m-peter Opublikowano 2 Lutego 2020 Opublikowano 2 Lutego 2020 (edytowane) Witajcie, Zacząłem zastanawiać się nad zmianą kierownicy w moim Marinie Gestalcie. Obecnie jeżdzę na fabrycznej o kompaktowym kształcie. Chodzi mi po głowie by wymienić ją na coś o bardziej spłaszczonym profilu w górnym chwycie. Pierwotnie myślałem o nowym modelu kierownicy Pro Discovery Medium Flare (nie potrzebuję mocniejszego odgięcie) w wersji ergo czyli ze spłaszczonym profilem Górnego chwytu (w sumie ten model chyba tylko występuje w takiej wersji). Jednak dzisiaj natknąłem się na ciekawą alternatywę czyli Ritchey Comp ErgoMax, której górny profil wydaje się znacznie szerszy od tego w Pro. Czy ktoś miał okazję korzystać z którejś z tych kierownic? A może macie inne propozycje? EDIT: Jednak Comp ErgoMax odpada, ze względu na wznios zostaje zbyt mało miejsca do zamocowania potrzebnych akcesoriów. Zastanawiam się w związku z tym nad Ritchey Comp EvoMax. Niestety trochę węższy chwyt górny ale za to bez wzniosu. Edytowane 2 Lutego 2020 przez m-peter
DiamondDog Opublikowano 3 Lutego 2020 Opublikowano 3 Lutego 2020 Hej, Pytanie na początek które powinieneś sobie postawić to to czy jeździsz w dolnym chwycie i ile. Comp EvoMax ma dość klasyczne gięcie wymagające większej elastyczności niż kierownice "kompaktowe" i dodatkowo punkt podparcia jest gdzie indziej, więc taka kierownica może być ambitna 1
Fimala Opublikowano 3 Lutego 2020 Opublikowano 3 Lutego 2020 15 godzin temu, m-peter napisał: Witajcie, Zacząłem zastanawiać się nad zmianą kierownicy w moim Marinie Gestalcie. Obecnie jeżdzę na fabrycznej o kompaktowym kształcie. Chodzi mi po głowie by wymienić ją na coś o bardziej spłaszczonym profilu w górnym chwycie. Pierwotnie myślałem o nowym modelu kierownicy Pro Discovery Medium Flare (nie potrzebuję mocniejszego odgięcie) w wersji ergo czyli ze spłaszczonym profilem Górnego chwytu (w sumie ten model chyba tylko występuje w takiej wersji). Jednak dzisiaj natknąłem się na ciekawą alternatywę czyli Ritchey Comp ErgoMax, której górny profil wydaje się znacznie szerszy od tego w Pro. Czy ktoś miał okazję korzystać z którejś z tych kierownic? A może macie inne propozycje? EDIT: Jednak Comp ErgoMax odpada, ze względu na wznios zostaje zbyt mało miejsca do zamocowania potrzebnych akcesoriów. Zastanawiam się w związku z tym nad Ritchey Comp EvoMax. Niestety trochę węższy chwyt górny ale za to bez wzniosu. Sprawdź jeszcze Specialized Hoover Bar. 1
m-peter Opublikowano 3 Lutego 2020 Autor Opublikowano 3 Lutego 2020 17 godzin temu, DiamondDog napisał: Hej, Pytanie na początek które powinieneś sobie postawić to to czy jeździsz w dolnym chwycie i ile. Comp EvoMax ma dość klasyczne gięcie wymagające większej elastyczności niż kierownice "kompaktowe" i dodatkowo punkt podparcia jest gdzie indziej, więc taka kierownica może być ambitna Dzięki za zwrócenie uwagi, jednak patrząc na rysunek techniczny profil wygląda na kompaktowy (dla porównania coś co wg mnie jest bardziej klasycznym profilem). P.S. "Ambitna kierownica" - bardzo trafne określenie 8 godzin temu, Fimala napisał: Sprawdź jeszcze Specialized Hoover Bar. Patrzyłem na nią, niestety ciężko zdobyć jakieś zdjęcia lub najlepiej rysunki pokazujące jej dokładny profil. Czy masz taką w swojej Sekwoi? Jeśli tak, czy mógłbyś zmierzyć długość prostego odcinka na środku kierownicy (miejsce montażu mostka i ewentualnych akcesoriów) oraz szerokość kierownicy w górnym chwycie (przekrój profilu górnego)? Będę wdzięczny.
