Skocz do zawartości

Pomoc w złożeniu kół


ByQ94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chce złożyć koła mtb, zlecić to firmie. 

Kwota około 800 zł 

Myślę że tutaj będzie spoko. 

http://www.wojczal-bike.pl/index.php?route=product/product&product_id=477
 

Aktualne koło przednie waży : 1150g + opona i dętka czyli stare opony i koła to łączna waga to 2345g około. 

Mam kupione nowe opony maxxis ikon i mleko więc teraz koła.

 

Obręcze : DT SWISS 453d

Piasta przednia : Novatec 771 15x100 red lub Novtec 771 5x100 red

Piasta tył : Novatec 772 12x142 red lub Novatec 772 5x135 red 

Szprychy : Sapim Leader 2.0 czrne

Nyple : Aluminiowe czerwone 

 

Do tego taśmy, pytanie czym się różnią wymienione piasty. Macie jakieś inne strony zależy mi na czerwonych piastach, jestem wzrokowcem ;) 

Mój rower : http://www.porebarowery.pl/main/product/6035,RAID-527-2016,page:1

Edytowane przez ByQ94
Odnośnik do komentarza

Jesli wierzyc linkowi do Twojego roweru to rame masz do kol na oski standardowe "szpilki" Piast z oznaczeniem 15/100 i 12/142 bezposrednio nie zamontujesz , beda potrzebne redukcje. To tak na szybko

Odnośnik do komentarza

Przy czym, dziś szkoda kupować piasty przeznaczone wyłącznie pod zwykłe szybkozamykacze. QR15 i QR12 jest dużo bardziej przyszłościowe, gdyby zamarzyła się wymiana widelca czy ramy. Tutaj chyba nie ma problemu, bo do 771 można, na ile kojarzę, kupić zamienne kapsle, ale warto dopytać.

Edytowane przez Fenthin
Odnośnik do komentarza

Myślę, że spoko. Natomiast nyple wymieniłbym na mosiężne, święty spokój jest wart więcej niż kolorek. I jak napisałem w poprawionej wersji, dopytał jak tu w razie czego wygląda konwersja piast.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Fenthin napisał:

Myślę, że spoko. Natomiast nyple wymieniłbym na mosiężne, święty spokój jest wart więcej niż kolorek. I jak napisałem w poprawionej wersji, dopytał jak tu w razie czego wygląda konwersja piast.

Dzięki może jeszcze ktoś da jakąś rade. Plusik leci dzięki. Stawiam wtedy na inne nyple. 

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Fenthin napisał:

Tyle, że dziś szkoda kupować piasty przeznaczone pod zwykłe szybkozamykacze. QR15 i QR12 jest dużo bardziej przyszłościowe, gdyby zamarzyła się wymiana widelca czy ramy. Nawet, jeśli trzeba dokupić adaptery.

Ogolnie racja .Tylko rower z linka nie jest super maszyna , rama rowniez. Jesli piasty 15/100 i 12/142 beda juz z redukcjami i nie beda duzo drozsze od piast klasycznych to pewnie ze warto. W innym wypadku zastanowilbym sie tylko nad przednim kolem - jesli przyjdzie ew chec na wymiane amora na cos duzo lepszego ze sztywna osia.

Odnośnik do komentarza

Jak mówię, jeśli w wersji na szybkozamykacze nie ma problemów z konwersją, a być nie powinno, możesz brać na ten moment takie, na przyszłość najwyżej wymienisz same redukcje. Chyba, że jest z tym problem, wtedy lepiej QR15 i QR12 plus redukcje na zwykłe QR. Wyżej pisałem z myślą o piastach DT (nie wiem czemu), gdzie tak łatwo nie ma, jak kupisz tylko pod QR. Dlatego też wyedytowałem post.

Odnośnik do komentarza

Oczywiście, że najlepiej kupić piasty przyszłościowe na sztywną oś z redukcją do obecnej ramy i amora. Koła robione na zamówienie są jak siodełko, które zabiera się do nowej zabawki. Nyple mosiężne...rzeczywiście są  mocniejsze,choć znam to ze słuchu,bo nigdy na takich nie jeździłem. Niestety podniosą wagę koła, szkoda, że nie są w kolorze i zastanawiam się co wolałbym: urwać cieniowaną szprychę czy czy aluminiowy nypel :/

Odnośnik do komentarza

Nie chodzi nawet o kwestię wytrzymałości. Aluminium jest bardziej miękkie, więc łatwiej je obrobić. Ponadto lubią się zapiec. Waga to jedno, ale jak ktoś nie ściga się o pudło w PŚ, chyba jednak warto mieć sprzęt, który łatwiej przeserwisować.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Posiadam aluminiowe nyple i nie mam z nimi problemów, a przy okazji nieprzewidzianego napiecia to nypel strzela i tyle :)

13 godzin temu, Fenthin napisał:

Waga to jedno, ale jak ktoś nie ściga się o pudło w PŚ, chyba jednak warto mieć sprzęt, który łatwiej przeserwisować.

Takim tokiem rozumowania to można z roweru zrobić czołg - tylko po co?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...