Skocz do zawartości

Napęd przełajowy na szosowy


Zyrluk

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Zastanawiam się nad modyfikacją mojej przelajowki na bardziej "szosową". Nie chcę zmieniać grupy i zostanę przy Sorze. Chodzi mi o inną korbę i kasetę. Mam teraz z tyłu 12-26(9rz) i 46-36(2rz) z przodu(oba ze "Sram"). Jeżdżę w górzystym terenie więc dużo podjazdów i zjazdów a słyszałem że moje obecne ilości ząbków są raczej na płaski teren. Jakie układy polecacie? Czy jest sens zmienić korbę na kompakt 50-34 i kasetę na bardziej szosową?

Opublikowano

Masz typowo przełajową korbę i kasetę, która rozpiętością jest jak na dzisiejsze standardy szosowe wąska

16 minut temu, Zyrluk napisał:

Jeżdżę w górzystym terenie więc dużo podjazdów i zjazdów a słyszałem że moje obecne ilości ząbków są raczej na płaski teren. Jakie układy polecacie? Czy jest sens zmienić korbę na kompakt 50-34 i kasetę na bardziej szosową?

Skoro "słyszałeś" a nie czujesz potrzeby zmiany więc jaki jest sens?

Opublikowano
21 minut temu, Zyrluk napisał:

 dużo podjazdów i zjazdów a słyszałem że moje obecne ilości ząbków są raczej na płaski teren.

A jakie są Twoje odczucia? Brakuje Ci miękkich czy twardych przełożeń? A może wolałbyś jeszcze ciaśniejsze stopniowanie?

Osobiście wolałbym na góry kasetę 11-28 lub nawet 11-30. Korby bym na razie nie ruszał.

 

Opublikowano

Szpicer - trochę nie sprecyzowałem: nie czuję potrzeby w zmianie (grupy) i nie chcę zmieniać np na tiagrę albo 105tkę. 

Marvelo - brakuje mi chyba tych miękkich i chyba zdecyduje się na zmianę tylko kasety na 11-30. Myślisz że nie stracę przez to na prędkości? I podjazdy z nią będą lżejsze? Będzie to dobrze współgrało z korbą 46-36?

Z góry dziękuję

Opublikowano (edytowane)

Zyskasz jedno szybsze przełożenie  (46/11) i jedno lżejsze (36/30), kosztem nieco mniej ciasnego stopniowania w środku, ale moim zdaniem w górach ważniejszy jest zakres (rozpiętość) niż stopniowanie. A zatem i pod górę będzie lżej, i z górki będziesz mógł dokręcić. Same plusy. A koszt tylko nieco ponad stówkę. Warto spróbować. 

Tylna przerzutka Sora (3500?) nawet z krótkim wózkiem to ogarnie.

Korba 46/36 ma z przodu różnicę tylko 10 zębów, a to daje zdecydowanie płynniejszą zmianę niż w kompakcie (50/34). Nie jeździłem nigdy na kompakcie, ale dla mnie już w korbie 53/39 różnica przy zmianie z przodu jest zbyt mocno odczuwalna i wolałem stare 53/42 (52/42). Podobnie w mtb pod tym względem wolę 42/32/22 niż 44/32/22. 

https://allegro.pl/oferta/shimano-cs-hg50-9-kaseta-9rz-tiagra-sora-11-30-24h-8605892493 

 

Edytowane przez marvelo
Opublikowano

Zobacz, czy przerzutka, którą masz ogarnie konfigurację takiej korby i kasety, oblicz pojemność i porównaj z tą z manuala przerzutki

37 minut temu, Zyrluk napisał:

brakuje mi chyba tych miękkich i chyba zdecyduje się na zmianę tylko kasety na 11-30. Myślisz że nie stracę przez to na prędkości? I podjazdy z nią będą lżejsze?

Zyskasz na prędkości bo będziesz miał 11t zamiast 12t a najlżejsze przełożenie będzie lżejsze ze względu na zmianę z 26 na 30

Dodatkowo będziesz potrzebował nowego łańcucha

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...