Jaceko_tri Opublikowano 5 Lutego 2020 Opublikowano 5 Lutego 2020 Cześć. Po pierwsze chciałbym się przywitać z koleżankami i kolegami z forum - witajcie ;). Od jesieni używam trenażera Bkool smart pro i do tej pory jeździłem na aplikacji od producenta. Chciałem przetestować inne platformy a mianowicie zwift i rouvy i tu powstał problem. Obie platformy nie widzą trenażera. Czujniki kadencji i prędkości znajdują momentalnie. Trenażera natomiast nie widzą. Czujnik ant+ oryginalny. Pisałem w tej sprawie do supportu bkool ale nie dostałem żadnego konkretnego info. Czy ktoś z was miał problemy z tym modelem trenażera i połączeniem ?
dfq Opublikowano 5 Lutego 2020 Opublikowano 5 Lutego 2020 Widziałem na Rouvy że ludzie jeżdżą na tym trenażerze
wojtek.k Opublikowano 5 Lutego 2020 Opublikowano 5 Lutego 2020 Zrobiłeś to: https://support.bkool.com/hc/en-us/articles/360024810191-ANT-FE-C-protocol ?
Jaceko_tri Opublikowano 5 Lutego 2020 Autor Opublikowano 5 Lutego 2020 Sprawdzę wieczorem, ale raczej mi się nie pojawia nic co mógłbym przestwawić
wojtek.k Opublikowano 5 Lutego 2020 Opublikowano 5 Lutego 2020 Teraz, Jaceko_tri napisał: Sprawdzę wieczorem, ale raczej mi się nie pojawia nic co mógłbym przestwawić Oczywiście musisz to zrobić w aplikacji Bkool. Tam przestawiasz trenażer w odpowiedni tryb i będziesz mógł łączyć się z innymi aplikacjami po ANT+. Tak btw, jakby ktoś inny miał problem, trenażery Bkool nie działają po Bluetooth z aplikacjami typu Zwift (jakaś dziwna różnica w obsłudze Bluetooth). Po ANT+ po przestawieniu działają bez problemu.
Jaceko_tri Opublikowano 5 Lutego 2020 Autor Opublikowano 5 Lutego 2020 Sprawdziłem i nic takiego nie ma. Nawet zresetowałem ustawienia i od nowa wyszukał trenażer i nic poza tym że "połączono" nie wyskoczyło. Dodam że sprawdzane wszystko na 2 różnych komputerach i na obu jest to samo.
wojtek.k Opublikowano 6 Lutego 2020 Opublikowano 6 Lutego 2020 11 godzin temu, Jaceko_tri napisał: Sprawdziłem i nic takiego nie ma. Nawet zresetowałem ustawienia i od nowa wyszukał trenażer i nic poza tym że "połączono" nie wyskoczyło. Dodam że sprawdzane wszystko na 2 różnych komputerach i na obu jest to samo. Kurcze, jak ja korzystałem z Bkoola używałem starszej wersji oprogramowania i tam to wyglądało inaczej, ale sugerując się dokumentacją, skoro nie ma takiego guzika, to oznacza, że już jest przełączony (przynajmniej tak było w poprzedniej wersji softu). Spróbuj jeszcze upewnić się przy łączeniu ze Zwift/Rouvy czy na pewno trenażer nie jest podłączony do innego urządzenia/oprogramowania. W momencie, kiedy podłączysz go do czegoś, przestaje wysyłać sygnał ANT+ pozwalający go sparować z innym symulatorem/urządzeniem.
Jaceko_tri Opublikowano 6 Lutego 2020 Autor Opublikowano 6 Lutego 2020 (edytowane) Jakieś uszkodzenie trenażera eliminuję bo oprogramowanie bkool by też nie widziało w takim przypadku. Pewno jakaś "pierdoła" ale nie mogę tego namierzyć. Może jakiś konflikt z bluetooth?? Nie wiem ale będę szukał dalej. Może jest tak, że na starym sofcie nie było to przestawione a nowy soft ma jakąś lukę i nie da rady w nim przestawić?? Edytowane 6 Lutego 2020 przez Jaceko_tri
Jaceko_tri Opublikowano 14 Lutego 2020 Autor Opublikowano 14 Lutego 2020 (edytowane) Po dłuższym grzebaniu w temacie pojawiło się kilka dodoatkowych informacji. Po pierwsze wyczytałem na zachodnim forum zwift o konieczności aktualizacji oprogramowania wewnętrznego trenażera. Ściągnąłem aplikację bkool toolkit i tu pojawia się problem - aplikacja nie widzi trenażera. Powinna łączyć sie z trenażerem za pomocą bluetooth ale trenażer wogóle nie jest wyszukiwany. Wygląda jakby miał wyłaczone bluetooth. Próbowałem zainstalować dodatkowe oprogramowanie treningowe z obsługą bluetooth ale też trenażer nie jest wykrywany. Teraz jestem prawie pewien, że trenażer nie jest przestawiony na ant FE-C. Na forum Zwift po przestawieniu na ANT FE-C wszystkim co mieli problem z łącznościa zaczyna się normalnie łączyć. Ale nie wiem czy poprzedni właściciel tego nie zrobił bo trenażer coś ma z bluetooh?? czy po prostu nie zrobił aktualizacji na czas i teraz może być problem bo trenażer ma za stare oprogramowanie wewnętrzne i nie komunikuje się z aplikacjami w telefonie??. Druga sprawa to fizyczne uszkodzenia bluetooth w trenażerze. Dodatkowo próbowałem połączyć Licznik Garmin edge 520 i jest to samo a wiem, że licznik wymaga połączenia ANT - FE-C więc tutaj dodatkowe potwierdzenie że jest to wyłączone w trenażerze. Szczerze to mam już mętlik..... Na razie śmigam na aplikacji bkool i tutaj nie ma kompletnie żadnych problemów.... Edytowane 14 Lutego 2020 przez Jaceko_tri
Jaceko_tri Opublikowano 4 Marca 2020 Autor Opublikowano 4 Marca 2020 (edytowane) Cześć. Temat rozwiązany i podaję informację dla zainteresowanych. Wczoraj serwisant Bkool poprzez mój komputer i oprogramowanie serwisowe próbował przestawić/zaktualizować ustawienia trenażera. Niestety okazało się, że mam trenażer z płytą główną która nie da się zaktualizować do nowszego oprogramowania - starszy model. Moje oprogramowanie to 3.02 i to jest najnowsze dostępne na ten trenażer z tym typem płyty głównej. Ant FE-C było obsługiwane od oprogramowania powyżej 3.02 😕 Duży plus za kontakt bkool i próbę rozwiązania problemu przez serwis pomimo, że nie jestem pierwszym włąscicielem i trenażer jest po gwarancji.🙂 A więc temat można zamknąć a mi pozostaje zabawa na platformie bkool. Wiosna blisko więc na razie sobie tym głowy nie zaprzątam 😋 Edytowane 4 Marca 2020 przez Jaceko_tri
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się