Skocz do zawartości

Wymiana opon w mtb


bicicletagcc

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Obecnie w moim MTB mam założone opony 26*1.9/2.00 o mocno terenowym bieżniku. Jako że może jeszcze się zdarzyć że zima nadejdzie to pociągnę na nich do wiosny, ale docelowo chciałbym je wymienić na opony dedykowane bardziej na asfalt niż w teren. Czy możecie coś polecić, albo powiedzieć na co zwracać uwagę (szerokość, kształt bieżnika) podczas poszukiwań? Budżet max 150/komplet. Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

W zasadzie to podobnych pytań tu cala masa... ale niech już będzie.

Polecam to w rozmiarze 26 x 2.0"...

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-race-king-pd7103/?v_Id=131525

... i "będzie pan zadowolony".

Z drugiej strony sam byś mógł podlinkować coś do oceny.

 

A kierować sie musisz dwiema rzeczami. Tym czy obrecz przyjmie opone o danej szerokości...

... oraz czy opona zmieści się w ramie. Na obie te rzeczy ma wpływ rozmiar opony tzn. jej szerokość.

Opublikowano (edytowane)

https://allegro.pl/kategoria/czesci-opony-i-detki-251493?string=City jet&bmatch=baseline-dict43-spo-1-1-1127&order=d

Dwie wersje szerokości 1.5 oraz 1.95 z wkładką antyprzebiciową, stosunkowo lekkie i tanie. Szybkie.

1.95 spokojnie ogarniają szutry. Wada to przyczepność w zakrętach ( mokro, piasek, szutry ) , ale to normalne przy niemal slickach.

Edytowane przez Piotr78
Opublikowano

Podrzucę jeszcze jedną propozycję. Lekkie, tanie i z drobnym bieżnikiem, więc nie tyko na asfalt:

https://allegro.pl/oferta/opona-kenda-26-x-1-90-k1110-kanine-kevlar-60-tpi-7495875670

A obecnie jaki masz model opon?

Bo opona terenowa 26x2.0 z najniższej półki może ważyć nawet ponad 1 kg (widziałem takie), więc nawet wymianę na Race King  (które są w zasadzie oponami terenowymi o całkiem dobrej przyczepności) odczułbyś wtedy wyraźnie na plus.

Oczywiście slick będzie najcichszy, ale jeśli chodzi o opory toczenia dużo zależy też od jakości karkasu (gęstości oplotu -TPI), obecności wkładek antyprzebiciowych, mieszanki gumowej.

Czasem wyczynowa opona mtb (na łatwiesze warunki) może być znaczne lżejsza i mieć mniejsze opory toczenia niż tani slick o niskim TPI, z wkładką antyprzebiciową o grubości centymetra.

Te Schwalbe City Jet wyglądają ciekawie - ja bym brał wersję 1.95, ze względu na większą efektywną średnicę koła z taką oponą i lepszy komfort. No i góral na kołach 26 jakoś kiepsko wygląda z oponami poniżej 1.75 cala.

Opublikowano

Ostatnio jeżdżę głównie po mieście. Praca -dom  . Na inną rekreacją czasu nie ma. Drugiego roweru też nie. Stąd taki wybór.  Z resztą z moim cielskiem szosa nie wchodzi w grę...😋

Opublikowano

Jeżeli tylko asfalt to Conti Speed King, jeżeli trochę też terenu to Conti Race King. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...