Skocz do zawartości

Serwis piasty Formula w starym Synapse 2014.


Electronite

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie! Tak więc kupiłem pierwszy poważny rower w życiu! No i wiadomo, poważny rower poważne problemy.

Ale do żeczy, rower ma taką specyfikację: Aukcja nie moja, ale jest tabela z opisem.

Jest to aluminiowy Synapse z 2014(chyba) roku no i ma z tyłu piastę Formula CX-22. Oczywiście, rower kupiłem urzywany, no i ma wypieprzone wszystkie uszczelnienia przez co ruda tańczy w łożyskach jak głupia. Zasadniczo jak zdeję ośkę, to mogę wodę wylewać ze środka. Sam bębenek ma uszczelnienie mechanizmu zapadkowego ale u mnie go nie ma. Poprostu, poprzedni właściciel je usunął albo się rozpadło - nie wiem. Oczywiście będenek FH-04, niedostępny NIGDIZE, nic nie pasuje  - z imbusem włącznie :). Tak więc zamówiłem nowy w GB, cenowo wyszło przystępnie - przyjechał (tajwański szajs). Wtedy się dowiedziałem, że tam ma być uszczelniacz naokoło gwintu który trzyma go w piaście :)  (tak poza tym, to nie ma poco się męczyć z szukaniem imbusa 11mm, idealnie pasuje grzechotka "średni kwadrat". 

Cały problem jednak rozchodzi się o OŚ! Tam są klasyczne konusy i drążona oś na szybkozamykacz. Serwis Canondale nic o tym nie wie, nie mają w ofercie i poradzili mi, zebym sobie nowe koła kupił - wyśmiałem ich. Żaden sklep w Szwecji (gdzie mieszkam) nie był mi w stanie pomóc nic dobrać (ja sie nie znam, ja nie jestem mechanikiem). Tak więc topiąc czas w Googlach, wyszukałem, że pasuje oś od Gianta O taka, GDC1520.  No ale już sę rozeźliłem na to zamawianie z dalekich krajów i chcę dopasować coś z shimano, żeby to na miejscu było.

 

Czy ktoś już kiedyś dłubał przy tej piaście? U mnie taki jest problem, ten rower to daily-driver i ja ze 40km dziennie na nim robię deszcz-nie-deszcz. I to musi chodzić.

Pozdrawiam wszystich, jako że to mój pierszy post! :)

IMG_20200209_182051[1].jpg IMG_20200209_182155[1].jpg IMG_20200209_185223[1].jpg Edytowane przez Electronite
Opublikowano

Będzie ciężko coś dobrać z wyższej półki, nawet jak konusy podejdą to będzie kłopot z uszczelnieniem bo tu każdy producent robi po swojemu. Konusy śmietnik, kulki pewnie też, ciekawe jak wygląda bieżnia w środku piasty, jak jeździsz w każdą pogodę to długo bez uszczelnienia nie pociągną. Lepiej myśl o zmianie kół, szkoda nerwów i kasy.

Opublikowano (edytowane)

Noo, wiem liczę się z tym. Chcę wstawić tam Deore XT FH-M8000, problem jest bo rama jest na zaczep QR i tarczowy hamulec. Także kombinacja sie trafiła nieco niecodzienna. Tymbardziej że tutaj konus od strony bębenka nie ma miski co przykrywa kulki tylko ma taki gumowy pierścień z wargą która dotyka do występu w bębenku. (ten pogięty na starym zdjęciu). jednak zanim kupię te nowe piasty to chciał bym jakoś dojechać te - no i wtedy się przesiadać. Tym bardziej że kupiłem nowy bębenek

IMG_20200209_215754.jpg IMG_20200209_220213.jpg

Edytowane przez Electronite
Opublikowano

Jak będziesz zmieniał piastę to nie bierz shimano na konusach a od razu coś na maszynówkach, np. Novateca jakiegoś.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Jestem jaknajbardziej za. Wybralem shimano z tego względu, że ich oferta jest wmiarę spójna i pozwala dobrać sprzęt pod swoje potrzeby wmiarę łatwo - no i leży to na płókach w sklepach na każdym kroku.

 

A ma może ktoś jakiegoś linczka do katalogu Novateca? żebym mógł odszukać coś dla siebie? Bo kompletnie nie znam ich oferty.

Opublikowano

Podobaja mi się te 792. Naszczęście tanio kupiłem sam rower. Nic w nim nie jest zniszczone - jedynie jest poprostu zurzyty. Hamulce już ogarnąłem, teraz czas na napęd. Nigdy nie zaplatałem koła więc chyba tak to zorbię, że kupię te piasty i będę czekał aż te się rozpadną do reszty i wtedy wymienie.

A poza tym, to ktoś ma może jakie informacje na temat tego jak głęboko mostek powinien być osadzony w widelcu? Bo wymieniłem łożyska główki ramy i teraz na nowych mam 2mm luzu od dołu, między widelcem a dołem ramy. A końcówka rury co przechodzi przez ramę kończy się idealnie w połowie górnej śrubki od zacisku mostka. Ale łożyska i berznie leżą prawidłowo, także niewiem co jest przyczyną.

Opublikowano

Zaplatanie koła, jeśli ma się odpowiedniej długości szprychy, jest proste:

 

Widelec nie może mieć żadnego luzu, problem może być albo w za wysoką rurą widelca, (mostek musi mieć około 3mm różnicy między końcem mostka a górą rury widelca) a druga opcja to już zużyte stery. 

