Skocz do zawartości

Opony do ostrego koła


marcinekduzes

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć nie mogę znaleść takiego tematu na forum a interesuje mnie temat doboru opony do ostrego koła. Zmieniam opony średnio raz na miesiąc szczególnie tylna. Czy są jakieś mieszanki które mniej się ścierają ?

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, marcinekduzes napisał:

 

Cześć nie mogę znaleść takiego tematu na forum a interesuje mnie temat doboru opony do ostrego koła. Zmieniam opony średnio raz na miesiąc szczególnie tylna. Czy są jakieś mieszanki które mniej się ścierają ?

 

Tak - mieszanki w klockach hamulcowych. ☺️

Odnośnik do komentarza

Nie, ale da się hamować zamieniając energię kinetyczną ruchu na ciepło powstające wskutek tarcia klockami o obręcz. To lepsze niż tarcie oponą o asfalt. A już na pewno tańsze.

Edytowane przez marvelo
Odnośnik do komentarza

Nie bardzo rozumiem sens ostrego koła, serio, nie prościej mieć po prostu hamulec i piaste z wolnobiegiem? A jak ci auto wyjedzie i nie ustapi pierwszeństwa to co wtedy?

Fani tego rozwiązania twierdzą, że prostota, niezawodność itp a ja widze, że same kłopoty z takimi rowerami

Odnośnik do komentarza

No właśnie ja o tym zagrożeniu, dla mnie to się wydaje niebezpieczne

Nie wiem, dla mnie hamulce to podstawa i siła musi być z zapasem, nie wazne do czego rower ma mi sluzyc, dlatego moj leb tego nie pojmuje :P

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, PiotrekGT napisał:

No właśnie ja o tym zagrożeniu, dla mnie to się wydaje niebezpieczne

Nie wiem, dla mnie hamulce to podstawa 

Ludzie od tysięcy lat chodzą, biegają i nie potrzebują hamulców.

Odnośnik do komentarza

Może to kwestia filmików które widzę w necie, ale mam wrażenie że ostrokołowcy mają o wiele większe umiejętności niż inni rowerzyści.

A co do tematu. Jak już było powiedziane, twarda guma to mniejsza przyczepność. Może faktycznie przedni hamulec by tu coś pomógł? A jak to nie rozwiązanie dla ciebie to szukaj rekomendacji w społeczności fixie co się sprawdza.

Tapatalk'd

Odnośnik do komentarza

Dzięki za burzliwą dyskusje na temat:) zgadzam się z każdym z Was w pewnym stopniu. Ostre to jeden z moich rowerów który używam w celach rekreacyjnych a głównie dla fanu bo strasznie podoba mi się patent i prostota rozwiązania.

Rower który mam przerobiony na ostre to Polski ZZR Huragan rocznik 72. Zabieram go czasami jak wyjeżdżam w delegacji po Europie, stanowi sympatyczny sposób przemieszczania sie i zgadzam się jest niebezpieczny dlatego mam w nim hamulce na wszelki wypadek:) jednak z uwagi na to ze chce opanować pewne triki i umiejętności jazdy stosuje hamowanie poprzez blokowanie koła.

Poprostu myślałem ze są jakieś specjalne gumy do tego, i może będę mógł zdemontować hamulce a przynajmniej jeden:)

Po mieście jeżdżę na ostrym, do pracy na Cube Carbon Drive, na zawodach na mtb, a w ciepłe dni lubię wybrać się na trasę na szosie a to wszystko z miłości do dwóch kółek myśle ze każdy z Was ma podobnie :)

Pozdrowienia z Portugali
1dbd1078ebea2a8835548b78dd99fe02.jpg3e8e57cdcf5b7d9fd213d30ac67d1292.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 30.01.2020 o 10:03, marcinekduzes napisał:


Rower który mam przerobiony na ostre to Polski ZZR Huragan rocznik 72. Zabieram go czasami jak wyjeżdżam w delegacji po Europie, stanowi sympatyczny sposób przemieszczania sie i zgadzam się jest niebezpieczny dlatego mam w nim hamulce na wszelki wypadek:) jednak z uwagi na to ze chce opanować pewne triki i umiejętności jazdy stosuje hamowanie poprzez blokowanie koła.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Tak z ciekawości zapytam, jakie masz przełożenie, bo być może sposobem na zwiększenie trwałości tylnej opony jest pewien "myk" z doborem przełożenia, by uzyskać jak najwięcej tzw. "skid patches" podczas blokowania koła (jako ostrokołowiec być może to już uwzględniłeś, ale może komuś jeszcze się to przyda).

Wyjaśnienie problemu poniżej:

http://www.bikecalc.com/skid_patch_math

https://www.sheldonbrown.com/fixed.html#skid

 

 

Edytowane przez marvelo
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 30.01.2020 o 00:26, PiotrekGT napisał:

Nie bardzo rozumiem sens ostrego koła

Jedni traktują to jako zabawę, natomiast w cyklu szkoleniowym wykorzystuje się ostre koło do 4-ch celów:

Wyuczenie nawyku kręcenia.

Ćwiczenie jazdy w rytmie.

Ćwiczenie na wyjeżdżanie ( element treningu psychicznego)

Doskonalenie techniki.

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...