Mimek Opublikowano 15 Czerwca 2017 Opublikowano 15 Czerwca 2017 (edytowane) Witam ekipę. Po sezonie śmigania na Specu Allezie, który też nie był "fabryczny" zdecydowałem się na przesiadkę na coś co będzie mnie każdego dnia cieszyło, ale i wspomoże moje wyniki sztywnością i lekkością. Po kilku miesiącach oczekiwania, udało się znaleźć miłość od pierwszego wejrzenia, jest to Focus Izalco Pro, o ile dobrze wiem z okolic 2013 roku, ale to co z niego zostało to tylko rama. Rama znana i lubiana, bardzo sztywna, z ogromną mufą suportu, dość lekka i fajna pod względem aerodynamiki, mi osobiście się też niesamowicie podoba wizualnie, ale jak wiadomo to tylko kwestia gustu. SPECYFIKACJA/ZMIANY: Rama: Focus Izalco Pro FULL CARBON ROZMIAR: 52 Widelec: 3T Rigida PRO FULL CARBON Kierownica: PRO Vibe 7S(40cm) Mostek: PRO Vibe 7S 120mm Sztyca: PRO Vibe 7S Owijka: Jakaś pianka od PRO, dość gruba i przyjemna, czarna. Klamki: Ultegra 6800 Przerzutka przód: Shimano Ultegra 6800 Przerzutka tyl: Shimano Ultegra 6800 Kaseta: Shimano Ultegra 6800 11-25 Łańcuch: Shimano Dura Ace 9000 Korba, moje oczko w głowie: Rotor 3D+ 170mm 52/36 Blaty Rotor noQ Hamulce: Shimano Ultegra 6800 Siodło: Prologo Scratch PRO Linki: NO NAME Koła: No LIMITED RACE 60 mm szytka Opony: Szytki przód Schwalbe Lugano tył Tufo S33 PRO (Obie nowe, ale obie do zmiany) Koszyki: Elite Custom Race, plasticzane. Pedały: Look Keo Easy, bida ze starego roweru. Co do zmiany? 1. Linki, nie są jakieś wołające o pomstę do nieba, ale zawsze mogą działać płynniej i zaoszczędzić kilka gram. 2. Nie przekonuje mnie siodełko, poprzednie miałem z dziurą, chyba trzeba będzie się wybrać na fitting tyłka 3. Pedały!!! - z racji funduszy zostały stare, podstawowe Looki, planuję zmianę na jakieś z węgla, albo chociaż model w okolicach Keo Blade 12nm. 4. Zobaczymy co czas przyniesie... Podsumowując: Rower wyszedł w okolicach 7,6 kg z dość ciężkimi kołami i pedałami, kokpit nie jest carbonowy, choć jak na alu to chyba ciężko znaleźć lepsze niż Pro Vibe. Gdybać sobie można, ale co jest pewne: koła, celuję w okolice 1200g komplet, ma być lekko i aerodynamicznie, profil U. Opony do nich pasowałyby Conti GP4000s II, oczywiście 25mm. Fulcrumy zostawię na jakieś zwykłe treningi i jako zapasowe. Z wagą planuję zejść w okolice 6,8 kg, czyli limit UCI. Będzie się działo GALERIA ZDJĘĆ: https://drive.google.com/drive/folders/0BzvZNw9pwnkwUWgzRUxMSEdSSjg https://drive.google.com/drive/folders/0BzvZNw9pwnkwUWgzRUxMSEdSSjg https://drive.google.com/drive/folders/0BzvZNw9pwnkwUWgzRUxMSEdSSjg Edytowane 9 Sierpnia 2017 przez Mimek Lepiej przemyślałem opis, kilka istotnych zmian, o których piszę :) 1
marekctr Opublikowano 17 Czerwca 2017 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Lubię matowe wykończenie. Rower klasa
Papynsky Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Bardzo ciekawy sprzęt! Jaki to rozmiar ramy i ile masz wzrostu? I z jakiego rocznika jest to rower?
Mimek Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2017 A więc tak, zapomniałem trochę się tu pojawić, a w rowerze zaszły duże zmiany. Co się stało? A stały się koła, stożki 60 mm full carbon na szytkę. Rower nagle zaczął jeszcze lepiej przyspieszać, został odchudzony o około 400-500g no i na wyglądzie zyskał... sami oceńcie ile https://drive.google.com/open?id=0BzvZNw9pwnkwUWgzRUxMSEdSSjg https://drive.google.com/open?id=0BzvZNw9pwnkwUWgzRUxMSEdSSjg https://drive.google.com/open?id=0BzvZNw9pwnkwUWgzRUxMSEdSSjg Dnia 3.08.2017 o 21:01, Papynsky napisał: Bardzo ciekawy sprzęt! Jaki to rozmiar ramy i ile masz wzrostu? I z jakiego rocznika jest to rower? Rozmiar 52, ja mam wzrostu 173. Rower jest na mnie idealny w tym momencie, nie odczuwam bólu po żadnym dystansie oraz moja pozycja "slammed" jest optymalna. Rocznik to chyba coś koło 2013 ??? Nie jestem przekonany co do tego, ale rama jest jak wyciągnięta z pudełka.