 

Opublikowano

Ajj. Źle to opisałem. Na początku siedizały tam 2 łożyska stożkowe 45st - standardowo. Ale, że w środku było rdzawe błoto i było wyraźnie czuć przeskakiwanie to wypłukałem to wszystko w benzynie i nałożyłem mojego ulubionego Mobila XHP222, ale niestety bieżnie zjechane i nie wiele pomogło. Powodowało to, że jak kasowałem luz na widelcu to obracając śrubą naciągającą główkę to luz malał do 0 a potem wystarczyło ćwierć obrotu i widelec stawał dęba. Po wymianie łożysk tego problemu nie ma, można bez problemu naciągnąć i nic się nie blokuje. Także luzu niema. Jedynie co, to na nowych łożyskach jakby widelec nie osiadł do końca, wcześniej głebiej wchodził w główkę, jutro jakieś zdjęcia zrobie. No a co istotne, to zamówiłem zestaw naprawczy, nie jakieś pierwsze lepsze łożyska.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Siema, chwilkę mnie nie było. Robiłem robotę za granicą i nie jeździłem. Teraz wracam i jakoś trzeba do tej roboty dojechać. Wymieniłem tarczę z przodu na 180. Hamulcową ma się rozumieć. No ale mocowanie w ramie jest 140. Także jest problem jaki tu adapter dobrać? Bo się okazuje, że szimano robi tylko o "jeden stopień" w górę a nie o dwa. Także nie wiem, czy się da dwa adaptery ze sobą skręcić? Chyba nie.

Według mnie to trzeba by było taki adapter co odsuwa nie tylko równolegre o 40mm, ale taki co równiez obraca o kąt. O, taki. Ale widziałem tez Magurę P45. Może ona będzie OK?

https://allegro.pl/oferta/force-adapter-przedni-180mm-7463630620

 

Opublikowano

Jeśli masz ramę/widelec zmocowaniem PM przystosowanym do 140mm tarcze a chcesz 180 mm dać to musisz dać adapter powiększający o 40mm tarcze czyli jak to napisałeś "dwu stopniowy". W takim przypadku musisz dać adapter do 203mm tarczy:

i-shimano-adapter-sm-maf203ppa-pm-pm-203

Opublikowano

Zamówiłem w Bikecenter.pl. To był błąd dopiero po zakupie powiedzieli mi, że zastrzegają sobie 6 dni roboczych na wysyłkę, czyli czytaj 8. A potem czas dostawy pewnie ze 2. NIGDY WIĘCEJ. A potem jeszcze paczka do szwecji... nawet nie pytajcie. :/

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Siema!

No części doszły, narazie rozmontowałem co się dało. Łożyska w pedałach wymieniłem na nierdzewne. Udało mi się zapleść oba koła z piastami Novateka - No fajne są,nie powiem wszytko pasuje. zrobiłem sobie taką śrubę M5. wkręcam ją w gwint od błotnika który jest idealnie w osi opony. Śruba jest zaostrona jak ołówek i kończy się 2mm od wnętrza osi felgi - i tak centruję. Żeby strzałeczka zawsze pokazywała środeczek nypla szprychy i nie ocierała o felgę po promieniu. Udało się na obu kołach - bajka.

Tarcze hamulcowe będą RT66, 180 i 160. Oczywiście adapter nie pasuje i będzie zmieniany. Z cenami jest SZAJBA na kółkach tutaj w szwecji.... szprychy kosztują 7zł /szt - nierdzewne 2mm, ale bezfirmówki. Adapter tarzcy 299kr, to jakieś 145zł. Także idzie mi wolno, bo wożę graty z polski.
No i teraz bym się podpytał - Jakie byście tam opony załadowali? Teraz siedzą Shwalbe G-One 30-622. Ale to delikatna opona i już tył zeżarło, przód OK.

W drugim rowerze mam MarathonPlus, to wydaje mi się, że lepiej trzymają drogi. No ale szukam czegoś, na czym będę mógł jechać po asfaltowych ścieżkach i szutrze/kamyczkach, gruzie.

Edytowane przez Electronite
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Siema Siema po chwili przerwy. No rower odpalony. Miałem sporo problemów z częściami no ale się udało. Konwertery zacisków podpasowały dobrze, i mam 180 tarczę na słupkach 140. Zasosowałem właśnie ten Shimano 203. Linki i przerzutki poskładałem. Miałem przeboje z "konwerterem" w przednim wybieraku. Tył się złożył i wyregulował gładziutko - intuicyjnie. Jak zmieniłem łańcuch,no to zaczęło skakać z 6 z 11 biegów z tyłu - tak więc kaseta też poszła na śmietnik. Wsadziłem R8000 11-23Z. Śmiga super. Jedyny problem jak narazie to pęknięte śiodełko, ale powiązałem drutem :D. No i skrzypi mi BB30 jak mocniej depnę, muszę kleju w łożyska napuścić.

 

Natomiast mam problem z pedałami, koledzy mnie namówili na SPD. Kuplem urzywki ES600 tutaj na miejscu. Buty Force crystal 44. No i dramat. Jak się jedzie to jest OK, lepsza moc, ale też nie ma fajerwerków, poprzednio śmigałem na RaceFace Atlas - bardzo mi się podobały. Natomiast zapinanie i wypinanie to jest jakiś dramat. Jeżdżę na nich już 4 dzień, glebę zaliczam średnio 2x na każdą trasę. Jak jadę po ścieżce czy po lesie to OK. Ale potem mam 10km odcinek przez miasto, gdzie mam światła, przjeścia przez jezdnię - ludzi w słuchawkach co nic nie widzą i nic nie słyszą i lezą pod koła. Tak więc w piątek rozbiłem brodę startując w środku miasta na przejściu dla pieszych, na środku drogi. Między samochodami. Słabo. Ma ktoś jakieś porady albo coś, bo jestem bardzo blisko żeby je wywalić :/🤬🤬

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...