Skocz do zawartości

SRAM NX Eagle 1x12 - cofanie się łańcucha


NRG

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Borykam się z dziwnym problemem (choć pewnie dla Was będzie banalny) :) Podczas obrotu pedałami do tyłu, łańcuch z największego blatu spada w dół o 3 przełożenia. Rower dopiero co odpakowany z kartonu więc możliwe że potrzebna jest regulacja? Pozostałe biegi nie mają tego problemu. 

Odnośnik do komentarza

Bardzo dobrze znany problem występujący również w napędach jedenastorzędowych spowodowany nieprawidłową linią łańcucha, zbyt dużym kątem łamania łańcucha (przekosem) występującym gdy łańcuch jest zazębiony z największą zębatką z tyłu. Regulacja tylnej przerzutki nic tutaj nie pomoże.

Edytowane przez leejoonidas
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

leejoonidas jest zatem jakieś sensowne rozwiązanie problemu? Trochę pogrzebałem w necie i niby można się bawić w regulację (jak już wspomniano w tym wątku) można zmienić łańcuch na inny. Wiadomo jak to jest z takimi wpisami - nie wszystkie mają rację bytu. 

Odnośnik do komentarza

Zmiana przedniej zębatki na taką która ma większe odsadzenie (offset) w kierunku ramy od tej którą masz obecnie. Ale zmieniając taką zębatkę trzeba brać pod uwagę czy jest wystarczająca ilość miejsca między końcem zębatki a dolną rurą tylnego trójkąta, gdyż może się okazać że nowa zębatka może zacząć ocierać o ramę.

Odnośnik do komentarza

Spróbuj wyregulować przerzutkę zgodnie z manualem Srama do 12 rzędowych napędów, jeśli to nie pomoże to byś musiał zębatkę korby bliżej ramy dać.

Musiałbyś poszukać zębatki do swojej korby z jakimś offsetem aby była bliżej, ale to zależy czy rama na to pozwoli i zębatka nie będzie trzeć o widełki ramy. 

Jak to nie pomoże to po prostu nie kręć do tyłu. 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Co do całego setupu to z przodu również znajduje się korba SRAM NX Eagle, więc w teorii powinno być git od początku, aczkolwiek zaczynam dopiero zapoznawać się z takim układem i jeszcze sporo przede mną ;)

Co do najszybszego rozwiązania problemu - z kręceniem najprościej ;) Gorzej zmienić przyzwyczajenia gdzie ustawiałem sobie pedały przed ruszeniem właśnie poprzez ruch do tyłu. Miało to też swoje wady - wbite piny w golenie, więc może to nie taki głupi pomysł ;)

Odnośnik do komentarza

Niestety ja nie widzę innego sensownego wyjścia jak tylko inna zębatka. Jakbyś zaczął coś zmieniać w położeniu suportu to jedno ramie będzie ciut za blisko ramy a drugie za daleko. 

Wiesz, z doświadczenia wiele rzeczy miało działać super anie działa mimo popranej regulacji itd. po prostu tak czasem jest.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Luz. Póki co powalczę ze zmianą przyzwyczajeń. Rower i tak czeka przegląd zerowy - może w sklepie coś wykombinują. Z drugiej strony jeśli ten typ tak ma, to cóż można zrobić... Żona by mnie zabiła jakby usłyszała o kolejnych wydatkach na rower :D

Odnośnik do komentarza

Jeśli rama jest robiona z myślą o napędzie 1x to problem leży w regulacji przerzutki. Jeśli napęd 1x został wsadzony do zwykłej ramy to nawet regulacja przerzutki może nie pomóc. 🤨 

Odnośnik do komentarza

Może kolega Franz Mauer rozwinie tą tezę o ramie robionej pod napęd 1x i ramy nieprzystosowanej do tego napędu ale zaadoptowanej do napędu 1x i wpływu tych ram na spadanie łańcucha lub też jego braku i jeszcze jak miałaby wyglądać regulacja przerzutki aby łańcuch przestał spadać o dwie lub trzy zębatki w dół?

Edytowane przez leejoonidas
Odnośnik do komentarza

Mi się to przytrafiło w ramach starszych na 26 cali koło gdzie napęd 1x no nie działał tak ładnie jak w nowocześniejszych ramach, i chyba o to Koledze Franz'owi chodziło. Winna jest pewnie linia łańcucha. 

Co do zrzucania o 2 w dół to regulacja, luuub co jest czasami spotykane w nowych rowerach czy ramach, krzywy hak. Gdzie przy napędzie 9,10 czy 11 aż tak źle to nie działa, tak w 12 to hak musi być idealnie z osią koła.

Odnośnik do komentarza

Kupiłem rower za 15 k z fantastycznym osprzętem sram gx eagle.

Kręcę do tyłu, łańcuch spada, pytam się w sklepie jak to możliwe przecież to rower za 15k :) w moim starym 20 letnim trekkingu z napędem 3x7 mogę do tyłu kręcić, a jest warty 0,5k.

Serwis wzruszył ramionami, uśmiechnął się, ja też bo to oczywiście pytanie retoryczne było, ten kłopot po prosty występuję w tych cudownych napędach 1x.

 

 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Czy masz rower za 500 czy 15000 złotych nie ma znaczenia. Napęd 1 na ma swoje plusy i minusy, temat rzeka i omawiany nie raz.

W tym przypadku Kolegi albo bym próbował przybliżyć zębatkę do środka suportu albo odpuścił.

Odnośnik do komentarza

Temat jest znany ale nie jest prawdą, że tak ma być i że to stała przypadłość napędów 1x. Gdyby tak było to nie dało by się tym jeżdzić bo w brew pozorom obrót korbą do tyłu jest koniecznością w pewnych okolicznościach i stylu jazdy. Jednak w wielu napędach kłopotu nie ma a jak jest to znowu wielu go wyeliminowało. Trzeba spróbować to wyregulować a nie każdy to potrafi bo regulacja nie jest prosta. 

Odnośnik do komentarza

Ja dodam od siebie ze podczas kręcenia korbą do tyłu łańcuch jest w tym samym miejscu
Nie spada
Nie blokuje się
Nie ociera
Moj osprzęt to też sram eagle GX
Nie miałem przypadku by mi się coś blokowało lub coś dziwnego dział podczas kręcenia korbą do tyłu
Czemu kręcę do tyłu bo lubię czasami daje tak znać ludzi na DDR by zeszli na swoją stronę

Odnośnik do komentarza

Bardzo rzadko obraca się korba do tyłu na największej zębatce, więc jest trudny do zaobserwowania, ale ja na Slx 11-46t też nie mam z tym problemu przy 1x11.
Natomiast widzę to na innym rowerze z 1x10, 11-46t że zmieniarka deore M6000. Też chętnie bym się dowiedział jak to wyregulować.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...