Skocz do zawartości

Focus Izalco Pro - Custom (edit 9.08.2017)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam ekipę. 

 

Po sezonie śmigania na Specu Allezie, który też nie był "fabryczny" zdecydowałem się na przesiadkę na coś co będzie mnie każdego dnia cieszyło, ale i wspomoże moje wyniki sztywnością i lekkością. Po kilku miesiącach oczekiwania, udało się znaleźć miłość od pierwszego wejrzenia, jest to Focus Izalco Pro, o ile dobrze wiem z okolic 2013 roku, ale to co z niego zostało to tylko rama. Rama znana i lubiana, bardzo sztywna, z ogromną mufą suportu, dość lekka i fajna pod względem aerodynamiki, mi osobiście się też niesamowicie podoba wizualnie, ale jak wiadomo to tylko kwestia gustu.

 

 

SPECYFIKACJA/ZMIANY:

 

Rama: Focus Izalco Pro FULL CARBON ROZMIAR: 52

Widelec: 3T Rigida PRO FULL CARBON

Kierownica: PRO Vibe 7S(40cm) 

Mostek: PRO Vibe 7S 120mm

Sztyca: PRO Vibe 7S

Owijka: Jakaś pianka od PRO, dość gruba i przyjemna, czarna. 

Klamki: Ultegra 6800

Przerzutka przód: Shimano Ultegra 6800

Przerzutka tyl: Shimano Ultegra 6800

Kaseta: Shimano Ultegra 6800 11-25 

Łańcuch: Shimano Dura Ace 9000

Korba, moje oczko w głowie: Rotor 3D+ 170mm 52/36 Blaty Rotor noQ

Hamulce: Shimano Ultegra 6800

Siodło: Prologo Scratch PRO 

Linki: NO NAME

Koła: No LIMITED RACE 60 mm szytka

Opony: Szytki przód Schwalbe Lugano tył Tufo S33 PRO (Obie nowe, ale obie do zmiany) 

Koszyki: Elite Custom Race, plasticzane. 

Pedały: Look Keo Easy, bida ze starego roweru.

 

Co do zmiany? 

 

1. Linki, nie są jakieś wołające o pomstę do nieba, ale zawsze mogą działać płynniej i zaoszczędzić kilka gram.

2. Nie przekonuje mnie siodełko, poprzednie miałem z dziurą, chyba trzeba będzie się wybrać na fitting tyłka 

3. Pedały!!! - z racji funduszy zostały stare, podstawowe Looki, planuję zmianę na jakieś z węgla, albo chociaż model w okolicach Keo Blade 12nm. 

4. Zobaczymy co czas przyniesie...

 

Podsumowując:

 

Rower wyszedł w okolicach 7,6 kg z dość ciężkimi kołami i pedałami, kokpit nie jest carbonowy, choć jak na alu to chyba ciężko znaleźć lepsze niż Pro Vibe. Gdybać sobie można, ale co jest pewne: koła, celuję w okolice 1200g komplet, ma być lekko i aerodynamicznie, profil U. Opony do nich pasowałyby Conti GP4000s II, oczywiście 25mm. Fulcrumy zostawię na jakieś zwykłe treningi i jako zapasowe. 

Z wagą planuję zejść w okolice 6,8 kg, czyli limit UCI.

Będzie się działo :):):) 

 GALERIA ZDJĘĆ:

https://drive.google.com/drive/folders/0BzvZNw9pwnkwUWgzRUxMSEdSSjg

https://drive.google.com/drive/folders/0BzvZNw9pwnkwUWgzRUxMSEdSSjg

https://drive.google.com/drive/folders/0BzvZNw9pwnkwUWgzRUxMSEdSSjg

 

Edytowane przez Mimek
Lepiej przemyślałem opis, kilka istotnych zmian, o których piszę :)
  • Pomógł 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Bardzo ciekawy sprzęt! Jaki to rozmiar ramy i ile masz wzrostu? I z jakiego rocznika jest to rower? :D

Opublikowano

A więc tak, zapomniałem trochę się tu pojawić, a w rowerze zaszły duże zmiany. Co się stało? A stały się koła, stożki 60 mm full carbon na szytkę. Rower  nagle zaczął jeszcze lepiej przyspieszać, został odchudzony o około 400-500g no i na wyglądzie zyskał... sami oceńcie ile :) 

https://drive.google.com/open?id=0BzvZNw9pwnkwUWgzRUxMSEdSSjg

https://drive.google.com/open?id=0BzvZNw9pwnkwUWgzRUxMSEdSSjg

https://drive.google.com/open?id=0BzvZNw9pwnkwUWgzRUxMSEdSSjg

Dnia 3.08.2017 o 21:01, Papynsky napisał:

Bardzo ciekawy sprzęt! Jaki to rozmiar ramy i ile masz wzrostu? I z jakiego rocznika jest to rower? :D

Rozmiar 52, ja mam wzrostu 173. Rower jest na mnie idealny w tym momencie, nie odczuwam bólu po żadnym dystansie oraz moja pozycja "slammed" jest optymalna. Rocznik to chyba coś koło 2013 ??? Nie jestem przekonany co do tego, ale rama jest jak wyciągnięta z pudełka.

