ByQ94 Opublikowano 26 Lutego 2020 Opublikowano 26 Lutego 2020 Dobry wieczór. Dawno mnie nie było i w sumie dwa lata nie jeździłem ze względów zdrowotnych. W temacie upgrade jestem zielony i tutaj pytania. Czy na obecnej ramię i amortyzatorze mogę wrzucić koła 29cali? Jak ewentualnie najkorzystniej przerobić z 27,5 na 29. Aktualnie rower 27,5 koła kupiłem około dwa lata temu i trochę mi szkoda bo płaciłem około tysiąca złotych. Chciałem sprzedać ale patrząc na małe zużycie nowych części ( 650km ) nie opłaca się dlatego chciałbym coś zmienić. Specyfikacje : Rama : RAID 27.5" ALLOY 6061 DISC Widelec : SUNTOUR SF14XCR AIR RL-R-27.5" 100mm with Remote Stery : FSA NO. 10 ZS 50/44 1.6 TOP CAP Suport : XTR SM BB93 Korba : Deore XT M8000 Sztyca : LAPIERRE RAID SP-DC1 Ø: 31.6mm L: 350mm Kierownica : LAPIERRE RAID HB-RB11L W: 720mm R: 15mm Ø: 31.8mm Przerzutka Przód : BRAK Przerzutka Tył : Shimano Deore XT RD-M8000 SGS Chwyty : ESI extra Chunky Hamulce : Shimano HYDRAULICZNE BRM355 Manetka : Shimano Deore XT M8000 Zębatka Przód : HCC Components owal 34t Łańcuch : KMC x11 SL GOLD Kaseta : SunRace MX8 x11 11-46 Obręcze Kół : DT Swiss 453d Piasty : Novatec 771 Szprychy : Sapim lider 2,0 Opony : Maxxis Ikon 2.2 / Schwalbe Big Ben 2.0 Siodło : WTB Rakieta V Pro Saddle Waga : ~11,9 kg Dziękuje za pomoc k przepraszam za brak podstawowej wiedzy jednak logicznie patrząc jest to niemożliwe choć widziałem różne cuda dlatego pytam.
seraph Opublikowano 26 Lutego 2020 Opublikowano 26 Lutego 2020 Przy założeniu, że szerokość opony się nie zmienia to koło 29' ma o 2 cm większy promień niż 27.5' (622 mm vs 584 mm średnicy obręczy). Pewnie zwyczajnie Ci to nie wejdzie w widełki, albo wejdzie, ale miejsca na swobodne wirowanie koła już nie będzie. Poza tym uniesienie suportu i całego roweru o 2 cm to dużo i popsułoby prowadzenie. 26 na 27,5 jeszcze idzie przerobić, bo jest realnie 12,5 mm różnicy na promieniu.