Skocz do zawartości

pedały nie chcą się odkręcić


aleks2

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam taki mały problem, ponieważ chciałem ostatnio wymienić pedały w moim starym rowerze na nowsze z mojego nowego roweru, ponieważ do niego też kupiłem już nowe, lecz w starym rowerze pedały się tak zapiekły, że nie można ich kompletnie odkręcić więc prosiłbym o pomoc

ps. nie moge odpisac na stary wątek dotyczący przerzutek, jakis bład "kurza noga" czy coś takiego, lecz już sam do tego doszłem i ustawie je po prostu najwyżej napisze jeszcze raz z góry dzięku wszystkim za pomoc🙂

15838600068972698277036445366383.jpg 15838600365154269147636591634045.jpg
Odnośnik do komentarza

Dobrze jest też podgrzać opalarką, a nawet mocno suszarką. Klucz przedłużyć rurką i musi puścić, albo pęknie. Niestety jak się wkręci na sucho to częsty problem, bo korba jest aluminiowa, a oś pedałów stalowa.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Ja zawsze używam długiej rury jako przedłużenie klucza . Mam w pracy taka na prawdę długą,  chyba ze dwa metry ma. Pedały, zapieczone śruby,  zastygłe wolnobiegi nie mają szans  . Polecam zrobić dobre ramię.  Oczywiście penetrator na noc nie zaszkodzi. 

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, aleks2 napisał:

czy podgrzewanie zapalniczka pomoze?

zobacze co sie da i czyms to zaleje na nocke

To już chyba lepiej świeczkę użyć w trosce o własne palce. 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, aleks2 napisał:

15838600068972698277036445366383.jpg 15838600365154269147636591634045.jpg

Rozumiem, że sprawdzałeś i nie masz od środka korby wejścia na klucz imbusowy? Wtedy można wygodniej, stanąć, poskakać na tym

Odnośnik do komentarza

Ja uważam, że imbusem byś miał jeszcze gorszy problem. Wystarczy dobry płaski klucz, przedłużka. I albo się odkręci, lub wyjdzie razem z gwintem jeżeli nie było porządnie nasmarowany gwint.

A tak ogólnie w dobrą stronę kręcisz?

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, aleks2 napisał:

w dobra strone kreciłem az sobiee spojrzalem na google i krece dobrze zalalem to odrdzewiaczem na noc bo nic inmego nie mialem i nic nie pomoglo

Tak na wszelki wypadek - wiesz że pedały mają gwint lewy i prawy? Prawy pedał odkręca się jak butelkę (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara), lewy na odwrót.

Spróbuj w jakiś sposób przedłużyć klucz, to bardzo zwiększa siłę.

Odnośnik do komentarza

nadal nie

jutro z rana sprobuje tym kluczem bo jest o wiele wiekszy od tamtego ktorym probowalem wczesniej, ale mysle ze dalej nie pusci. Czy jest jeszcze jakas inna metoda na ulatwienie roboty?

20200311_215150.jpg
Odnośnik do komentarza
51 minut temu, aleks2 napisał:

Czy jest jeszcze jakas inna metoda na ulatwienie roboty?

Wykręcić korbę z ramy a ramiona korby wkręcić w imadło. Oczywiście z wyczuciem i odpowiednio zabezpieczyć.

A publiczne imadło można znaleźć np w Castoramie lub innych supermarketach budowlanych.

Odnośnik do komentarza

Nie wiem jak w waszych Castoramach, ale w tej Kieleckiej to imadło jest z plasteliny i poddaje się pod byle obciążeniem. Nadaje się chyba tylko jako uchwyt do lutowania... Polecałbym najpierw sprawdzić co tam mają zamiast nieść złom i się rozczarować.

Musisz sobie znaleźć kawał rury, w którą zmieści się klucz i nie ma innej opcji niestety. Jak nie masz dostępu do takiego złomu to się wybierz do warsztatu samochodowego. Oni tam zawsze mają jakiś "negocjator" i jak pogadasz to pewnie pomogą.

Odnośnik do komentarza

Nie pomogę z odkręcaniem ale jak już Ci się uda i będziesz zakładał nowe to posmaruj gwint przy zakładaniu (np. towotem). Ktoś tego nie zrobił wcześniej i dlatego masz problem.

Odnośnik do komentarza

Ja podkładam klocek drewniany takiej wysokości, aby założony klucz zaparł się pod kontem w okolicach 45 stopni. Przednie koło kilka cm w powietrzu. Potem wystarczy porządnie oprzeć się o rower, ewentualnie docisnąć nogą i z reguły puszczają. Przy zakładaniu nowych smarowanko - są nawet dedykowane smary do tego.

Odnośnik do komentarza

Ja podkładam stos niepotrzebnych książek pod pedał (korba ustawiona poziomo), zakładam klucz płaski i deptam po drugim końcu klucza. Metod jest sporo, trzeba sobie jakoś radzić :) .

Odnośnik do komentarza
56 minut temu, kaido2 napisał:

Fajnie pięknie dopóty klucz się nie złamie.

Dawno nie złamałem klucza a nie używam jakiś z górnej półki. Ostatnio to chyba jak dłubałem przy samochodzie i klucz dostał metrową przedłużkę :) .Grunt, żeby klucz dobrze pasował, bo jak zniszczy gniazdo to zostaną chyba tylko metody, przy których uszkodzi się pedał albo korba.

Odnośnik do komentarza

A mnie się udało i to właśnie przy próbie wykręcenia pedału, obecnie mam serwisowy z dłuższym ramieniem gdzie spokojnie można sobie przedłużyć rurą, jednak tej jak dotąd używać nie musiałem. Klucz jakiś tam dopuszczalny luz może mieć, za duży wiadomo obkręcisz i się zaczyna...

Z ciekawostek to właśnie kiedy poleciał poprzedni klucz, rozebrałem pedał, przyspawałem brechę  zaraz za gniazdem i ukręciłem oś :D

No i wtedy właśnie pojawił się w mych zbiorach klucz serwisowy, którym udało się wykręcić bez większych problemów resztę, a klucz tez nie jakiś specjalnej jakości,ale odpowiednia konstrukcja którą się zrobi i się nie podda.

Odnośnik do komentarza

W sumie jak ktoś dysponuje, to można by potraktować kluczem udarowym. Tu znów łatwiej z pedałami na imbus, ale w ostateczności można by upiłować ośkę i potraktować kluczem udarowym z odpowiednią nasadką. 😈

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...