Opublikowano

Co to za koła? Wyglądają bardzo elegancko. Jaką korbę Miałeś w oryginale? 

Opublikowano

To petarda a nie rower:) ja mogę tylko snić o takim cacku:)

Opublikowano
3 godziny temu, Papynsky napisał:

Co to za koła? Wyglądają bardzo elegancko. Jaką korbę Miałeś w oryginale? 

Są to No Limited Race 60, w całości carbonowe :) Kupiłem rower już z tą korbą. 

 

3 minuty temu, maciek1986pl napisał:

To petarda a nie rower:) ja mogę tylko snić o takim cacku:)

Sny często się spełniają :) A petarda? Tak, faktycznie jeździ bardzo szybko :D

Opublikowano

Z jakich kół przechodziłeś na te co masz aktualnie? I jeżeli można wiedzieć, to w jakiej cenie chodzą takie cacka?

 

A co do roweru, to tak, petarda mocno i mocno zazdroszcze. :D:D

Opublikowano

Miałem Fulcrumy Racing 7, zostawiłem je sobie jako 'zapas' i koła na trudne warunki pogodowe. Są  fajne jako treningówki, dość sztywne i piekielnie mocne.

No Limitedy to koszt w granicach 2500-3000 albo i więcej, nowe powyżej 3100 do 8000. Wszystko zależy od wyposażenia, czyli piast, szprych i dodatków. 

Opublikowano

To jak wychodzi to teraz wagowo? Ile w tym momencie waży całość? W pierwszym poście napisałeś, że chcesz zejść do 6,8kg. Co jeszcze masz w planach?

Opublikowano

W tej chwili nie wiem dokładnie, powinien według obliczeń ważyć w granicy 7,15. Sprawdzę to, albo kupię wagę albo wybiorę się do serwisu. :) Koła ważą 1320 g, to jest realna waga. 

W planie? Głównie pedały i linki, z czasem może siodełko na coś z carbonowymi szynami. Pedały są niby Look ale model podstawowy, zabrakło mamony na lepsze przy wymianie roweru dlatego zostałem przy tych. Linki Jagwire powinny tez zdjąć kilka gram, siodełko dość ciężkie, myślę że uda się zejść z nim z 80 do 100 g.

 

 

 

 

Opublikowano

No to w  takim razie już mało zostało do zamierzonej wagi. :D

 

Nie ważyłeś może korby?

  • Lubię to! 1
Opublikowano

W długości 175mm wazy 665 g, ja mam 170mm więc pewnie troszkę mniej 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Coś obłędnego, dzieło sztuki a nie maszyna. Jak wrażenia w porównaniu do Alleza? :)

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Dnia 23.09.2017 o 03:31, Łabędź napisał:

Coś obłędnego, dzieło sztuki a nie maszyna. Jak wrażenia w porównaniu do Alleza? :)

Przepraszam, że dopiero teraz, ale jakoś to forum mi wyleciało całkowicie z głowy. Jak wrażenia w porównaniu do Alleza? Przede wszystkim pozycja...Allez nie wymusza tak zwartej agresywnej pozycji, a przy okazji miałem rozmiar 54 czyli lekko za duży pomimo krótszego mostka, mi taka pozycja nie odpowiadała w żadnym stopniu. Następnie trzeba zauważyć, że materiał ramy robi swoje, pomimo, że Allez to porządny rower to nie ma szans w porównaniu z karbonowym Focusem. A na koniec jeszcze dodam trzy porównania. Mianowicie: Ultegra>105 ,  Szytka>Opona  oraz Korby Rotor > Korby Shimano :)

Opublikowano (edytowane)

@Mimek Super maszyna. Ile masz cm w przekroku?

Czy Focus udostępnia gdzieś jakąś tabelę rozmiarów vs wzrost/przekrok?

 

Edytowane przez Freud
Opublikowano

@Freud Dziękuję :) Mój przekrok to 78 cm przy 173 wzrostu. U Focusa to raczej bardzo tradycyjne rozmiary :) Na mój wzrost z reguły dobiera się taką ramę, 54 od Speca było za duże. Na stronie producenta nie widziałem żadnej tabeli, ale moja rada to kierować się tradycyjnymi pomiarami i przypisanymi do nich rozmiarami ram. 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dnia 3.08.2017 o 21:01, Papynsky napisał:

Bardzo ciekawy sprzęt! Jaki to rozmiar ramy i ile masz wzrostu? I z jakiego rocznika jest to rower? :D

Mała poprawka, mój rower to rocznik 2015, coś mi się nie zgadzało z tym 2013 i teraz dopiero poprawnie sprawdziłem :) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...