulców: SLX 7100 Tarcze: SM-RT 70 Kierownica: Ritchey Venture Max Mostek: Kuota Katch Rubber 90 mm Owijka: Specialized Roubaix i wkładki silikonowe Specialized Bar Phat Sztyca: FSA SL-K Siodełko: Specialized Avatar Comp Łańcuch: KMC x10 Koła: Fulcrum DB7 Opony: Continental Terra Trial 700x40 Pedały: Time MX4 Linki i pancerze przerzutkowe: Jagwire Pro Road Przewody hamulcowe: SM BH90 Do tego koszyczki Zefala, podsiodłówka Rockbrosa i Ravemen 1200/ Rockbros oświetlenie. Różnice względem CX - one to nieco nieco bliżej ziemi umiejscowiony suport. Co w połączeniu z większym blatem niż miałem w starszym rowerze sprawia, że pokonując leżące w poprzek drogi przeszkody bardziej trzeba uważać. Za to rower dużo lepiej składa się w zakrętach. Przełożenie 44 - 11 bez kadencji strusia pędziwiatra rozpędzić się do tych 45 - 48 km/h. A 29 - 36 podjechać pod dość strome podjazdy na leśnych ścieżkach. Sztywna rama i korba sprawia, że rower bardzo elegancko przyśpiesza. Jednocześnie nie jest on zbyt komfortowy. Wiadomo, można zejść na oponach do około 2,5 -3 barów i będą tumić całkiem nieźle. Ale rama i sztyca w rozmiarze 31,6 niezbyt będzie je wspomagać. Dziwnie wygięta kierownica Ritcheya daje pewny dolny chwyt w terenie. Szczególnie czuć różnicę gdy się zjeżdza w koleinach pozostawionych w lesie przez ciężarówki wywożące drewno. GRX działa jak każde shimano nie ma co tu zadużo pisać. Przerzutka RX400 napina łańcuch znacznie mocniej niż 5 letnia Tiagra w Cx One. No i póki co nie ma takich luzów. Ale najbardziej jestem zaskoczony pozytywnie oponkami Terra Trial. Zanim jednak zacznę piać hymny na ich cześć chciałbym jeszcze je sprawdzić w błocie. To tyle na razie. Gdy dokręce więcej km to pewnie dorzuce jakieś spostrzeżenia. 12 Odnośnik do komentarza
Nemrod Opublikowano 26 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 (edytowane) Skróciłem komin rury sterowej. Bardzo zadowolony jestem z połączenia klamki GRX+zaciski LX. Z dolnego chwytu hamując jednym palcem przednim hamulcem podnoszę tylne koło. Co na vkach było raczej niemożliwe. Modulacja też bardzo dobra. Terra Triale miały wreszcie okazje wykazać się w błocie. Jak dla mnie najlepsze cxowe/ gravelowe oponki jakie miałem. A trochę tego przerobiłem. Szybkie na asfalcie i bardzo szybkie szutrze. Radzące sobie w błocie ( i całkiem nieźle samoczyszczące) i niezłe na zapiaszczone drogi. Dopiero na głębokim i sypkim piachu nieco niedomagały. Edytowane 26 Maja 2020 przez Nemrod 1 Odnośnik do komentarza
piterrrxd Opublikowano 26 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 (edytowane) Ciekawa rama ci się trafiła, fajne malowanie. Widzę, że pozostałeś wierny Fulcrumom Wersja DB równie pancerna co standardowa? Edytowane 26 Maja 2020 przez piterrrxd Odnośnik do komentarza
Nemrod Opublikowano 26 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 Mają więcej szprych to powinny być nie mniej pancerne. W starej Cx-Once przez praktycznie 5 lat były bezobsługowe. Oby tu było podobnie. Odnośnik do komentarza
Nemrod Opublikowano 17 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2020 GRX+zaciski SLX działają świetnie. Rower dużo więcej wybacza niż stara przełajka na vkach. Miałem też w końcu okazję go zważyć. Z pedałemi i 2 koszykami waży 8,86 kg. Odnośnik do komentarza
Nemrod Opublikowano 12 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2020 Widelec wymieniony na CX One Pro. Dołączyła też podsiodłówka SKS Racer Straps. 1 Odnośnik do komentarza
Nemrod Opublikowano 13 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2022 (edytowane) Zmiany: - Kółka: Piasty Dt 350s, obręcze Dt XmM401 i szprychy DT Comp Race - owijka Pro Gravel Comfort - opony Tufo Thundero 44c Edytowane 13 Lipca 2022 przez Nemrod Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się