Fimala Opublikowano 3 Lutego 2020 Opublikowano 3 Lutego 2020 Godzinę temu, m-peter napisał: Dzięki za zwrócenie uwagi, jednak patrząc na rysunek techniczny profil wygląda na kompaktowy (dla porównania coś co wg mnie jest bardziej klasycznym profilem). P.S. "Ambitna kierownica" - bardzo trafne określenie Patrzyłem na nią, niestety ciężko zdobyć jakieś zdjęcia lub najlepiej rysunki pokazujące jej dokładny profil. Czy masz taką w swojej Sekwoi? Jeśli tak, czy mógłbyś zmierzyć długość prostego odcinka na środku kierownicy (miejsce montażu mostka i ewentualnych akcesoriów) oraz szerokość kierownicy w górnym chwycie (przekrój profilu górnego)? Będę wdzięczny. Tak, mam taką. W wolnej chwili postaram się ją zwymiarowac.
DiamondDog Opublikowano 4 Lutego 2020 Opublikowano 4 Lutego 2020 W dniu 3.02.2020 o 19:09, m-peter napisał: Dzięki za zwrócenie uwagi, jednak patrząc na rysunek techniczny profil wygląda na kompaktowy (dla porównania coś co wg mnie jest bardziej klasycznym profilem). Ja miałem na myśli Comp EvoMax'a - ta jest ambitna, natomiast Ergomax wygląda w porządku :)
m-peter Opublikowano 4 Lutego 2020 Autor Opublikowano 4 Lutego 2020 4 minuty temu, DiamondDog napisał: Ja miałem na myśli Comp EvoMax'a - ta jest ambitna, natomiast Ergomax wygląda w porządku Tak, mój błąd. Zgadzam się, EvoMax jest tą ambitną 1
m-peter Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2020 UPDATE (może się komuś przyda) Ostatecznie zdecydowałem się na Ritchey Com ErgoMax. Wczoraj był pierwszy test poza trenażerem i jestem bardzo zadowolony. Zespoliłem ją z owijką Pro Gravel Comfort Tape oraz podkładkami żelowymi Fizika. Niewielką przestrzeń montażową dla akcesoriów obszedłem montując komputerek na wysięgniku montowanym do mostka (z Ali) wraz z montażem lampki (w systemie Go-pro) od spodu. Sprawdziło się to bardzo fajnie. Na razie uchwyt pod telefon wylądował nieco z boku ale po przycięciu rury sterowej będzie nad mostkiem. Na plus: bardzo gruby górnych chwyt (na zdjęciu porównanie wstępnie nawiniętej owijki z poprzednią kierownicą) bardzo wygodna owijka, fajnie tłumi i jest 'chwytna', czasami mam wrażenie, zwłaszcza mając lekko wilgotne dłonie że wręcz klejąca wygodny profil baranka, dobrze schodzi się do dolnego chwytu Na minus: po kiego grzyba wymyślili sobie to lekkie wygięcie w górę po bokach od mostka(?!), w moim odczuciu niczego to mi nie daje a jedynie tworzy problemy z montowanie gratów, które trzeba w jakiś sposób obchodzić Do zastanowienia: nie wiem czy drugi raz dawałbym podkładki żelowe pod owijką. Z jednej strony czuć, że jest faktycznie miękko pod dłońmi, jednak sama owijka jest na tyle gruba i mięsista, że mogłaby wystarczyć sama. Wydaje mi się, że największą różnicę w miękkości, ze względu na podkładki, czuć w dolnym chwycie. Z drugiej strony, podkładki sprawiły, że grubość górnego chwytu jest po prostu masywna co w końcu daje mi sporo komfortu i poczucie odpowiedniego chwytu. 1
Marcin Kwita Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Opublikowano 28 Kwietnia 2020 W dniu 24.04.2020 o 08:23, m-peter napisał: Na minus: po kiego grzyba wymyślili sobie to lekkie wygięcie w górę po bokach od mostka(?!), w moim odczuciu niczego to mi nie daje a jedynie tworzy problemy z montowanie gratów, które trzeba w jakiś sposób obchodzić To wgięcie jest po to by wygodnie zamontować torbę na kierownicy. Kierownice wyprawowe takie coś właśnie mają. Kupuj torbę na kierę a docenisz 1
m-peter Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Godzinę temu, Marcin Kwita napisał: To wgięcie jest po to by wygodnie zamontować torbę na kierownicy. Kierownice wyprawowe takie coś właśnie mają. Kupuj torbę na kierę a docenisz W sumie masz rację, nie zastanowiłem się nad tym. A torba na kierownicę jest w planach więc dobrze się składa Swoją drogą dogadałem się z nią doskonale więc nawet bez torby zostaje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się