Papynsky Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Co to za koła? Wyglądają bardzo elegancko. Jaką korbę Miałeś w oryginale?
maciek1986pl Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 To petarda a nie rower:) ja mogę tylko snić o takim cacku:)
Mimek Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2017 3 godziny temu, Papynsky napisał: Co to za koła? Wyglądają bardzo elegancko. Jaką korbę Miałeś w oryginale? Są to No Limited Race 60, w całości carbonowe Kupiłem rower już z tą korbą. 3 minuty temu, maciek1986pl napisał: To petarda a nie rower:) ja mogę tylko snić o takim cacku:) Sny często się spełniają A petarda? Tak, faktycznie jeździ bardzo szybko
Papynsky Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Z jakich kół przechodziłeś na te co masz aktualnie? I jeżeli można wiedzieć, to w jakiej cenie chodzą takie cacka? A co do roweru, to tak, petarda mocno i mocno zazdroszcze.
Mimek Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Miałem Fulcrumy Racing 7, zostawiłem je sobie jako 'zapas' i koła na trudne warunki pogodowe. Są fajne jako treningówki, dość sztywne i piekielnie mocne. No Limitedy to koszt w granicach 2500-3000 albo i więcej, nowe powyżej 3100 do 8000. Wszystko zależy od wyposażenia, czyli piast, szprych i dodatków.
Papynsky Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 To jak wychodzi to teraz wagowo? Ile w tym momencie waży całość? W pierwszym poście napisałeś, że chcesz zejść do 6,8kg. Co jeszcze masz w planach?
Mimek Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2017 W tej chwili nie wiem dokładnie, powinien według obliczeń ważyć w granicy 7,15. Sprawdzę to, albo kupię wagę albo wybiorę się do serwisu. Koła ważą 1320 g, to jest realna waga. W planie? Głównie pedały i linki, z czasem może siodełko na coś z carbonowymi szynami. Pedały są niby Look ale model podstawowy, zabrakło mamony na lepsze przy wymianie roweru dlatego zostałem przy tych. Linki Jagwire powinny tez zdjąć kilka gram, siodełko dość ciężkie, myślę że uda się zejść z nim z 80 do 100 g.
Papynsky Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 No to w takim razie już mało zostało do zamierzonej wagi. Nie ważyłeś może korby? 1
Mimek Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2017 W długości 175mm wazy 665 g, ja mam 170mm więc pewnie troszkę mniej
Gość Opublikowano 23 Września 2017 Opublikowano 23 Września 2017 Coś obłędnego, dzieło sztuki a nie maszyna. Jak wrażenia w porównaniu do Alleza?
Mimek Opublikowano 22 Października 2017 Autor Opublikowano 22 Października 2017 Dnia 23.09.2017 o 03:31, Łabędź napisał: Coś obłędnego, dzieło sztuki a nie maszyna. Jak wrażenia w porównaniu do Alleza? Przepraszam, że dopiero teraz, ale jakoś to forum mi wyleciało całkowicie z głowy. Jak wrażenia w porównaniu do Alleza? Przede wszystkim pozycja...Allez nie wymusza tak zwartej agresywnej pozycji, a przy okazji miałem rozmiar 54 czyli lekko za duży pomimo krótszego mostka, mi taka pozycja nie odpowiadała w żadnym stopniu. Następnie trzeba zauważyć, że materiał ramy robi swoje, pomimo, że Allez to porządny rower to nie ma szans w porównaniu z karbonowym Focusem. A na koniec jeszcze dodam trzy porównania. Mianowicie: Ultegra>105 , Szytka>Opona oraz Korby Rotor > Korby Shimano
Freud Opublikowano 22 Października 2017 Opublikowano 22 Października 2017 (edytowane) @Mimek Super maszyna. Ile masz cm w przekroku? Czy Focus udostępnia gdzieś jakąś tabelę rozmiarów vs wzrost/przekrok? Edytowane 22 Października 2017 przez Freud
Mimek Opublikowano 24 Października 2017 Autor Opublikowano 24 Października 2017 @Freud Dziękuję Mój przekrok to 78 cm przy 173 wzrostu. U Focusa to raczej bardzo tradycyjne rozmiary Na mój wzrost z reguły dobiera się taką ramę, 54 od Speca było za duże. Na stronie producenta nie widziałem żadnej tabeli, ale moja rada to kierować się tradycyjnymi pomiarami i przypisanymi do nich rozmiarami ram.
Mimek Opublikowano 3 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2017 Dnia 3.08.2017 o 21:01, Papynsky napisał: Bardzo ciekawy sprzęt! Jaki to rozmiar ramy i ile masz wzrostu? I z jakiego rocznika jest to rower? Mała poprawka, mój rower to rocznik 2015, coś mi się nie zgadzało z tym 2013 i teraz dopiero poprawnie sprawdziłem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się