Zyrluk Opublikowano 5 Marca 2020 Opublikowano 5 Marca 2020 Cześć. Zastanawiam się nad modyfikacją mojej przelajowki na bardziej "szosową". Nie chcę zmieniać grupy i zostanę przy Sorze. Chodzi mi o inną korbę i kasetę. Mam teraz z tyłu 12-26(9rz) i 46-36(2rz) z przodu(oba ze "Sram"). Jeżdżę w górzystym terenie więc dużo podjazdów i zjazdów a słyszałem że moje obecne ilości ząbków są raczej na płaski teren. Jakie układy polecacie? Czy jest sens zmienić korbę na kompakt 50-34 i kasetę na bardziej szosową?
SzpiceR Opublikowano 5 Marca 2020 Opublikowano 5 Marca 2020 Masz typowo przełajową korbę i kasetę, która rozpiętością jest jak na dzisiejsze standardy szosowe wąska 16 minut temu, Zyrluk napisał: Jeżdżę w górzystym terenie więc dużo podjazdów i zjazdów a słyszałem że moje obecne ilości ząbków są raczej na płaski teren. Jakie układy polecacie? Czy jest sens zmienić korbę na kompakt 50-34 i kasetę na bardziej szosową? Skoro "słyszałeś" a nie czujesz potrzeby zmiany więc jaki jest sens?
marvelo Opublikowano 5 Marca 2020 Opublikowano 5 Marca 2020 21 minut temu, Zyrluk napisał: dużo podjazdów i zjazdów a słyszałem że moje obecne ilości ząbków są raczej na płaski teren. A jakie są Twoje odczucia? Brakuje Ci miękkich czy twardych przełożeń? A może wolałbyś jeszcze ciaśniejsze stopniowanie? Osobiście wolałbym na góry kasetę 11-28 lub nawet 11-30. Korby bym na razie nie ruszał.
Zyrluk Opublikowano 6 Marca 2020 Autor Opublikowano 6 Marca 2020 Szpicer - trochę nie sprecyzowałem: nie czuję potrzeby w zmianie (grupy) i nie chcę zmieniać np na tiagrę albo 105tkę. Marvelo - brakuje mi chyba tych miękkich i chyba zdecyduje się na zmianę tylko kasety na 11-30. Myślisz że nie stracę przez to na prędkości? I podjazdy z nią będą lżejsze? Będzie to dobrze współgrało z korbą 46-36? Z góry dziękuję
marvelo Opublikowano 6 Marca 2020 Opublikowano 6 Marca 2020 (edytowane) Zyskasz jedno szybsze przełożenie (46/11) i jedno lżejsze (36/30), kosztem nieco mniej ciasnego stopniowania w środku, ale moim zdaniem w górach ważniejszy jest zakres (rozpiętość) niż stopniowanie. A zatem i pod górę będzie lżej, i z górki będziesz mógł dokręcić. Same plusy. A koszt tylko nieco ponad stówkę. Warto spróbować. Tylna przerzutka Sora (3500?) nawet z krótkim wózkiem to ogarnie. Korba 46/36 ma z przodu różnicę tylko 10 zębów, a to daje zdecydowanie płynniejszą zmianę niż w kompakcie (50/34). Nie jeździłem nigdy na kompakcie, ale dla mnie już w korbie 53/39 różnica przy zmianie z przodu jest zbyt mocno odczuwalna i wolałem stare 53/42 (52/42). Podobnie w mtb pod tym względem wolę 42/32/22 niż 44/32/22. https://allegro.pl/oferta/shimano-cs-hg50-9-kaseta-9rz-tiagra-sora-11-30-24h-8605892493 Edytowane 6 Marca 2020 przez marvelo
SzpiceR Opublikowano 6 Marca 2020 Opublikowano 6 Marca 2020 Zobacz, czy przerzutka, którą masz ogarnie konfigurację takiej korby i kasety, oblicz pojemność i porównaj z tą z manuala przerzutki 37 minut temu, Zyrluk napisał: brakuje mi chyba tych miękkich i chyba zdecyduje się na zmianę tylko kasety na 11-30. Myślisz że nie stracę przez to na prędkości? I podjazdy z nią będą lżejsze? Zyskasz na prędkości bo będziesz miał 11t zamiast 12t a najlżejsze przełożenie będzie lżejsze ze względu na zmianę z 26 na 30 Dodatkowo będziesz potrzebował nowego łańcucha
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się